سبد خرید 0

معرفی دانشگاه تهران


دانشگاه تهران

اطلاعات کامل در مورد دانشگاه تهران

در این مقاله دانشگاه تهران را از شروع سال تاسیس مورد بررسی قرار می دهیم. دانشگاه معتبر تهران در سال ۱۳۱۳ تاسیس گردید. در حالی که روند قانونی تاسیس دانشگاه از سال ۱۳۱۲ شروع گردیده بود. پیشنهاد تاسیس دانشگاه تهران به وسیله وزیر معارفه وقت کشور در قبل از انقلاب توسط دکتر علی اصغر حکمت صورت گرفت. در ۱۵ بهمن سال ۱۳۱۳ این مجموعه با در نظر گرفتن ساختمان مورد نظر شروع به کار نمود.در این مقاله از سری مقالات برترین دانشگاه های کشور به بررسی دانشگاه تهران می پردازیم.

 

در آغاز کار دانشکده های علوم معقول، طب، علوم، ادبیات، علوم منقول و ادبیات شروع به کار نمودند. در طی سال های بعد دانشکده های مجموعه آموزشی نیز یکی پس از دیگری تاسیس گردیدند. دانشگاه تهران یکی از دانشگاه اصلی کشور در زمینه علم و فرهنگ می باشد.

 

دانشگاه تهران با تربیت اساتید علم و دانش همیشه سردمدار فرهنگ و هنر بوده است .می توان گفت یکی از برترین ویژگی هایی که افراد دانشجو باید در دانشگاه تهران به آن توجه کنند این است که دانشگاه معتبر تهران در زمینه پژوهشی بسیار فعال می باشد. و دانشجویان برای پیشرفت در رشته مطبوع خود باید از هیچ تلاشی فروگذار نباشند. در راستای آشنایی با این مجموعه آموزشی سعی می کنیم درباره توسعه دانشگاه نیز مطالبی را بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

دانشکده های دانشگاه تهران


معرفی دانشگاه تهران و دانشکده های آن با رویکردی جدید

حوزه اول در شناخت درست دانشگاه تهران مربوط می شود. به دانشکده های دانشگاه تهران که اکنون ۱۷ دانشکده دارد. ۴ مرکز و موسسه آموزشی پژوهشی و ۱۴ موسسه پژوهشی، دانشگاه تهران جزء دانشگاه های استان تهران و در رتبه دانشگاه های برتر کشور می باشد. البته دانشگاه مذکور دارای مراکز پردیس در استان مازندران و استان البرز بعد از تقسیمات جداسازی کرج از تهران می باشد.

 

دلیل اصلی استقبال عمومی داوطلبان از این دانشگاه را می توان چهره های شاخصی معرفی نمود .که این دانشگاه در تربیت آنها موثر بوده است .که از جمله آن ها می توان به شهید دکتر مصطفی چمران، دکتر مفتح، پروفسور رضا، دکتر ریاضی، دکتر جعفر شهیدی، پروفسور رضا، دکتر ریاضی و دکتر جعفر شهیدی … اشاره کرد.

 

حوزه بعدی در شناخت صحیح دانشگاه تهران برمی گردد. به دانشکده های فعال این دانشگاه کشور که یکی از دانشگاه های مادر در علم و تکنولوژی در کشور می باشد. دانشگاه مذکور دارای دانشکده های، ادبیات، اقتصاد، الهیات، تربیت بدنی. جغرافیا، حقوق، دامپزشکی، زبان های خارجی، دانشکده علوم، دانشکده فنی برای رشته های فنی و حرفه ای و ریاضی، مدیریت، منابع طبیعی، هنرهای زیبا، دانشکده کشاورزی می باشد.

 

مجموعه آموزشی به دلیل این که به فعالیت های علمی بهای زیادی می دهد. در حدود بیش از ۱۲۱۹۳۰ پایان نامه ۱۵۹۴۶۰ فعالیت علمی، پروژه ثبت شده و ۱۶۴۰ طرح کاربردی اجرا شده دارد .و دارای رتبه یک در رتبه بندی دانشگاه های کشور می باشد. این دانشگاه به قدری وسیع است که دارای بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی می باشد. تعداد دانشجویان ایرانی این دانشگاه به بیش از ۵۰۰۰۰ دانشجو می رسد که رکورد جالبی در سطح کشور می باشد.


لوگو دانشگاه تهران


معرفی دانشگاه تهران و رشته های آن و پردیس های 

تا اینجا با تاریخچه و معرفی دانشگاه تهران تا حدودی آشنا شدیم. دانشگاه مذکور دارای ۲۵ دانشکده می باشد و البته ۹ پردیس دانشگاهی در نقاط مختلف کشور دارد. که پردیس به مجموعه ای از دانشگاه ها اشاره دارد. اولین و بارزترین این پردیس ها، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه مذکور می باشد. که در سراسر مناطقی که وجود دارند کلا بیش ار ۲۱۵ رشته را ارائه می دهند،

 

این دانشکده ها ۷۵۰ عضو هیئت علمی دارند و چیزی در حدود ۵۰۰۰ دانشجو در این مراکز در حال تحصیل می باشند. فارغ التحصیلان این مراکز در حدود ۴۵۰۰۰ نفر می باشند. که از جمله آنها می توان به دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده مکانیک، دانشکده عمران. دانشکده متالوژی و مواد، دانشکده علوم مهندسی، دانشکده صنایع و سیستم ها، دانشکده شیمی، دانشکده فنی شهرستان فومن در استان گیلان. دانشکده محیط زیست و … اشاره کرد. دانشکده دامپزشکی این دانشگاه دومین دانشکده مجموعه آموزشی می باشد. که از گروه های مختلفی تشکیل شده است که شامل گروه های، بهداشت و تغذیه دام و طیور. بیماری های داخلی، بهداشت و کنترل مواد غذایی، جراحی و رادیولوژی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی می باشد.

 

سومین گروهی که میخواهیم معرفی کنیم پردیس علوم از دانشگاه تهران می باشد. که نقش اساسی در تولید علم در هر دانشگاهی را ایفا می کند. پردیس علوم این دانشگاه شامل دانشکده ریاضی، دانشکده زمین شناسی، دانشکده زمین شناسی. دانشکده زیست شناسی، دانشکده شیمی، دانشکده فیزیک، دانشکده بیوتکنولوژی و دانشکده آمار و علوم کامپیوتر می باشد.

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

 

 

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط با این مطلب :

معرفی کامل دانشگاه امیر کبیر و رشته های آن

بررسی کامل دانشگاه صنعتی شریف و شرایط ورود به آن

اطلاعات کامل در خصوص دانشگاه شهید صدوقی یزد

بررسی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

اطلاعات کامل درباره دانشگاه علوم پزشکی تبریز

اطلاعات کامل درباره دانشگاه علوم پزشکی ایران

معرفی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پکیج های دینی نظام جدید حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید