سبد خرید 0

نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی

برترین نکات در زمان مرور درس زیست چیست؟

درس زیست شناسی از مهم ترین دروس در رشته تجربی است. که از ضریب بالایی بخصوص در رشته های زیرگروه اول و دوم که شامل رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و… می باشد است. لذا برای کسانی که این رشته ها را مد نظر دارند بسیار ضروری و حیاتی است. که نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی را بدانند. اما مشکلاتی باعث می گردد .که این گاهی داوطلبان از این درس گلایه هایی مبنی بر فراموشی داشته باشند. این گلایه درستی است به دلیل اینکه درس زیست شناسی درسی کاملاً مفهومی با اصطلاحاتی فرار است.که با درک درست در ذهن باقی خواهد ماند. در این مقاله سعی شده که نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی را ارائه دهیم.در این مقاله از سری مقالات مشاوره کنکور بصورت کامل برترین نکات در هنگام مرور درس زیست می پردازیم.

 

در هنگام مرور درس زیست شناسی باید بدانید که هر کدامیک از مباحث موجود در زیست شناسی چه تعداد تستی را به خود اختصاص می دهد. با دانستن بودجه بندی زیست کنکور می توانید مباحث دارای اهمیت بیشتر را از سایر مباحث تفکیک کنید و زمان بیشتری بر روی آنها بگذارید. تا بتوانید به تمامی تست هایی که از مباحث مهم مطرح می شود پاسخ دهید. این روش می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را بهینه کنید و بر روی مباحث تست خیز زیست شناسی تمرکز بیشتری کنید.

 

 

زیست شناسی مهمترین درس اختصاصی در رشته تجربی می باشد. و دانش آموزان باید در این درس درصد بالایی را کسب کنند. یکی از نکاتی که باید به ان توجه کرد این می باشد که بعلت وجود نکات بسیاری که در درس زیست وجود دارد .حتما باید قبل از آزمون یک زمانی در برنامه درسی و مطالعاتی خود برای مرور درس زیست شناسی بگذاریم تا ایرادات خود را برطرف کنیم .و مباحث را مرور کنیم تا بتوانیم در این درس درصد قابل توجهی در کنکور کسب کنیم.

 

چگونه زیست شناسی را درست مرور کنیم

 

درس زیست شناسی علاوه بر اینکه فهمیدنی و درک مطلبی است در کنار آن بسیار هم فرار بوده و این به دلیل داشتن تنوع در این درس است. اما دانستن نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی می تواند کمک کننده به شما باشد.

مرور از روی کتاب درسی

اولین چیزی که از نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی به ذهن می رسد مرور از روی کتاب است. اما این کار علاوه بر زمان زیادی که می برد باعث می شود بخش هایی باقی بمانند و این موجب استرس پیش از کنکور می شود. در نتیجه این کار چندین ماه قبل از کنکور ایرادی ندارد اما در دو یا سه ماه باقی مانده تا کنکور این کار توصیه نمی شود.

 


 

نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی

 

کدگذاری مطالب درسی

 

یکی از نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی که می تواند مشکل فراموشی را تا حدودی حل کند کدگذاری است .البته به صورتی که کدها به دور از منطق و معنا و مفهوم اصلی مطالب نباشد. حاشیه نویسی نیز می تواند مؤثر باشد.

حاشیه نویسی

 

حاشیه نویسی به این معناست که در دور اولی که با دقت و عمیق مطالب را می خوانید. با مداد، هایلایتر یا امثال آن زیر لغات و کلمات مهم و اساسی خط بکشید یا نکته ای ریز را در کنار کتاب یادداشت کنید. این یکی از نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی است.به همراه پکیج زیست حرف آخر کتاب کارهایی بصورت رایگان برای شما عزیزان ارسال می شود که می توانید در داخل این کتاب هاب کار نکات را بنویسید.

 

تست زنی

 

روش دیگر که بسیار هم در مرور مهم است تست زنی می باشد. در این روش با تست زدن هم می توانید سطح خودتان از درس زیست را تعیین کنید .و با پی بردن به نقاط ضعف و قوت خود و تمرین و مطالعه بیشتر در قسمت هایی که ضعف دارید سطح اطلاعات خودتان را بیشتر کنید. همچنین در تست زنی که یکی از نکات در خصوص مرور درس زیست است علاوه بر شناخت سطح علمی خود مروری داشته باشید .از نکات مهمی که ممکن است در کنکوری که شما شرکت می کنید هم جزء سؤالات باشد.

 

 

بهترین روش مرور درس زیست شناسی کنکور

 

الگوی یادآوری

 

این یکی از نکات مهم در خصوص مرور درس زیست شناسی است. در این روش قسمتی از فصل را در نظر می گیرید. سپس سعی می کنید تا تمام نکات و مطالب مهم آن را به خاطر بیاورید. اگر قسمتی را فراموش کردید کمی فکر کنید. در صورتی که به خاطر نیاوردید می توانید نگاه اندکی به کتاب یا جزوه ی خود بیندازید و دوباره مرور ذهنی خود را انجام دهید و نگذارید به خاطر آوردن مطالب زیاد طول بکشد.

 

مرور یادداشت ها

 

حتماً هنگام مطالعه عمیق خود یادداشت برداری انجام دهید. از نکات مهم در خصوص مرور درس زیست, مرور یادداشت هایی است که قبلاً نوشته اید. این کار باعث می شود درس ها را سریعتر مرور کرده و حین مطالعه مطالب اصلی کتاب را به خاطر آورده و درس کاملاً در ذهنتان تثبیت شود.

 

نکته پایانی

 

زیست شناسی درسی است که حتماً باید مرور شود زیرا بسیار فرار بوده و مهم ترین درس از دروس رشته تجربی در کنکور است. با انجام آن‌ها احتمال فراموشی در این درس کاهش می یابد. مرور برای یافتن به تسلط کافی در درس زیست شناسی حرف اول و آخر را می زند. وقتی درس را مرور کنید و هر روز وقت مشخصی را برای مرور این درس تعیین کنید. می توانید از خودتان انتظار درصد خوبی از این درس داشته باشید. پس نکات مهم در خصوص مرور درس زیست را به یاد داشته باشید..

 


 

مهمترین نکات در خصوص مرور درس زیست کنکور


 

واحد فروش محصولات حرف آخر

شما دانش آموز کنکوری عزیز می توانید جهت اطلاع از آخرین تخفیفات و مشاوره قبل از خرید با واحد فروش موسسه حرف آخر به شماره ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ بصورت مستقیم در ارتباط باشید.جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 

 

سوالات پر تکرار دانش آموزان :

معرفی کامل پکیج زیست استاد شعبانی

بیوگرافی استاد رضا شعبانی

بودجه بندی زیست شناسی در کنکور نظام جدید

استاد محسن منتظری کیست و روش تدریس ایشان چگونه است؟

بودجه بندی درس زیست شناسی در کنکور چگونه است؟

بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور به چه شکلی می باشد؟

بودجه بندی فیزیک در کنکور به چه شکلی است؟

تست خیز ترین مباحث در بودجه بندی عربی کنکور چیست؟

قیمت شیمی نظام جدید حرف آخر

 

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید