سبد خرید 0

روش مرور و مطالعه ریاضی کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

مرور و جمعبندی ریاضی کنکور

اهمیت مرور و مطالعه ریاضی کنکور

 

روش مطالعه و مرور ریاضی کنکور یکی از مهمترین نکاتی می باشد که دانش آموزان باید اطلاعات کامل در مورد آن را داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان مطالعه بیشترین بازدهی را داشته باشند . در مطالعه درس ریاضی بعضی از مباحث نسبت به سایر مباحث دشوار تر می باشند و تست های بیشتری نیز ار آنها در کنکور مطرح می شود و دانستن این مباحث به شما دانش آموزان در روند مرور و مطالعه ریاضی کنکور کمک می کند.در این مقاله از مشاوره کنکور به روش های مطالعه مرور ریاضی می پردازیم.

 

یکی از نکاتی که در تمامی مباحث و مخصوصا دروس اختصاصی کنکور باید که آنها توجه کرد مرور و جمع بندی ریاضی کنکور می باشد. یکی از بهترین روش های مرور و مطالعه درس ریاضی کنکور این می باشد که در هنگامی که هر مبحث از ریاضی کنکور را مطالعه می کنند بصورت کامل بر روی تمامی مباحث آن تسلط پیدا کنند و از هیپ تست یا نکته ای خیلی ساده عبور نکنند زیرا ممکن است در کنکور سراسری همان تست یا همان نکته مطرح شود.

 

 

در هنگام مرور و جمع بندی ریاضی کنکور حتما تمامی تست هایی که در هنگام مطالعه با آنها روبرو می شوید را یکبار دیگر در مرور و جمع بندی حل کنید و در هنگام مطالعه اگر نکته ای از نظر شما قابل توجه می باشد حتما خلاصه نویسی کنید تا بتوانید در زمان مرور و جمع بندی مباحث را در کمترین زمان و با کیفیت بالاتری مرور کنید.در پکیج ریاضی حرف آخر استاد عبدالرضا منتظری تمامی مباحث سه سال ریاضی را بصورت کامل تدریس می کنند.

 

 

چرا ریاضی در کنکور مهم است؟

 

ریاضی درسی است که اکثر کنکوری‌ها از آن می‌نالند و مرور ریاضی برایشان ترسناک‌تر است، اگر چه این درس بسیار شیرین است، اما عدم یادگیری صحیح و درک نکردن ریاضی باعث شده است دانش آموز کنکوری از ریاضی فراری باشد. اما بهتر است بدانید که هر رشته‌ای بخوانید، چه تجربی، ریاضی یا انسانی، این درس از کلیدهای موفقیت شما در کنکور به شما می‌رود. چرا؟
دلیل آن در هر رشته متفاوت است. اگر رشته‌ی ریاضی بخوانید، درصد ریاضی بالا به شما کمک می‌کند دانشگاه‌‌های برتر کشور قبول شوید.
اگر تجربی باشید، بهتر است بدانید که ریاضی در این رشته معمولا میانگین بالایی ندارد و بالاتر بودن از این میانگین یعنی افزایش تراز و کاهش رتبه!
اما رشته انسانی که ریاضی آن‌ها به نسبت آسان‌تر است. اکثر دانش‌آموزان این رشته از درس ریاضی فراری اند. اگر بتوانید درصد خوبی در درس ریاضی کنکور کسب کنید، یک هیچ از رقبایتان جلو زده‌اید.

 


مرور ریاضی نظام جدید کنکور


چرا مرور دروس لازم است؟

 

در مرور و جمع بندی ریاضی کنکور این نکته را همیشه یادتان باشد که تفاوت رتبه برترهای کنکور با دیگران، در نظم مطالعه و مرور است. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که درسی را با دقت خوانده‌اید، یاد گرفته‌اید و به سوالاتش پاسخ داده‌اید. اما در آزمون‌های آزمایشی نتیجه دلخواه را کسب نکرده‌اید و تفاوت بسیاری میان درصد مورد انتظارتان با درصد آزمون وجود دارد.

 

اگر از کیفیت مطالعه خود مطمئنید باید ضعف کار را در مرور جستجو کنید. ذهن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که هرچند مطلبی را خوب یاد بگیرد اما آن مطلب مرور نشود، با گذشت زمان آن را به فراموشی می‌سپارد. طبق تحقیقات روان‌شناسی و منحنی فراموشی ابینگهاوس، بعد از چند روز بیشتر از نصف مطالب از ذهن پاک شده و به فراموشی سپرده می‌شود!

پس اگر خواهان گرفتن نتیجه مطلوب در کنکور سراسری هستید، باید برای مرور و جمع بندی ریاضی برنامه‌ای منظم داشته باشید تا کیفیت مطالب به بهترین نحو در ذهنتان باقی بماند.یکی از پکیج هایی که دانش آموزان می توانن از آن برای مرور و جمع بندی ریاضی استفاده کنند پکیج ریاضی ۶۰۴۰ حرف آخر می باشد که در آن استاد منتظری با استاده از برترین روش آموزش ریاضی کنکور تمامی مباحث را در مدت زمان ۲ ماه آموزش می دهد و تمامی نکات طلایی آن را برای شما دانش آموزان تدریس می کند.

روش خواندن ریاضی چیست؟

ریاضی جزء درس‌های حل کردنی در کنکور سراسری است. در این گونه درس‌ها، بیشتر مسیر یادگیری، بر تفهیم و حل مساله تمرکز دارد. یعنی هر چقدر که تمرینات بیشتری حل کرده باشید، مهارت شما در این درس بیشتر است.
اما بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که ریاضی درس به هم پیوسته‌ای است، اکثر مواردی که اذعان می‌کنند در درس ریاضی ضعیف هستند، این ضعف به علت عدم یادگیری پایه‌ی ریاضی در آن‌هاست.
در قدم اول تمرکزتان باید روی فهمیدن ریاضی، تجسم سه بعدی و افزایش خلاقیت ریاضی باشد تا بتوانید در این درس مرحله به مرحله پیشرفت کنید.

 


 

جمعبندی ریاضی کنکور


بهترین روش مرور درس ریاضی کدام است؟

 

در چند پاراگراف بالاتر به اهمیت مرور منظم در یادگیری پرداختیم. حالا بهتر است با انواع مرور و بهترین روش مرور ریاضی کنکور آشنا شویم.
روش‌های زیادی برای مرور ریاضی کنکور وجود دارد، یکی از این روش‌ها مرور در طول سال تحصیلی است. بر طبق منحنی فراموشی ابینگهاوس، یک مطلب بهتر است بیست دقیقه بعد از خواندن اولیه، یک روز بعد، سه روز بعد، یک هفته و ده روز بعد مرور شود. ممکن است کسی که با روش مرور آشنایی ندارد فکر کند این تعداد بالا زیاد و غیرقابل اجراست در حالی که اصلا این طور نیست.

باید یاد بگیرید فعال درس بخوانید، فعال خواندن به معنی حل سوال، یادداشت برداری، تمرین و هایلایت کردن است. این روش باعث افزایش تمرکز شما حین درس خواندن می‌شود. پس می‌توان همراه آن چکیده و خلاصه مطالب را یادداشت کرد. در مرورهای بعدی، باید به خواندن اجمالی خلاصه‌ها و حل تمرین پرداخت.

مرور ریاضی در دوران جمعبندی و مرور

 

معمولا در دوران جمع بندی ریاضی کنکور ، به علت بالا بودن حجم مطالب و نزدیکی به ایام کنکور اکثر داوطلبان دچار سردرگمی و استرس می‌شوند و همین امر سبب افت کارایی و عملکرد آن‌ها می‌شود. با استفاده از پکیج های ریاضی حرف آخر می توانید بصور مرحله به مرحله ریاضی را با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سازی آموزش ببینید و چون آموزش ها مبحثی می باشد نگران سر درگمی نباشید.

هایلایت کردن نکات مهم، نوشتن فرمول‌ها و روش‌های حل، تیپ بندی سوالات، علامت زدن سوالات مهم و دارای دام تست در طول سال تحصیلی، در دوران مرور و جمعبندی ریاضی کنکور  به کمک شما خواهد آمد. مرور ریاضی با استفاده از این روش بسیار شیرین است.

برای مرور ریاضی کنکور ، باید از مطالب پایه‌ای شروع کنید. درس ریاضی دارای مطالبی است که به صورت زنجیره وار به یکدیگر مرتبط اند. شروع مرور ریاضی از ابتدای این زنجیره باعث نظم دهی به کارتان و همچنین مرور سریع‌تر می‌شود. در ایام جمعبندی ریاضی کنکور سوالات کنکورهای سراسری و سوالاتی که خودتان علامت زده‌اید منبع تستی مهمی است تا با بیشترین بازدهی و کمترین زمان به مرور ریاضی بپردازید.

 


واحد فروش محصولات حرف آخر

 

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 

برترین مطالب سایت حرف آخر :

بودجه بندی ریاضی نظام جدید در کنکور سراسری

معرفی کامل پکیج ریاضی عبدالرضا منتظری

بیوگرافی استاد عبدالرضا منتظری و معرفی کامل ایشان

معرفی کامل پکیج شیمی استاد شیروانی و روش تدریس ایشان

چرا زیست استاد شعبانی یکی از برترین پکیج های زیست کنکور می باشد؟

پکیج ادبیات استاد محسن منتظری شامل چه مباحثی می باشد و مناسب چه افرادی می باشد؟

استاد غلامحسین شیروانی کیست؟

قیمت پکیج های ادبیات حرف آخر

 

شماره تلفن حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید