سبد خرید 0

آموزش مطالعه درس دین و زندگی کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور

چگونه دین و زندگی را برای کنکور مطالعه کنیم؟

 

همانطور که می‌دانید، درس دین وزندگی یکی از دروس عمومی مهم با ضریب بالا است. تعدادی از داوطلبان کنکور می‌گویند با اینکه این درس را به خوبی مطالعه کرده‌اند. اما باز هم به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. اگر شما نیز جزء این دسته از داوطلبان هستید، با ما همراه شوید تا نحوه مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور را به شما آموزش دهیم.در این مقاله از مشاوره کنکور به بررسی نحوه مطالعه دینی کنکور می پردازیم.

 

 

نحوه مطالعه در دین و زندگی کنکور بسیار مهم می باشد زیرا دینی یکی از درس هایی می باشد که برا آنکه دانش آموزان بتوانند به سوالات آن پاسخ دهند باید مباحث را بصورت مفهومی بدانند.متاسفانه بسیاری از دانش اموزان بر این باور هستند که درس دین و زندگی حفظی است. و باید مطالب و آیات و روایاتی که در این درس وجود دارد را حفظ کنیم.

 

یکی از نکاتی که در مطالعه دین و زندگی کنکور باید به ان توجه کنید این می باشد که هیچ مطلبی را نباید حفظ کنید و باید روابطی که بین مباحث مختلف دین و زندگی وجود دارد را بصورت مفهومی درک کنید. این نکته بسیار مهم است که در درس دینی کنکور هیچ مطلبی نیاز به حفظ کردن ندارد. و در پکیج دینی حرف آخر استاد یوسفیان پور با استفاده از ۱۴ الگو تمامی مطالب و نکات ۳ سال را بصورت کامل برای شما دانش آموزان عزیز تدریس می کنند.

 

 


 

آموزش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور


آموزش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور

 

۱- نکته مهم و اساسی در مطالعه درس دین وزندگی برای کنکور این است که اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع برای مطالعه این درس فقط و فقط کتاب درسی است. واقعیت این است که شما تنها با مطالعه صحیح کتاب درسی، می‌توانید درصد خوبی از این درس را در آزمون کنکور کسب کنید.

 

۲- سعی کنید درس دین و زندگی را به صورت درس به درس بخوانید. مثلا روزی یک درس تا مطالب مختلف و گاها شبیه به هم در ذهن شما از هم تفکیک شوند. این کار باعث می‌شود مبحث مربوط به هر درس به درستی فراگیری و تثبیت شود.

 

۳- یکی از نکاتی که در مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور باید به آن توجه کنید این می باشد که حتما و حتما متن آیات، ترجمه آیات و پیام آیات را برای تمامی درس‌ها حفظ کنید. و ارتباط آن‌ها را با موضوع درس بیابید. بسیاری از سوالات کنکور از این بخش طراحی شده و داوطلبانی که صرفا به متن کتاب توجه کرده‌اند. از پاسخ گویی به این گونه سوالات باز می‌مانند. برای این کار می‌توانید یک سری واژه‌ها و اصطلاحات را با متن یا موضوع درس مرتبط کنید. تا به خاطرسپاری آن‌ها راحت‌تر شود.

 

۴- حال، نوبت به کتاب کمک آموزشی و حل سوالات تستی می‌رسد. پس از مطالعه هر درس، تست‌های مربوط به آن درس را بزنید تا متوجه شوید که طراحان سوال چه بخش‌هایی از آن درس را بیشتر مد نظر قرار داده‌اند. علاوه بر این با سبک سوالات کنکور نیز آشنا می‌شوید. می‌توان گفت این مرحله از مطالعه درس دین و زندگی کنکور مهم‌ترین مرحله است. پس سعی کنید آن را به نحو احسن انجام دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید. پس از حل سوالات تستی و تسلط نسبی که از هر درس به دست می‌آورید. سعی کنید خود را جای طراح سوال قرار دهید و از دیدگاه او سوال طرح کنید. با انجام این کار علاوه بر تثبیت مطالب، تسلط شما بر موضوع نیز افزایش می‌یابد.

 


 

چگونه دینی کنکور را مطالعه کنیم


 

۵- از آنجا که این درس جزء دروس حفظی و تا حدی فرار است، برای تثبیت طولانی مدت در ذهن به مرور مداوم نیاز دارد. برای این کار مطالب مربوط به هر درس باید دو یا سه روز بعد از مطالعه اولیه دوباره مورد مطالعه قرار بگیرند. تا در ذهن تثبیت شوند. برای پاسخگویی به سوالات دینی کنکور باید به هر سه سال تسلط کامل داشته باشید. زیرا تعداد تست ها در درس دین و زندگی در هر سال تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

 

۶- حتما در نحوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور به  دوران جمع بندی بعد از عید توجه ویژه کنید. زیرا مهم‌ترین زمان برای تسلط به این درس است. در دوران جمع بندی برنامه ریزی دقیقی برای این درس باید انجام شود تا ضمن پوشش تمامی مطالب، برای مرور آن‌ها نیز وقت کافی در نظر گرفته شود. در این دوران برای مطالعه درس دین و زندگی باید از تمامی نکات گفته شده در بالا استفاده کنید تا به تسلط کافی برای پاسخ گویی به سوالات کنکور برسید.

 

۷- در روزهای پایانی که به زمان کنکور نزدیک است، وقت و تمرکز خود را بر روی مرور و حفظ آیات، پیام آیات و همچنین ارتباط آن‌ها با متن و موضوع درس بگذارید. انجام این کار شما را به رسیدن به نتیجه مطلوب یاری می‌کند.

 


 

نحوه مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور


 

۸- در آزمون‌های کنکور که در خانه از خودتان می‌گیرید و یا در آزمون‌های آزمایشی حتما درصد خود را حساب کرده. و تک تک سوالات را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اگر نکته‌ای را فراموش کرده‌اید، آن را از کتاب درسی بازخوانی کنید. این درصدها به خصوص در روزهای نزدیک به زمان کنکور تا حد زیادی به شما می‌گوید که حدود درصد شما در کنکور چقدر خواهد بود. تلاش و مرور چند باره کلید اصلی مطالعه این درس در کسب درصد بالا است.

 

رسیدن به نتیجه مطلوب در مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور، کار سختی نیست تنها چیزی که لازم است. تمرکز و مرور مداوم کتاب درسی است. به کارگیری نکات گفته شده در موفقیت شما تاثیر زیادی دارد. در این مطلب سعی شد تا به صورت اصولی، نحوه مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور به شما آموزش داده شود. امید است با به کارگیری این اصول نتیجه مطلوب را در کنکور کسب نمایید.

 


واحد فروش محصولات حرف آخر 

 

شما دانش آموزان کنکوری عزیز جهت تهیه محصول می توانید با  واحد فروش موسسه حرف آخر به صورت مستقیم و با شماره ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵تماس حاصل فرمایید و یا اگر نیاز به مشاوره قبل از خرید دارید می توانید به صورت یک. با همکاران ما در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را کسب کنید.جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
سوالات پر تکرار دانش آموزان :

  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید