سبد خرید 0

اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور

اهمیت دادن به حرف دیگران در سال کنکور یکی از چیزهایی می باشد که باید به آن توجه کنیم زیرا همه ما افرادی را در خانواده و یا دوستان خود داریم که در کنکور شرکت کرده اند. ولی نتوانسته اند در این آزمون قبول شوند. و تاثیر حرف های آنها بر روی ما باعث می شود تا انرژی خود را برای آماده شدن هرچه بهتر برای کنکور از دست دهیم. و در اصل فقط انرژی منفی به ما می دهند.در این مقاله از سری مقالات موسسه حرف آخر می باشد که بصورت کامل به آن می پردازیم.

 

اگر دانش آموزان کنکوری یاد بگیرند که چگونه با اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور می توانند مسیر مطالعه خود را هموارتر کنند. می توانند به بهترین شکل با آزمون کنکور روبرو شوند. نکته بسیار مهمی می باشد زیرا افرادی که در یک راه موفق نمی شوند همیشه می خواهند دیگران را هم منصرف کنند. در صورتی که ممکن است روش و اصولی که آنها استفاده کرده اند برا رسیدن به موفقیت دارای ایراداتی باشد و یا توانایی انجام آن کار را نداشته اند.

 

کنکور از جمله دغدغه هایی است که در مقابل افرادی که می خواهند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، قرار گرفته است. به همین دلیل اکثر دانشجویان از سال قبل از کنکور خیلی خاطرات شیرینی به یاد نمی آورند. و از هر کدام آن ها سوال کنید، استرس و اضطراب خود را در آن سال شرح می دهند. یکی از مشکلاتی که می تواند موجب افزایش استرس و کاهش انرژی برای درس خواندن در سال کنکور شود، حرف های دیگران است. بسیاری از این حرف ها شما را دچار استرس زمان کم و سختی کنکور می نمایند. به همین دلیل است که اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت شما در کنکور داشته باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهایی به منظور اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور ، آشنا کنیم.

مشاوره و برنامه ریزی کنکور
اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور

چگونگی اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور

قطعا در صورتی که شما در سال کنکور قرار دارید، با حرف هایی مانند پیشنهاد دادن روش های درس خواندن، معرفی کتاب، یادآوری زمان کوتاه در کنار مطالب زیاد و … غریبه نیستید. معمولا اطرافیان شما از روی خیرخواهی و یا تجربه بیشتر قصد دارند به شما در سال کنکورتان کمک نمایند. در صورتی که نمی دانند با این کار نه تنها به شما کمکی نکرده اند، بلکه استرس و ترس شما را نسبت به کنکور افزایش داده اند. و تمرکز شما را بروی مطالب درسی بهم میریزند . به همین دلیل اهمیت ندادن در سال کنکور ، از نکات ضروری است که باید به آن توجه نماییدتا بتوان به برترین روش های کنترل استرس در دوران کنکور دست پیدا کنیم . اما بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه می توانند نسبت به حرف اطرافیان بی تفاوت باشند. از جمله راهکارهای اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

 

۱ – در برابر حرف های دیگران سکوت نکنید : در برخی از مواقع ممکن است افرادی که نظرات و پیشنهادات خود را به شما ارائه می دهند، از روی خیرخواهی و دوست داشتن شما بخواهند به شما کمک نمایند. در صورتی که برخی از اضافه گویی ها می تواند تمرکز شما را به طور کامل مختل نماید. بنابراین زمانی که فردی شروع به حرف زدن در رابطه با کارهایی که باید و یا نباید انجام دهید، می کند. در صورتی که سکوت کنید، فرد فکر می کند شما حرف های او را پذیرفته اید بنابراین حرف های خود را ادامه می دهد، در این صورت به اضافه گویی خواهد رسید. که نه تنها موجب کمک به شما نخواهد شد، بلکه استرس شما را بیشتر خواهد کرد.

اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور
روش های اهمیت ندادن به حرف دیگران در دوران کنکور

جهت دریافت رایگان

۲۰ درصد محصولات حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

برترین روش های اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور

۲ – فقط به افکار و خواسته های خودتان اهمیت دهید : از دیگر روش های موثر برای اهمیت ندادن به حرف دیگران، زمانی است که متوجه می شوید، فردی برای تخریب شما شروع به حرف زدن می نماید. از مواردی که ممکن است بیان نماید، می توان به جملات زیر اشاره نمود.

چقدر دیر کنکور میدی.

دانشگاه رو خیلی دیر داری شروع میکنی.

با ترازی که داری تو رشته مورد علاقت قبول نمیشی و …



بهتر است کاملا بی تفاوت از کنار حرف های این افراد عبور کنید. در این صورت فرد متوجه اهمیت ندادن به حرف های دیگران به خصوص خودش خواهد شد. زمانی که متوجه شود، به حرف های او اهمیت نمی دهید و تاثیری در شما ندارد، از تکرار حرف هایش ناامید خواهد شد. بنابراین در اینگونه مواقع به خواسته و هدف خود فکر کنید. فراموش نکنید که فقط خودتان می توانید به خودتان کمک کنید. این کار انگیزه شما را افزایش می دهد.



۳ – به هیچ عنوان مقایسه نکنید : از دیگر راهکارهای اهمیت ندادن به حرف دیگران، ممنوعیت مقایسه است. قطعا شما نیز در آزمون های آزمایشی کنکور شرکت خواهید کرد. در این صورت ممکن است برخی از افراد درصد بیشتری را درست جواب داده باشند. به هیچ عنوان خودتان را با این افراد مقایسه نکنید. بلکه تلاش کنید تا ضعف های خود را در تست زنی و یا مطالعه جبران نمایید. مقایسه کردن فقط موجب کاهش اعتماد به نفس و انگیزه شما برای کنکور خواهد شد.

۴ – انرژی های منفی اطراف خود را کنترل نمایید : کنترل نمودن انرژی های منفی اطراف، از مهم ترین راهکارهای اهمیت ندادن به حرف دیگران در سال کنکور است. برای این کار نیاز است تا از افراد منفی نگر و کسانی که موجب کاهش انگیزه و افزایش استرس شما می شوند، فاصله بگیرید.

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تلفن حرف آخر  ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.


مقالات مرتبط با این مطلب :


مدت زمان استراحت بین هر درس چقدر باید باشد ؟

معرفی رتبه های برتر موسسه حرف آخر.

برنامه ۴ ماهه حرف آخر چیست؟

رتبه های برتر کنکور دارای چه ویژگی هایی هستند؟

روش برنامه ریزی در سال دوازدهم به چه صورتی می باشد؟.

اطلاعات کامل در خصوص پکیج ریاضی موسسه حرف آخر


صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر