سبد خرید 0

چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

چگونه ادبیات را 100 یزنیم

چگونه باید در کنکور ادبیات را ۱۰۰ بزنیم و اهمیت آن

 

چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ شاید این برای شما هم سوال باشد که به په صورتی می توان در درس ادبیات کنکور به درصد بالایی رسید؟ برای آنکه بتوانیم ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم باید شناخت درستی از مباحث و تعداد تست هایی که از هر قسمت در درس ادبیات در کنکور مطرح می شود. داشته باشیم.در این مقاله از مشاوره کنکور بصورت کامل به بررسی روش های افزایش درصد در درس ادبیات می پردازیم.

 

 

سوال بعدی که شاید برای شما دانش آموزان مطرح شود این باشد که چرا باید ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم ؟. ادبیات کنکور سراسری با ضریب ۴ مهم‌ترین درس عمومی کنکور محسوب می‌شود. ادبیات در کنکور یکی از مهمترین درس های عمومی به حساب می آید که در سال های اخیر طراحان درس ادبیات با سوالات چالشی و خلاقانه، داوطلبان را متعجب کرده‌اند.
با توجه به مفهومی‌تر شدن سوالات ادبیات کنکور حتی در بخش‌های حفظی، مثل لغت و تاریخ ادبیات نشان می‌دهد؛ این درس بیش از پیش نیاز به مطالعه عمیق و تقویت قدرت درک ادبی دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که برای آنکه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم روش مطالعه می باشد. سوالات درس ادبیات کنکور شامل ۵ بخش لغت و املا، تاریخ ادبیات، دستور زبان، آرایه و قرابت معنایی می‌باشد. برای تسلط داشتن در هر کدام از این بخش ها نیاز به روش مطالعه ی ویژه ای دارید تا بتوانید در کمترین زمان و به درستی سوالات پاسخ دهید.
دو روش مطالعه موضوعی و درس به درس برای ادبیات وجود دارد. با توجه به نوع سوالات، مطالعه موضوعی اهمیت بیشتری دارد ولی تیپ بندی جدید سوالات تاریخ ادبیات کنکور ، نیازمند آشنایی با متن کتاب درسی و مطالعه درس به درس است.

 

ادبیات کنکور

روش مطالعه لغت و املا برای ۱۰۰ زدن در ادبیات کنکور

 

درس ادبیات کنکور با سوالات املا و لغت شروع می‌شود. و پاسخ دادن به سوالات لغت و املا اولین گام برای پاسخ به سوال چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم می باشد زیرا درست جواب دادن به سوالات این بخش اعتماد به‌نفس داوطلب را بالا می‌برد. بودجه بندی سوالات لغت و املا در کنکور سراسری ۹۹ در کل ۶ سوال بود که ۳ سوال به معنی لغت و ۳ سوال به املا اختصاص داشت.

 

برای جواب‌دهی به سوالات لغت باید تمام معانی موجود در واژه نامه حفظ شود و در بازه‌های منظم هفتگی و ماهانه مرور کرد. ابتدا متن کتاب را دقیق مطالعه کنید، به کاربرد لغات جدید در جمله و املای آن توجه کنید. پس از آن معانی لغات درس از یک منبع موضوعی مطالعه شود و تست های لغت کار شود. در این مرحله تست زنی برای سنجش تسلط بر معانی است.
با اتمام مطالعه لغات یک پایه، تست‌های یک منبع جامع را بزنید تا با انواع تیپ‌بندی سوالات لغت آَشنا شوید. در این مرحله لغاتی که در واژه نامه کتاب درسی نبود ولی در تست‌های کنکور با توجه به متن کتاب طراحی شده بود. را وارد واژه نامه کتاب کنید.

 

برای جواب دادن به تیپ تست های املا درک مفهوم بسیار مهم است. این تیپ نیاز به تقویت درک ادبی و تست زنی دارد. بهتر است لغات هم‌آوا و مهم از لحاظ املایی را با معنی در یک دفترچه بنویسید. هم‌چنین با غلط‌ های رسم الخطی نیز آَشنا باشید، درس املا را درس به درس کار نکنید زیرا ذهنتان با شکل کلمات جدید آَشناست.

در پکیج املا لغت و واژگان حرف آخر مباحث بصورت مبحثی و مفهومی تدریس شده است. و برای آنکه دانش آموزان در این مبحث از ادبیات بتوانند به تمامی تست های کنکور پاسخ دهند. تمامی تست های کنکور های گذشته بصورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد و استاد محسن منتظری تمامی تست ها را حل می کند.

 

روش مطالعه تاریخ ادبیات کنکور

در سال‌های گذشته دانستن نام مولف و اثر آن برای جواب دادن به تست های این بخش کافی بود ولی در سال ۹۹ تیپ بندی جدیدی مطرح شد. که نیاز بود متن کتاب را مطالعه کرده و با نویسنده بیت یا متن آشنا باشید پس مطالعه متن کتاب به صورت درس به درس و آشنایی با قلم نویسنده و فضای فکری‌اش مهم است.
مطالعه بخش قلمرو فکری زبانی کتاب‌ها و آَشنایی با متون و اشعار ادبی هر شاعر می‌تواند کمک کننده باشد.
۲ سوال ادبیات کنکور به سوالات تاریخ ادبیات اختصاص دارد.

 

روش مطالعه آرایه های ادبی برای کنکور

 

۴ سوال در سراسری به سوالات آرایه اختصاص دارد که از سخت‌ترین سوالات ادبیات کنکور هستند. زیرا پاسخ دادن در زمان کم نیاز به مهارت و تسلط بالایی دارد که لازمه آن تست زیاد و روزانه می باشد. و می توان آرایه های ادبی را یکی از مهمترین گام ها در چگونه ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم باشد. ابتدا مدتی یک تا دو ماهه بگذارید و آرایه‌هایی که شبیه هم هستند .را کنار هم بخوانید و تست بزنید تا به خوبی بتوانید تفاوتشان را تشخیص دهید. بعد از آن تست‌های جامع و تیپ‌های مختلف کار کنید.
در تست‌های ترکیبی از آرایه‌هایی که ساده‌تر هستند شروع به تحلیل کنید. مثلا تشبیه و تلمیح و جناس و پارادوکس و حس آمیزی از آرایه‌های ساده هستند. تمامی مباحث در آرایه به همراه آموزش تصویری و صفر تا صد آنها در پکیج آرایه های ادبی حرف آخر موجود است. نکته بسیار مهم در خصوص این پکیج این می باشد که استاد محسن منتظری تمامی تست های کنکور های گذشته را بصورت کامل و تک تک حل و بررسی کرده اند.

 

روش مطالعه دستور زبان برای کنکور

 

۴الی ۵ سوال در کنکور به دستور زبان اختصاص دارد که اگر روی مطالب مهم و تیپ بندی های معروف این بخش تسلط داشته باشید به راحتی می‌توانید از پس سوالاتش بربیایید. فیلم آموزشی و سپس تست زنی در این درس بسیار موثر است.

 

 

ادبیات کنکور

 

روش مطالعه قرابت معنایی برای کنکور

 

قرابت معنایی با ۸الی ۹ سوال بیشترین اهمیت را دارد. و نیاز به تعداد ۵ الی ۱۰ تست روزانه تا روز کنکور برای تسلط دارد. در مرحله اول باید با معانی بیت‌ها و متن‌های کتاب درسی کامل آَشنا باشید. در بررسی بیت‌های کتاب باید مفهوم بیت و موضوع آن را خوب درک کنید. بعد از اینکه مفاهیم را درس به درس مطالعه کردید تست جامع را فراموش نکنید.
سعی کنید مفاهیم بیت را حفظ نکنید و از روی معنای بیت مفاهیم را حدس بزنید.
تقویت آرایه و قرابت کمی زمان‌بر است و نیاز به استمرار بیشتری دارند. اگر پایه ضعیفی در ادبیات دارید می توانید با استفاده از پکیج قرابت معنایی حرف آخر و با تدریس صفر تا صد استاد محسن منتظری در مدت طمان کوتاهی بر تمامی مباحث و مطالب قرابت معنایی تسلط کامل پیدا کنید.

 

واحد فروش محصولات حرف آخر

 

 

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 

آشنایی با اساتید موسسه حرف آخر

بودجه بندی ادبیات در کنکور نظام جدید چگونه می باشد؟

معرفی پکیج ادبیات نظام جدید استاد محسن منتظری

بیوگرافی و اطلاعات کامل در مورد استاد محسن منتظری

بیوگرافی استاد پیمان کامیار

معرفی برترین مدرس زبان انگلیسی کنکور استاد مجتبی محمودی

علیرضا یوسفیان پور کیست؟

چرا استاد واعظی برتیرن مدرس عربی کنکور است و بیوگرافی ایشان چیست؟

 

 

شماره تلفن حرف آخر

 


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید