سبد خرید 0

نکات مهم مطالعه زبان انگلیسی کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

زبان انگلیسی کنکور

اهمیت زبان انگلیسی در کنکور سراسری چقدر است؟

اغلب افراد به اشتباه فکر می‌کنند اگر در درسی مثل زبان انگلیسی کنکور ضعیف هستند می‌توانند آن را کنار بگذارند و درس‌های دیگری که به آن علاقه دارند. را بیشتر بخوانند تا درصد بیشتر آن بتواند درصد پایین زبان انگلیسی را جبران کند. این کار به شدت هنگام محاسبه تراز کنکور و رتبه‌ی کنکور به ضررشان تمام می‌شود.در نتیجه حفظ تعادل در مطالعه و درصد‌های آزمون می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شما در کنکور سراسری داشته باشد.در این مقاله از مشاوره کنکور به بررسی و نکات مهم زبان انگلیسی می پردازیم.

 

با توجه به اینکه اغلب رفرنس‌ها و مطالب علمی و به روز در دنیا به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شوند. تقویت زبان انگلیسی به موفقیت فرد در طول دوران تحصیلی بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید با رعایت یک سری نکات کلیدی در آموزش زبان انگلیسی به راحتی از رقبایتان در درس زبان کنکور سراسری جلو بزنید! در یادگیری زبان خود را محدود به کتاب‌های درسی نکنید. و در اوقات فراغت تان از فیلم‌ها و موسیقی و مجلات زبان انگلیسی استفاده کنید و معنی کلماتی که نمی‌دانید را جستجو کنید تا علاوه بر حفظ روحیه‌تان مهارت زبان آموزیتان نیز تقویت شود.

 

نکات مهم مطالعه زبان انگلیسی کنکور این می باشد که دانش آموزان باید هر بر لغات و معنی و هم بر قواعد تسلط داشته باشند. در درس زبان انگلیسی کنکور دانش آموزان اگر بر معنای کلمات تسلط داشته باشند. بسیاری از تست ها را به راحتی با معنی کردن می توانند پاسخ دهند. در مبحث درک مطلب نیز دانشتن لغت و معنی می تواند به شما عزیزان بسیار کمک کند ولی بعضی از تست ها علاوه بر دانستن معنا نیاز دارد تا قواعد را نیز بدانید. پس اگر می خواهید در درس زبان درصد بالایی را کسب کنید باید بر هر دو قسمت تسلط داشته باشین.

 

سوالات زبان کنکور پگونه طرح می شود


سوالات زبان انگلیسی کنکور چگونه طرح می‌شوند؟

سوالات ۷۵ تا ۱۰۰ دفترچه عمومی کنکور سراسری و آخرین درس دفترچه به درس زبان انگلیسی اختصاص دارد.
این ۲۵ سوال به چهار بخش تقسیم می‌شوند. ۴ سوال اول سوالات گرامر ، ۸ سوال مربوط به واژگان کنکور ، ۵ سوال مربوط به کلوز تست و ۸ سوال مربوط به بخش ریدینگ readingمی‌باشد. دو ریدینگ در بخش ریدینگ هر کدام با ۴ سوال بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری را تشکیل می‌دهد.

روش مطالعه گرامر کنکور

 

برای مطالعه گرامر زبان باید ابتدا پیش زمینه‌ای از زمان‌های مختلف افعال انگلیسی داشته باشید. (مثلا ساختمان فعل ماضی بعید به چه شکل است و در چه حالتی از آن استفاده می‌شود)، ضمایر مختلف را بشناسید و به لغات و مفاهیم زبان انگلیسی دوره اول متوسطه مسلط باشید. اگر پایه ضعیفی در زبان انگلیسی دارید. می توانید مطالعه خود را با کتاب‌های پایه هفتم و هشتم و نهم شروع کنید.  اگر دارای پایه ضعیف در درس زبا انگلیسی می باشد می توانید با استفاده از پکیج گرامر لغات دهم و یازدهم و دوازدهم حرف آخر با آموزش استاد مجتبی محمودی تمامی مطالب را از صفر تا صد آموزش ببینید.
پس از مطالعه اولیه ، سراغ درسنامه‌ی کتاب‌های کار بروید. از نکات ساختاری و گرامری خلاصه برداری کنید و بعد به تست‌زنی بپردازید.

 


نحوه مطالعه زبان انگلیسی کنکور

روش مطالعه واژگان زبان کنکور

برای مطالعه واژگان نیز از پایه شروع کنید و معنی لغات را در جمله به خاطر بسپارید. از کتابچه هایی که معنی لغات را در کنار کاربرد آن در جمله آورده استفاده کنید. مطالعه خط به خط متن‌های کتاب درسی را فراموش نکنید. کلماتی که به نظرتان دشوار و فرار می‌آید را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و آن را هر شب مرور کنید.
پس از بررسی لغات هر درس تست‌های تالیفی و کنکور را کار کنید تا به کاربرد لغات در جمله مسلط شوید. معنی لغات جدیدی که در تست‌ها و گزینه‌ها می‌بینید را حتما یادداشت کنید. استفاده از روش تیک ۸ و یا جعبه لایتنر می‌تواند در به خاطر سپردن معنی لغات دشوار مناسب باشد.

روش مطالعه کلوز تست زبان انگلیسی

برای پاسخ دادن به این بخش زبان انگلیسی کنکور باید یک بار سریع کل متن کلوز را بخوانید. و با مفهوم کلی متن آشنا شوید و بعد به سراغ جملاتی که کلمات جا افتاده دارد بروید. و سعی کنید با توجه به معنی کلی متن و جملات قبل و بعد آن کلمه جای خالی را از بین گزینه ها انتخاب کنید. حتما تمام گزینه‌ها را بخوانید و معنی آن‌ها را با مفهوم جمله مقایسه کنید. ممکن است چند گزینه در جمله معنی بدهد ولی گزینه درست باید با مفهوم کلی متن هم‌خوانی داشته باشد.

معمولا دو سوال گرامر در کلوز های مختلف بارها تکرار می‌شود. و آن تشخیص کاربرد فعل مجهول یا معلوم در جمله است. سوال بعدی معمولا مربوط به زمان فعل می‌باشد که با توجه به زمان اتفاق افتادن موضوع باید حدس بزنید که زمان فعل گذشته است یا حال یا آینده و چه نوع ساختاری مناسب آن است.

 


 

روش خواندن زبان انگلیسی کنکور

چگونه سوالات ریدینگ زبان را پاسخ دهیم؟

برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ در کمترین زمان سعی کنید هر شب دو ریدینگ و یک کلوز در برنامه خود داشته باشید. و با بررسی سوالات آن تسلط خود را بالاتر ببرید. هنگام مطالعه ریدینگ ابتدا سوالات آن را مطالعه کنید تا ذهنتان آماده باشد چه مطالبی را در متن جستجو کند.زیر کلمات کلیدی مثل سال تولدها و اسم شهرها و اسم اشخاص خط بکشید. روی کلماتی که معنی آن‌ها را نمی‌دانید مکث نکنید. و سعی کنید مفهوم کلی متن را متوجه شوید. اگر معنی کلمه‌ای کلیدی است از تکنیک حدس زدن معنی آن با توجه به جملات قبلی و بعدی آن استفاده کنید. لغات مهم و کاربردی متن را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و هر شب دفترچه‌تان را مرور کنید. تا دایره لغاتتان گسترده‌تر شود. در پکیج زبان حرف آخر استاد محمودی با استفاده از تصویر سازی تمامی مباحث صفر تا صد زبان انگلیسی کنکور را بصورت کامل تدریس می کنند.

 

واحد فروش محصولات حرف آخر

 

شما دانش آموز کنکوری عزیز می توانید جهت اطلاع از آخرین تخفیفات و مشاوره قبل از خرید با واحد فروش موسسه حرف آخر به شماره ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ بصورت مستقیم در ارتباط باشید.جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات پر تکرار دانش آموزان :

بیوگرافی استاد مجتبی محمودی

معرفی پکیج زبان انگلیسی استاد مجتبی محمودی

چگونه زبان انگلیسی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم؟

بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور نظام جدید

بودجه بندی دین و زندگی نظام جدید کنکور چگونه است؟

بودجه بندی ریاضی نظام جدید در کنکور به چه شکلی می باشد؟

بودجه بندی ادبیات کنکور نظام جدید چگونه است؟

چگونه می توانی عربی را در کنکور ۱۰۰ زد؟

چگونه می توان زیست شناسی را در کنکور ۱۰۰ زد؟

قیمت ریاضی نظام جدید حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید