سبد خرید 0

بررسی کامل دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس یکی از برترین دانشگاه های دولتی ایران میباشد. که در شهر تهران واقع شده است این دانشکده در سال ۱۳۶۰ به عنوان تربیت مدرس و برای اینکه بتواند اساتیدی را آموزش داد تا در دانشگاه ها و هیات علمی فعالیت داشته باشند تاسیس شد.در این مقاله از حرف آخر بصورت کامل به معرفی این دانشگاه می پردازیم.

 دانشگاه تربیت مدرس هر ساله تعداد بسیار زیادی دانشجو را می پذیرد و دانش آموزانی که در این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. و با توجه به رتبه و تراز کنکور خود در این دانشگاه قبولی کسب می کند .می توانند از خدمات این دانشگاه استفاده کنند.
 دانشگاه تربیت‌مدرس هر ساله تعداد بسیار زیادی دانشجو را در خود دارد و علاوه بر دانشجویان ایرانی دانشجویی از خارج کشور نیز در این دانشگاه تحصیل می کنند. به صورت کلی می توان گفت این دانشگاه دارای ۵۱۶ عضو هیات علمی باشد. که قریب به ۶۰ درصد از این افراد دارای جایگاه دانشیاری و استادی می باشد.

دانشگاه تربیت مدرس در کنار تعداد بسیار زیادی دانشجو که هر ساله در این دانشگاه پذیرش می شوند. و از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند می‌توان گفت یکی از برترین و بزرگترین کتابخانه هایی کشور را دارد. و ۲۳ کتابخانه ای می باشد که از سوی وزارت علوم برای اجرای طرح ملی تامین مدرک انتخاب شده است.
دانشگاه تربیت مدرس دوره دانشکده‌های و زیر مجموعه بسیار زیاد می باشد. که می توان به دانشکده حقوق دانشکده علوم پزشکی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشکده مهندسی شیمی و وسایل دانشکده هایی که در زیر لیست تمامی دانشکده هایی که دانشگاه تربیت مدرس دارد قرار داده شده است.

درصدهای لازم برای قبولی دانشگاه تربیت مدرس
شرایط قبولی در دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده حقوق
دانشکده مدیریت و اقتصاد
دانشکده علوم پایه
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده هنر و معماری
دانشکده علوم پزشکی
دانشکده منابع طبیعی
دانشکده علوم دریایی
دانشکده کشاورزی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم ریاضی
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
دانشکده علوم زیستی
دانشکده مهندسی شیمی
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست
دانشکده مهندسی مکانیک
دانشکده فناوری‌های نوین

 دانشگاه تربیت مدرس در کنار کتابخانه بسیار بزرگ و همینطور دانشکده های بسیاری که در داخل خود دارد و هر کدام جز برترین مراکز آموزشی کشور میباشد دارای ۱۳ مرکز پژوهشی بوده و می توان گفت فقط به علمی کشور می باشد.

معرفی پژوهشکده های دانشگاه تربیت مدرس

می‌تواند برترین پژوهشکده های دانشگاه تربیت مدرس به پژوهشکده مهندسی آب مرکز مطالعات مدیریت پژوهشکده اقتصاد و سایر پژوهشکده که در زیر لیست تمام این پژوهشکده ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم نام برد.

پژوهشکده مهندسی آب

مرکز مطالعات مدیریت

پژوهشکده اقتصاد

پژوهشکده فناوری اطلاعات

مرکز مطالعات فرهنگ و اندیشه دینی

مرکز مطالعات آفریقا

مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری

قطب علمی ابرساختارهای جبری و کاربردهای آن

مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی

مرکز تحقیقات مدیریت تعمیر و نگهداری روسازی

مرکز ملی مطالعات و برنامه‌ریزی شبکه‌های قدرت

مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری

قطب علمی زیست فناوری کاربردی

از لحاظ رتبه دانشگاه تربیت مدرس در بین دانشگاه های ایران میتوان گفته نظرسنجی رتبه بندی که در سال ۱۳۹۲ وزارت علوم انجام داد دانشگاه تربیت مدرس در بین تمامی دانشگاه های ایران توانست بعد از دانشگاه تهران جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. و همینطور از لحاظ تراز این دانشگاه از نظر پژوهشکده در سال ۲۰۱۲ توانست دانشگاه‌تربیت‌مدرس رتبه سوم در بین دانشگاه‌های کشور را کسب کند.

 
 

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس
درصدهای قبولی در دانشگاه تربیت مدرس

برترین چهرهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه تربیت مدرس

می‌توان گفت دانشگاه تربیت مدرس یکی از دانشگاه می باشد. که بسیاری از رتبه های برتر کنکور و چهره‌های شناخته شده در کشور ما از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. و این دانشگاه افرادی را به جامعه تحویل داده است که هرکدام دارای نام و شهرت میباشد که در زیر به تمامی از آن اشاره خواهیم کرد:

سید هاشم آقاجری، معصومه ابتکار، محمدحسین پاپلی یزدی، میرحسین موسوی، عماد افروغ، حسین شکوئی، یحیی صفوی، حاتم قادری، محسن کدیور، سید عطاءالله مهاجرانی، صادق آیینه‌وند. علی‌رضا بهشتی. پیروز مجتهدزاده، غلامحسین الهام، عباس منوچهری, … اشاره نمود.
از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنر و معماری این دانشگاه نیز می‌توان به اصغر فرهادی کارگردان جدایی نادر از سیمین و محمدرضا حافظی طراح برج میلاد تهران. اونیش امین‌اللهی. خشایار مصطفوی کارگردان (با من بجنگ)،علی مسرور(مدیریت مجموعه فرهنگی هنری،مدرس و کارگردان) محمد بحرانی(بازیگر و صدا پیشه : جناب خان، ببعی و آقوی همساده) مجید کاشانی (طراح گرافیک) اشاره کرد.

میرحسین موسوی، نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اعضای سابق هیئت علمی این دانشگاه بود. که پس از حوادث بعد از انتخابات از این دانشگاه اخراج گردید.
همچنین، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی ،جعفر توفیقی وزیر علوم در دولت خاتمی و مشاور عالی وزارت علوم در دولت روحانی. محمدمهدی زاهدی وزیر علوم در دولت احمدی‌نژاد، مسعود میر کاظمی وزیر بازرگانی و نفت در دولت احمدی‌نژاد.صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در دولت احمدی‌نژاد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دولت روحانی، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان. سید یحیی رحیم صفوی از جمله فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌باشند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از اعضای هیئت علمی یا از فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌باشند. از جمله می‌توان به محمود صادقی نماینده تهران اشاره کرد.

مقالات مرتبط با این مطلب

معرفی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بررسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اطلاعات کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شرایط قبولی در آن

بررسی کامل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

رتبه های لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

بررسی کامل دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه تهران و شرایط قبولی در آن

معرفی پکیج زبان حرف آخر

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر