سبد خرید 0

چند تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور

برترین تکینک های مطالعه سریع درس های کنکور

 

شاید یکی از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی هر فرد را بتوان به کنکور نسبت داد. اما کنکور برخلاف تصور اکثر افراد آنچنان هم کار سخت و دشواری نیست. گام اول این است که تمامی مطالب مهم را درک کنید و کتاب درسی را خوب مطالعه کنید. البته این کار نیاز به زمان زیادی دارد که بتوانید تمام مباحث و کتاب هایی که برای کنکور نیاز دارید بخوانید و حتی به حافظه خود بسپارید. بهترین روش را می توان تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور معرفی کرد.در این مقاله از مقالات سایت مرکزی حرف آخر به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

 

این کار مستلزم کمی تمرین و تکرار است. کافی است فنون اولیه تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور را یاد بگیرید تا بتوانید از این سد عبور و آینده خودتان را بسازید. در اکثر منابعی که در خصوص تندخوانی مطالبی دارد تعداد کلماتی کهِ یک فرد تندخوان و یکی فرد عادی می خواند را باهم مقایسه کرده است اما این روش بهتر است بیاموزید که چطور درک سریعی از مطالب داشته باشید.

 

 

زیرا در اینجا تنها خواندن مسئله اصلی نیست. یکی از تصورات اشتباه که در بین کنکوری ها رایج است و از سرعت خواندن آنها می کاهد خواندن خط به خط کتاب درسی است. در مقاله فوق با تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور آشنا خواهید شد.

 


تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور


 

⦁ سطحی بخوانید یک از تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور

 

یکی از روش های مؤثر و چند تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور را می توان سطحی خواندن معرفی کرد. سطحی خواندن به این صورت است که ابتدا تمام مطالب مورد نظر خود از یک کتاب یا یک مبحث را یک‌بار از رو و بدون تلاش برای حفظ کردن می خوانید. این کار باعث می شود بدون استرس مفاهیم اولیه را درک کنید و از کلیات مطالب سر دربیاورید.

 

⦁ از روی کلمات بپرید یکی دیگر از چند تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور

 

شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد اما این روش یکی دیگر از تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور است که می تواند به کمک شما بیاید. پرش از روی کلماتی مثل حروف اضافه ای که مفهوم جمله را تغییر نمی دهند و مثل این ها می تواند سرعت شما را بالا ببرد. همچنین قبل از آغاز مطالعه حتماً به تیتر مبحثی که می خوانید و موضوعاتی که قرار است فراگیرید دقت کنید. این امر موجب می گردد که مغز آمادگی این را داشته باشد که قرار است با چه مطالبی رو به رو شود. اگر اصل اول را انجام دهید این کار آسان تر می شود.

 

⦁ از دست خود کمک بگیرید

 

نوشتن یکی از مهارت های افزایش یادگیری مخصوصاً یادگیری دروس است. نوشتن با دست با اینکه سرعتش از تایپ کردن کمتر است اما همین سرعت کمتر موجب می گردد که مغز با آرامش و تمرکز بیشتری موضوع مورد نظر را درک کند و سطح یادگیری بالا رفته و به کمک حافظه می آید. پس در روش مطالعه سریع درس قدرت جادویی دست هایتان را فراموش نکنید. و حتماً یادداشت برداری انجام دهید.

 


تکنیک مطالعه سریع درس ها برای کنکور


 

⦁ متمرکز باشید

 

روش دیگر در تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور تمرکز بر روی مطالبی است که می خوانید. این کار معمولاً کاری دشوار به نظر می رسد اما می توان با اندکی تمرین به هدف رسید. در این دنیای شلوغ و پرسروصدا چطور می توان تمرکز کرد؟ راه های بسیاری برای افزایش تمرکز وجود دارد به عنوان مثال قبل از آغاز مطالعه می توانید یک کاغذ بردارید و تمام کارها و چیزهایی که ذهن شما را درگیر کرده است روی آن یادداشت کنید و بنویسید بعد به آنها رسیدگی خواهم کرد. این در ضمیر ناخودآگاه شما می نشیند و باعث می شود فکرتان به سمت آنها نرود یا حداقل کمتر به آن سو کشیده شود.

 

⦁ خودتان را غرق کنید

 

شاید به تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور بی ربط به نظر برسد اما این کار جواب می دهد. سعی کنید مطالب موردنظر را در ذهنتان شبیه سازی کنید و گاهی آن ها را به زندگی خودتان ربط دهید با این کار ذهن شما درگیر مطلب شده و باعث می شود مطالب بیشتر در ذهنتان بماند همچنین درک شما را به مطلب بیشتر می کند.

 

⦁ گنجتان را بیابید

 

با استخراج مطالب مهم می توانید در استفاده از تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور موفق عمل کنید. این کار شاید در ابتدا کمی وقتتان را بیشتر بگیرد و شاید به نظرتان وقت تلف کردن باشد اما اشتباه نکنید. این کار باعث می شود در هنگام مرور سرعتتان چندین برابر شود.

 

⦁ مراقب چشم های خود باشید

 

برخی تصور می کنند که در تکنیک مطالعه سریع درس تجربی باید یکسره چشمشان به کتاب باشد. اما این کار باعث می شود چشم خسته شده و کارایی پایین آید. هر چهل دقیقه بسته به توانایی چشمتان به آن استراحت بدهید و از کتاب فاصله بگیرید. اما این فاصله زمانی را زیاد نکنید تا از فضای درس جدا نشوید.
با در نظر گرفتن و رعایت تکنیک مطالعه سریع درس های کنکور می توانید تجربه خوبی را در کنکور داشته باشید.

 

ارتباط با تیم مشاوره حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

 


مطالب پر مخاطب سایت :

 

معرفی کامل رشته پرستاری و شرایط قبولی در این رشته

معرفی کامل رشته فیزیوتراپی و شرایط قبولی در رشته فیزیوتراپی

معرفی رشته پیراپزشکی و زیر شاخه های این رشته به همراه شرایط قبولی

زیست کنکور را چگونه مطالعه کنیم تا بتوانیم در کنکور درصد بالایی را کسب کنیم؟

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای موفقیت در کنکور چگونه باید باشد؟

بودجه بندی زیست شناسی کنکور نظام جدید و بررسی مباحث تست خیز

بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور

بودجه بندی فیزیک کنکور نظام جدید

معرفی برترین دانشگاه های کشور

ادبیات حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید