سبد خرید 0

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ مقداری تفاوت دارد با کنکور ۱۴۰۲. در این مقاله بصورت کامل به بودجه بندی درس شیمی در کنکور ۱۴۰۳ می پردازیم و تفاوت های آن را با کنکور های گذشته بررسی می کنیم.همانطور که می دانید در کنکور درس شیمی دارای دو قسمت مفاهیم و مسائل می باشد.در کنکور های قبل نسبت تعداد سوالاتی که از قسمت مفاهیم در کنکور مطرح می شود بیشتر از قسمت مسائل بود.ولی در کنکور ۱۴۰۳ تعداد سوالات قسمت مفاهیم و مسائل به یک اندازه می باشد.

شیمی یکی از مهمترین درس هایی می باشد که در کنکور مطرح می شود. این درس در بین دانش آموزان ریاضی و تجربی مشترک می باشد و دارای اهمیت بالایی می باشد. یکی از ایراداتی که در تست زنی دانش آموزان در شیمی وجود دارد این است دانش آموزان برای حل تست های قسمت مسائل به دلیل عدم تسلط کامل بر روی مباحث مفهومی نمی توانند به سوالات در درس شیمی پاسخ درست دهند.

کاملترین بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

عنوان فصل تعداد تست در کنکور
گوارش و جذب مواد ۲
تبادلات گازی ۰
گردش مواد در بدن ۴
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ۱
تنظیم عصبی ۱
حواس ۱
دستگاه حرکتی ۲
تنظیم شیمیایی ۱
ایمنی ۲
تقسیم یاخته ۰
تولید مثل ۳
مولکول های اطلاعاتی ۲
جریان اطلاعات در یاخته ها ۳
انتقال اطلاعات در نسل ها ۵
تغییر در اطلاعات وراثتی ۲
از ماده به انرژی ۲
از انرژی به ماده ۳
فناوری های نوین زیستی ۱
رفتارهای جانوران ۱
گیاهی دهم ۲
گیاهی یازدهم ۴
گیاهی جامع ۲
جانوری ۷

بودجه بندی شیمی 1403 کنکور
بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

تفاوت بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۲ برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی ارای اهمیت بالایی می باشد.شیمی جز دروس اختصاصی می شود و با تغییراتی که در کنکور ۱۴۰۳ اتفاق افتاده از و با حذف دروس عمومی دورس اختصاصی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. داوطلبان هر دو گروه باید با دقت زیادی به این درس توجه کنند و تراز بالایی برای شیمی کنکور داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکات که قبل از مطالعه درس شیمی برای کنکور باید انجام دهید دانستن بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ می باشد. دانستن بودجه بندی شیمی کنکور این امکان را برای دانش آموزان به وجود می آورد تا بتوانند درک درست و بهتری از مباحث پر تست نسبت به سایر مباحث داشته باشند. دانستن این مباحث می توانند در برنامه ریزی مطالعاتی آنها بسیار کمک کند. داوطلبان حتما باید با بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۲ نظام جدید آشنا باشند و با توجه به سوالات هر فصل برای آن بخش زمان بگذارند.

در این مقاله از سایت مرکزی حرف آخر بصورت کامل و تفکیک شده به بررسی بودجه بندی شیمی کنکور می پردازیم تا دانش آموزان در رشته های تجربی و ریاضی فیزیک کاملا از تعداد سوالات مطرح شده از درس شیمی و همینطور تعداد تست هایی که از هر مبحث در کنکور ۱۴۰۲ مطرح می شود کامل اطلاعات لازم را کسب کنند. به تمامی دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی سفارش می شود حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنند.

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳

تفاوت بودجه بندی درس شیمی در کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

بودجه بندی درس شیمی در کنکور تجربی مقداری متفاوت می باشد از کنکور ریاضی.بصورت کلی می توان درس شیمی را به دو دسته مسائل شیمی و مفاهیم شیمی تقسیم بندی کرد. از کنکور ۱۳۹۳ به بعد مسائل شیمی از اهمیت بالایی برخوردار شد. ولی یک نکته وجود دارد که بعضی از تست هایی که از درس شیمی در کنکور مطرح می شود بصورت ترکیبی هستند.این بدان معنا می باشد که اگر دانش آموزی بصورت کامل بر مفاهیم و یا مسائل به تنهایی تسلط کامل داشته باشد نمی توانند درصد قابل قبولی در این درس کسب کند. اگر دانش آموزان می خواهند در درس شیمی کنکور ۱۴۰۲ درصد بالایی را کسب کنند باید بر هر دو قسمت مفاهیم و مسائل تسلط کامل داشته باشند.در بسیاری از موارد تست هایی که مطرح می شود از ترکیب مفهوم و مسئله می باشد.

داوطلبان رشته تجربی باید به ۵ درس تخصصی در جلسه کنکور پاسخ دهند که سومین آن ، درس شیمی می باشد. میزان اهمیت این درس برای هر دو رشته به یک میزان است و کسب تراز مثبت می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در رتبه آن ها داشته باشد. درس شیمی برای زیر گروه های مختلف دارای ضریب های متفاوتی است. و شما باید به رشته مورد نظر خود توجه کنید. به طور مثال اگر قصد قبولی در رشته داروسازی را دارید باید ضریبی متفاوت با رشته دیگر را در نظر بگیرید.
زیر گروه ۱ تجربی: ضریب ۳
زیر گروه ۲ تجربی: ضریب ۴
زیر گروه ۳ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۴ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۵ تجربی: ضریب ۲

درس شیمی در کنکور تجربی دارای ۳۵ تست می باشد و مدت زمانی که برای پاسخگویی به این ۳۵ تست در نظر گرفته شده است ۳۵ دقیقه می باشد.

بودجه بندی شیمی پایه دهم تجربی
شیمی پایه دهم تجربی از سه فصل تشکیل شده است و داوطلبان باید به سوالات این سه فصل در کنکور تجربی پاسخ دهند. ۸ سوال شیمی از پایه دهم تجربی طراحی می‌شود. این بدین معنی است که ۲۳ درصد از سوالات شیمی کنکور متعلق به این فصل است.

جهت ثبت نام در طرح

هیبرید حرف آخر ( آموزش صفر تا صد)

همین حالا اقدام کنید.

بودجه بندی شیمی سال دهم تجربی ۱۴۰۳

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ به شرح زیر است .شیمی سال دهم دارای ۳ فصل می باشد که در حالت کلی از این ۳ فصل در مجموع ۸ سوال از ۳۵ سوال را به خود اختصاص می دهد. در قسمت پایین بصورت تفکیک شده به بررسی تعداد تست مربوط به هر فصل می پردازیم.

فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی: ۳ سوال

فصل دوم: رد پای گازها در زندگی: ۳ سوال

فصل سوم: آب، آهنگ زندگی: ۲ سوال

بودجه بندی شیمی ۱۴۰۳ پایه یازدهم تجربی
داوطلبان گروه تجربی باید به پایه یازدهم توجه بیشتری داشته باشند. این پایه از ۱۴ سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است و اگر داوطلبان بتوانند به سوالات این پایه به درستی پاسخ دهند یک تراز ۴۰ درصدی برای شیمی کنکور کسب می‌کنند. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که پایه یازدهم در شیمی کنکور تجربی نقش مهمی دارد.

 

بودجه بندی شیمی سال یازدهم تجربی ۱۴۰۳

 

سال یازدهم هم مانند سال دهم دارای ۳ فصل می باشد که از این ۳ فصل ۱۲ تست در کنکور سراسری مطرح می شود که با توجه به تعداد سوالات مطرح شده مشخص است دارای اهمیت بالاتری نسبت به سال دهم می باشد.

فصل اول: قدر هدایای زمینی را بدانیم: ۴ سوال

فصل دوم: در پی غذای سالم: ۴ سوال

فصل سوم: پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: ۶ سوال

 

بودجه بندی شیمی سال دوازدهم تجربی ۱۴۰۳

 

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ برای پایه دوازدهم از ۱۳ سوال تشکیل شده است. داوطلبان گروه تجربی باید چهار فصل این پایه را به خوبی مطالعه کنند تا یک تراز ۳۷ درصدی برای شیمی کنکور کسب کنند.

فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی: ۳ سوال

فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی: ۴ سوال

فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: ۴ سوال

فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر: ۲ سوال

بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی

بودجه بندی شیمی کنکور ۱۴۰۳ در رشته ریاضی

بودجه بندی شیمی کنکور در رشته ریاضی کمی تفاوت دارد با رشته تجربی. لازم به ذکر است دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که درست است تعداد سوالات شیمی در رشته تجربی و ریاضی یکی است ولی با توجه به تعدا دروس مورد امتحان در کنکور شیمی در رشته ریاضی نسبت به رشته تجربی دارای اهمیت بیشتری می باشد. زیرا شما در رشته تجربی با توجه به آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ به ۵ درس اختصاصی پاسخ می دهید. ولی در رشته ریاضی به ۳ درس اختصاصی پاسخ می دهید.

بودجه بندی شیمی پایه دهم ریاضی ۱۴۰۳

 

شیمی پایه دهم برای داوطلبان گروه ریاضی از ۱۱ سوال تشکیل شده است. داوطلبان گروه ریاضی با پاسخگویی به این سوالات یک تراز ۳۱ درصدی کسب می‌کنند. بودجه بندی شیمی کنکور برای پایه دهم ریاضی به صورت زیر است:

فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی: ۲ سوال
فصل دوم: رد پای گازها در زندگی: ۳ سوال
فصل سوم: آب، آهنگ زندگی: ۶ سوال

 

بودجه بندی شیمی سال یازدهم ریاضی ۱۴۰۳

 

یکی از مهم‌ترین پایه‌های شیمی کنکور برای داوطلبان گروه ریاضی پایه یازدهم است. بودجه بندی شیمی کنکور برای این پایه با ۱۳ سوال و یک تراز ۳۸ درصدی به صورت زیر است:

فصل اول: قدر هدایای زمینی را بدانیم: ۴ سوال
فصل دوم: در پی غذای سالم: ۵ سوال
فصل سوم: پوشاک، نیازی پایان ناپذیر: ۴ سوال

 

بودجه بندی شیمی پایه دوازدهم ریاضی ۱۴۰۳

 

شیمی پایه دوازدهم ریاضی از چهار فصل تشکیل شده است و داوطلبان باید به ۱۱ سوال این فصل پاسخ دهند. داوطلبان اگر بتوانند به تمامی سوالات پاسخ دهند یک تراز ۳۱ درصدی برای این درس کسب می‌کنند. بودجه بندی شیمی کنکور برای این پایه به صورت زیر است:

فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی: ۳ سوال
فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی: ۳ سوال
فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری: ۲ سوال
فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر: ۳ سوال

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در طرح هیبرید کنکور ۱۴۰۲ حرف آخر و دریافت شماره کارت موسسه حرف آخر با شماره تلفن  های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر