سبد خرید 0

بودجه بندی عربی نظام جدید کنکور


بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید

اطلاعات کامل در خصوص بودجه بندی عربی در کنکور

 

اهمیت دانستن بودجه بندی عربی کنکور این امکان را ایجاد می کند تا با اطلاعات بیشتری نسبت به مباحث پر تست مطالعه خود را برنامه ریزی کنید.عربی کنکور یکی از درسهای با شرکت در کنکور بسیار اهمیت فراوانی دارد .درس عربی برای هر سه رشته تجربی ریاضی و انسانی دارای اهمیت فراوان بوده. و جزو یکی از دروس عمومی به حساب می‌آید و دانش آموزان برای اینکه بتوانند درس های عمومی و در تراز و رتبه دانشگاه خود عدد قابل قبول و یا رتبه خوبی را کسب کنند .حتما باید درس عربی به سوالاتی که در این دست آورده شده است در کنکور سراسری پاسخ دهند و برای این کار باید بر بودجه بندی کنکور تسلط داشته باشند.

 

 

در بودجه بندی عربی کنکور شامل ۲۵ سوال می باشد. که به صورت میانگین برای آن بیست دقیقه وقت در داخل دفترچه تعیین شده است. پس می توان در نظر گرفت ما برای هر تست تقریباً ۴۸ ثانیه وقت داریم و کمتر از یک دقیقه برای حل هر یک از تست های درس عربی در کنکور فرصت وجود دارد. نکته بسیار مهمی که دانش آموزان در هنگام مطالعه درس عربی باید به آن توجه کنند بودجه بندی عربی نظام جدید کنکور میباشد. زیرا وقتی یک داوطلب بودجه بندی درس را بداند می‌تواند به راحتی مباحث مهم را تشخیص دهد. و بداند از هر مبحث چه تعداد سوالی در کنکور مطرح می‌شود تا بتوانند وقت و برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای بچیند که بر روی آن سوال ها تمرکز بیشتری را گذارد.

 

 

درس عربی از نظر بسیاری از دانش آموزان در کنکور بسیار سخت و دشوار می باشد. و نمی‌تواند به مباحثی که در این درس آورده شده است و تست های این درس پاسخ درست کردند. ولی نکته بسیار مهمی می‌باشد که اگر مطالب را به بهترین شکل آموزش دیده باشیم و از بهترین منابع کنکور برای مطالعه درس ها استفاده کرده باشیم می توانیم به بهترین شکل به تمامی سوالات عربی پاسخ درست دهید. نکته بسیار مهم در خصوص پکیج عربی حرف آخر روش تدریس با استفاده از تصویر سازی و مفهومی مطالب می باشد .

 

درس عربی در بودجه بندی درس عربی کنکور دارای ضریب ۲ می باشد. و دانش آموزان باید تعداد ۲۵ تست را در مدت زمان ۲۰ دقیقه پاسخ به همه به صورت میانگین برای هر ۴۸ ثانیه فرصت در نظر گرفته شده است .که دانش آموزان در این فرصت بسیار محدود هم باید صورت سوال را مطالعه کنند هم باید جواب و گزینه ها را مطالعه کنند و هم به تست پاسخ درست دهند.

 

 


بودجه بندی عربی در کنکور

بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید

نکته بسیار مهمی که در خصوص بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید وجود دارد. این میباشد که این بودجه بندی برای رشته تجربی و ریاضی یکسان بوده و مباحث و اعدادی که در داخل این مقاله برای شما گفته شده است. برای هر دو رشته کاملا صادق است. در حالت کلی بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید را می‌توان به مباحث مختلفی تقسیم بندی کرد که هر کدام یک از این مباحث دارای تعداد تست مشخصی می باشد که در زیر به تمامی مباحث اشاره می کنیم:

 

بودجه بندی ترجمه و مفاهیم عربی کنکور

 

یکی از مهمترین مباحثی که در درس عربی وجود دارد و دانش آموزان باید به آن توجه بسیار زیادی بکنند بخش ترجمه و تعریب است. یا همون ترجمه مفاهیم که در بودجه بندی عربی کنکور از این مبحث به صورت کلی و برای سه سال ۸ سوال مطرح می شود. پس می توان در نظر گرفت اگر تعداد سوالات کنکور در مجموع ۲۵ تست در نظر بگیریم تقریبا می‌توان گفت ۳۳ درصد از تست هایی که در کنکور مطرح می‌شود. از مبحث ترجمه و تعریب و یا همان ترجمه مفاهیم تشکیل شده است.

 

سوالات بخش مفاهیم یا همان ترجمه و مفاهیم عربی کنکور به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شود .ترجمه عربی به فارسی تعریف و سوالات مفهومی که هر کدام یک از این قسمت ها دارای اهمیت فراوانی می باشد. که دانش آموزان برای اینکه بتواند به هر هشت سوال قسمت ترجمه و مفاهیم پاسخ به هم باید بر تمامی این سه حالت تسلط کامل داشته باشد .
یکی دیگر از مهم ترین بخش های عربی در کنکور و بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید بخش مفهوم لغات می باشد. بخش مفهوم لغات معمولاً یک تست در کنکور مطرح می شود. و این مغز به تنهایی چهار درصد از سوالات عربی کنکور را تشکیل میدهد.

بودجه بندی درک مطلب عربی کنکور

 

یکی دیگر از مباحثی که در درس عربی بسیار اهمیت دارد و دانش آموزان باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشند بودجه بندی عربی کنکور در قسمت درک مطلب معمولا ۴ سوال در کنکور مطرح می‌شود. و به صورت کلی می‌توان این مبحث را ۱۶ درصد از سوالات عربی کنکور دانست.

نفس دیگری که در عربی کنکور نظام جدید وجود دارد بخش تحلیل صرفی می باشد .در قسمت تحلیل صرفی معمولاً سه سوال مطرح می‌شود. و این سه سوال بسیار مهم است زیرا دانش آموزان در قسمت تحلیل صرفی باید با ساختار کلمه و نقش آنها آشنا باشند. تا بتوانند به سوالات این بخش در عربی پاسخ درست هستند به صورت کلی می توان گفت تحلیل صرفی ۱۲ درصد از سوالات کنکور عربی را به خود اختصاص می‌دهد.

بخش دیگری که در عربی کنکور نظام جدید اهمیت دارد بخش حرکت گذاری است. یک سوال در کنکور مطرح می‌شود و چهار درصد از سوالات کنکور را به خود اختصاص می دهد.

 


بودجه بندی عربی نظام جدید کنکور


مهمترین بخش های پر تست عربی در کنکور نظام جدید

 

به صورت کلی می توان بودجه بندی عربی کنکور را به چند دسته مهم تقسیم کرد. اولین دستگاهی که بسیار مهم می باشد و اولین بحثی که بسیار مهم می‌باشد. در درس عربی و تست های فراوانی از آن در کنکور مطرح می‌شود قسمت ترجمه و تعریب می باشد .زیرا از قسمت ترجمه و تعریب تقریبا ۸ عدد تست در کنکور سراسری مطرح شده که می‌توان آن را حدود ۳۳ درصد از تمامی تست‌های عربی دانست.

 

درس عربی که از درس هایی باشد که دانش‌آموزان باید مباحث و مفهوم آن را به صورت کامل در کرده باشند. تا بتوانند آن را به بهترین شکل پاسخ بدهند. در پکیج عربی نظام جدید موسسه حرف آخر استاد محمد واعظی با استفاده از انیمیشن سازی و تصویرسازی و روش های نوین آموزشی تمامی مباحث عربی کنکور سه سال را به صورت کامل تدریس کرده. و در پایان تمامی تست‌های ۱۰ سال گذشته کنکور و همینطور نکات طلایی که در حل تست های کنکور را به آنها نیاز داریم را به صورت کامل و صفر تا صد آموزش می‌دهند.

بخش دیگری در بودجه بندی عربی کنکور که بسیار اهمیت دارد و دانش‌آموزان در این بخش بسیار اشکالات فراوان دارد بخش قواعد. از این بخش معمولا در کنکور بین ۵ تا ۶ سوال مطرح می‌شود و تقریباً می‌توان آن را حوزه ۲۰ تا ۲۵ درصد مباحث و سوالات کنکور را به این بخش اختصاص داد .دانش آموزان در بخش قواعد دقت بسیار را کنند زیرا اگر کوچکترین اشتباه در بخش قواعد انجام دهند ممکن از آن تست را اشتباه بزنند و برای دانش‌آموزان امتیاز منفی در کنکور ثبت شود.

 


ارتباط با تیم مشاوره حرف آخر

 

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

 

مقالات پر بازدید سایت حرف آخر

 

معرفی کامل پکیج عربی استاد محمد واعظی

بوجه بندی عربی نظام جدید در کنکور

بیوگرافی کامل استاد محمد واعظی

پر درآمدترین رشته های تجربی کدامند؟

معرفی کامل رشته پزشکی

بودجه بندی دین و زندگی کنکور به چه صورتی می باشد؟

بررسی بودجه بندی ادبیات در کنکور نظام جدید

بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور و مباحث پر تست آن کدام است؟

لیست قیمت زبان انگلیسی موسسه حرف آخر

 

شماره تلفن حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید