سبد خرید 0

مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور چیست؟

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور

مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور چیست؟

 

برنامه ریزی درست، تعیین اهداف در برنامه، تغذیه مناسب و خواب کافی و مسائلی مشابه این می تواند از مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور باشد. درواقع شما چهار هفته فرصت دارید تا هر آنچه در تمام این ایام برایش زحمت کشیده اید و تلاش کرده اید به دست آورید. این چهار هفته را می توان به روزهای طلایی کنکور نسبت داد. در مقاله از سری مقالات مشاوره کنکور پیش رو سعی شده مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور را در چند بخش تقسیم بندی و به شما ارائه دهیم.

 

یادگیری را کنار بگذارید

 

شما تنها یک ماه تا کنکور فاصله دارید و ممکن است .مقداری از حجم دروسی که بایستی مطالعه می کردید باقی مانده باشد. مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور این است. که باید یادگیری را کنار بگذارید. یادگیری دروس جدید علاوه بر اینکه ذهن شما را آشفته می کند بلکه سبب می شود بیشتر استرس به خودتان وارد کنید. و این امر علاوه بر کاهش تمرکز و یادگیری می تواند باعث کاهش عملکرد مغزتان در یادآوری مطالبی باشد که قبلاً یاد گرفته اید.

برنامه ریزی داشته باشید

 

برنامه ریزی یکی دیگر از مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور است. اینکه تنها یک ماه باقی مانده نباید باعث شود که فکر کنید که زمان اندکی دارید. اگر برنامه ریزی صحیحی داشته باشید می توان از این زمان اندک نیز بهره جست.
نقش تغذیه را نادیده نگیرید
مصرف دانه های مغزی نظیر پسته، بادام، گردو و همچنین استفاده از مواد ویتامینه انرژی شما را افزایش می دهد. و کارایی مغز را بالا می برد.


مهمترین نکات مطالعه ماه پایانی کنکور


منظم بخوابید

اگر خواب خود را به عنوان مثال از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح تنظیم کنید .در طی یک ماه بدن شما به این نظم عادت کرده و باعث می شود شب کنکور راحت تر بخوابید و روز کنکور نیز شاداب باشید.

در ماه پایانی کنکور هر سه روز یک آزمون

 

از مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور شبیه سازی کنکور است. هر سه روز را به یک آزمون تخصیص دهید. بهتر است این کار را دو یا سه ماه قبل کنکور انجام دهید. اما چنانچه از این کار غافل بودید در یک ماه آخر هم می تواند تأثیر خود را داشته باشد. چند آزمون آخر سراسری را در نظر بگیرید و مشابه شرایط کنکور ساعت ۸ صبح بیدار شده چهار ساعت زمان بگذارید و تست بزنید. پس از آن استراحت کرده آزمون خود را تصحیح کنید و دو روز زمان بگذارید. که جواب ها را مرور کنید و پس از آن دوباره آزمون بعدی را انجام دهید. این کار یکی از مهمترین نکات مطالعه درس ها است.

 

 

این کار ممکن است ابتدا کمی استرس زا باشد اما نگران نباشید. با این روش علاوه بر اینکه در روزهای پایانی یک دور کامل کنکور سال های مختلف را که اکثراً سؤالاتی مشابه دارند مرور کرده‌اید همچنین خود را با شرایط و جو کنکور تطبیق می دهید. و باعث می شود روز کنکور هم استرس کمتری داشته باشید. و هم با زمان بندی ها در پاسخ به جواب های کنکور منظم گردید و هنگام کنکور اصلی زمان کم نیاورید. لذا از مهمترین نکات مطالعه درس ها را می توان شبیه سازی آزمون در نظر گرفت.


نکات مهم مطالعه در ماه پایانی کنکور


یادداشت هایتان را فراموش نکنید

 

در تقسیم بندی مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور از یادداشت ها غافل نشوید. این زمان وقت مناسبی است برای مرور یادداشت ها و خلاصه نویسی هایی را که هنگام مطالعه انجام داده اید.

در ماه پایانی کنکور عمومی مهم‌تر است یا اختصاصی

 

شاید به نظر برسد که در ماه آخر کنکور بهتر است دروس تخصصی را بیشتر بخوانید. اما با در نظر گرفتن این موضوع که اصولاً دروس عمومی فرار است. و همچنین بیشترین رقابت در کنکور بر سر دروس عمومی است بهتر آن است که سهم دروس عمومی را در مطالعه خود بیشتر کنید. اما به این معنا نیست که از دروس تخصصی غافل شوید. دروسی مانند زیست شناسی یا دروس عمومی همانند زبان، معارف و مشابه اینها از دروس فرار به حساب می آیند و بهتر است. آنها را در این ماه آخر بیشتر مرور کنید. در رعایت مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور این امر را به خاطر بسپارید.

 

تکراری ها را دوباره بخوانید

 

یکی دیگر از مهمترین نکات مطالعه در ماه پایانی کنکور تکرار است. در طی بررسی سؤالات کنکور سال های قبل مطمئناً به سؤالات تکراری یا مشابه برخورد کرده اید. این سؤالات می تواند در آزمونی که شما در آن شرکت می کنید هم جزء سؤالات باشد پس آنها را نیز مرور کنید و به یک بار خواندنشان اکتفا نکنید.

 

جمع بندی

 

شاید بتوان جمع بندی را مهمترین نکات مطالعه دانست. این دوره یک ماه را می توان به این نام خواند. در این دوره بیشتر حواستان به مطالعه و مرور و همچنین جمع بندی مطالبی باشد که تا به امروز فراگرفته‌اید.

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 


سوالات پر تکرار دانش آموزان :

 

بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور چگونه می باشد؟

چگونه می توان زیست را در کنکور ۱۰۰ زد؟

روش مطالعه عربی برای رسیدن به درصد ۱۰۰ در کنکور چگونه باید باشد؟

بودجه بندی درس ادبیات در کنکور به چه شکلی است؟

بودجه بندی ریاضی در کنکور به چه ترتیبی می باشد؟

بودجه بندی ادبیات نظام جدید در کنکور سراسری

چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم؟

چگونه زیست را در کنکور می توان ۱۰۰ زد؟

معرفی کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران

دینی حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید