سبد خرید 0

معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، یکی از معتبر ترین دانشگاه های علوم پزشکی ایران است. این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های علوم پزشکی که در کشور وجود دارد؛ زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند. اولین بار در سال ۱۳۱۸ دانشگاهی برای آموزش پزشکی در شهر مشهد تاسیس شد.در این مقاله از حرف آخر قصد داریم بصورت کامل به معرفی این دانشگاه بپردازیم.

البته دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت عنوان آموزشگاه عالی بهداری، فعالیت خود را آغاز نمود. پروفسور ابرلین رئیس آن زمان دانشکده پزشکی تهران، برای احداث این مرکز آموزشی در مشهد انتخاب شد. بعد از موفقیت احداث این دانشگاه در شهر مشهد، در اصفهان و شیراز نیز اولین دانشگاه های پزشکی تاسیس شدند. بعد از گذشت ۸ سال، حکومت با تاسیس دانشگاه در شهر مشهد موافقت کرد. آن زمان دانشکده پزشکی یکی از زیر مجموعه های آن بود.

در سال ۱۳۲۸ فعالیت خود را رسما با پذیرش ۶۱ دانشجو آغاز کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با تغییری که در ساختار آموزش عالی کشور به وجود آمد؛ دانشگاه های علوم پزشکی کشور دیگر وابسته به وزارت علوم و آموزش عالی نبودند. این دانشگاه زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان شدند. طبیعتا دانشگاه مشهد به دو دانشگاه مجزا تقسیم شد. در سال ۱۳۶۷ اولین دانشگاهی بود که برنامه مداوم و پیوسته ای را برای آموزش پزشکی اجرا کرد.

شرایط قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فهرست مطالب

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

رشته های پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مانند سایر دانشگاه های کشور دارای، دانشکده های مختلفی می باشد. در دانشگاه مشهد، ۱۰ دانشکده و یک پردیس بین الملل وجود دارد. شاید بتوان گفت بسیاری از داوطلبین کنکور سراسری تمایل دارند در دانشکده پزشکی و یا دندان پزشکی  قبول شوند.

به غیر از پزشکی و دندان پزشکی ، دانشکده داروسازی، علوم پیراپزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده بهداشت، دانشکده طب ایرانی، دانشکده پرستاری قوچان، مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر و مرکز آموزش پزشکی فوریت های پزشکی درگز، جز دانشکده های مشهد هستند.

۳ دانشکده، یعنی پرستاری قوچان و مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر و همچنین مرکز فوریت های پزشکی کاشمر، در شهر مشهد نیستند؛ در بعضی از این دانشکده ها مانند دانشکده پیراپزشکی، رشته های مختلفی ارائه می شوند. در اغلب این دانشکده ها امکان تحصیلات تکمیلی در مقطع فوق لیسانس و دکترا نیز وجود دارد.

ساختمان هر یک از این دانشکده ها مجزا بوده و اغلب آن ها در دانشگاه فردوسی شهر مشهد قرار دارند. توجه به این نکته ضروری است که دانشگاه فردوسی یک دانشگاه سراسری بوده و زیر مجموعه وزارت علوم و تحقیقات می باشد. اما دانشگاه پزشکی مستقل بوده با این وجود ساختمان اغلب دانشکده های مشهد، در دانشگاه فردوسی قرار دارد که علت آن در تاریخچه تشکیل این دانشگاه توضیح داده شد.

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنید. در داخل سایت تمامی اطلاعات در خصوص رشته و برنامه آموزشی آورده شده است. همچنین می توانید جهت کسب اطاعات در خصوص رشته های پذیرشی اسن دانشگاه به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

درصد های لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه

میانگین درصد لازم قبولی رشته پزشکی در جدول زیر آورده شده و داوطلبین منطقه ۱ توجه داشته باشند که حدود درصد دروس کنکور خود را باید در نزدیکی درصد های زیر تنظیم کرده تا بتوانند قبولی در رشته پزشکی را تضمین کنند.

درصد های لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
درصد های لاز برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه

میانگین درصد لازم قبولی رشته پزشکی در جدول زیر آورده شده و داوطلبین منطقه  توجه داشته باشند که حدود درصد دروس کنکور خود را باید در نزدیکی درصد های زیر تنظیم کرده تا بتوانند قبولی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تضمین کنند.

آخرین رتیه لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
آخرین درصد لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

میانگین درصد لازم قبولی رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جدول زیر آورده شده و داوطلبین منطقه ۳ توجه داشته باشند که حدود درصد دروس کنکور خود را باید در نزدیکی درصد های زیر تنظیم کرده تا بتوانند قبولی در رشته پزشکی را تضمین کنند.

درصد های لازم برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بیمارستان های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در ادامه معرفی دانشگاه های رشته تجربی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های علوم پزشکی هر شهری، مسئول ارائه خدمات درمانی در آن شهر و مناطق وابسته می باشد. بیمارستان‌ ها و شبکه بهداشت زیادی را به عنوان زیر مجموعه خود دارد. می توان ادعا نمود این دانشگاه از نظر جمعیتی که تحت خدمات درمانی خود قرار می دهد؛ بزرگ ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور می باشد. دانشگاه مشهد به بیشتر از ۵ میلیون نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهد. بیمارستان های امام رضا، قائم، ابن سینا، ام البنین، امید، خاتم الانبیا، دکتر شیخ، شریعتی، طالقانی، هاشمی نژاد، کامیاب، رضوی، بنت الهدی، ۱۷ شهریور، فارابی و پاستور، از جمله بیمارستان های مشهد می باشند.

 

قبولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

از آن جایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جز دانشگاه های سراسری و دولتی می باشد؛ برای قبولی در این دانشگاه باید در آزمون سراسری شرکت کرد. با توجه به رتبه های قبول شده در این دانشگاه در سال های پیش، می توان گفت برای قبول شدن در یکی از سه دانشکده پزشکی، دندان پزشکی و دارو باید رتبه سه رقمی کسب نمود. همچنین برای سایر رشته ها نیز به رتبه های خوبی نیاز است زیرا رقابت برای حضور در این دانشگاه بالا بوده و افراد زیادی تمایل به قبول شدن در این دانشگاه دارند.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر