سبد خرید 0

آموزش کامل وارون تابع ریاضی کنکور

درس ریاضی شامل مباحث بسیاری می باشد. این درس در کنکور دارا اهمیت بالایی می باشد و دانش آموزان رشته ریاضی و رشته تجربی باید بتوانند در این درس درصد بالایی را کسب کنند.در این مقاله می خواهیم بصورت کامل به آموزش کامل وارون تابع ریاضی بپردازیم. درس ریاضی برای دانش آموزان رشته ریاضی دارای اهمیت بالایی می باشد و جز مهمترین دروس اختصاصی آنها به حساب میآید. یکی از نکاتی که باید در درس ریاضی برای دانش آموزان رشته تجربی مورد توجه قرار گیرد این می باشد که بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی در این درس دارای مشکلات فراوانی می باشند. به همین دلیل اگر دانش آموزان بتوانند در این درس درصد قابل توجهی را کسب کنند به راحتی می توانند از سایر رقبای خود در کنکور امتیاز بیشتری را کسب کنند.

 

آموزش وارون تابع ریاضی توسط استاد عبدالرضا منتظری صورت میگیرد. نکته ای که در این آموزش وجود دارد تمامی مباحث با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سایز تدریس شده است و استاد منتظری بصورت کامل درسنامه مبحث وارون تابع را در ابتدا تدریس می کنند و بعد از تدریس درسنامه روش های تستی و الگو های تستی را آموزش می دهند. بعد از تدریس درسنامه و آموزش الگو های تستی تمامی تست های کنکور های گذشته که از مبحث وارون تابع در کنکور مطرح شده است را حل و نکات آنها را کامل آموزش می دهند.

 

یکی از مشکلاتی که دانش آموزان در درس ریاضی دارند این می باشد که به علت وجود فرمول های بسیاری که در این درس وجود دارد عموما نمی توانند به سوالات آن در کنکور پاسخ درست دهند و یا امتیاز منفی کسب می کنند. در درس ریاضی اگر بخواهیم به بهترین شکل به سوالات پاسخ دهیم باید بصورت مفهومی بر تمامی روش های حل تسلط داشته باشند تا بتوانند در مدت زمان اندکی که برای هر سوال در کنکور وقت هست به سوالات پاسخ دهند. در روش آموزش وارون تابع ریاضی حرف آخر خبری از فرمول های بسیاری زیاد نیست و فقط با استفاده از یک الگو تمامی نکات آموزش داده می شود و تست های کنکورهای گذشته حل می شود.

آموزش وارون تابع ریاضی کنکور
آموزش وارون تابع ریاضی کنکور

وارون تابع چیست ؟

بصورت کلی می توان گفت هر گاه ما یک تابع یک به یک داشته باشیم و مولفه های زوج آن تابع را جا به جا کنیم به یک تابع جدید دست پیدا می کنیم به نام تابع وارون.

مراحل انجام کار به شکل زیر است :

در پایۀ یازدهم با تابع وارون آشنا شدید. همان طور که به یاد دارید، در صورتی که یک تابع یک به یک باشد، با جا‌به‌جا کردن مولفه‌های زوج‌های مرتب آن، تابعی جدید به دست می‌آید. به آن تابع وارون می‌گوییم. (در صورتی که نمایش یک تابع به وسیلۀ زوج‌های مرتب آن را فراموش کرده‌اید، به درسنامۀ تابع مراجعه کنید). اگر تابع f یک به یک باشد، وارون آن را با f−۱ نشان می‌دهیم. همچنین در پایۀ یازدهم دیدید. برای رسم نمودار تابع f−۱ کافی است قرینۀ نمودار تابع f(x) را نسبت به خط y=x به دست آورید.

 

نکات مهم در وارون تابع 

 

نکات زیر را در مورد تست‌های این مبحث در کنکور سراسری به یاد داشته باشید و به این نکته توجه داشته باشید که باید مفاهیم مباحث ریاضی را به خوبی درک کنید تا بتوانید به سوالات آن در کنکور سراسری پاسخ دهید تمامی این نکات در پکیج ریاضی ۶۰۴۰ حرف آخر توسط استاد منتظری بصورت کامل تدریس شده است.:

 

 

شرط وارون‌پذیری یک تابع یک به یک بودن آن است.
اگر تابع یک به یک نباشد وارون‌پذیر نیست.
به ازای یک ورودی نمی‌توان دو خروجی داشت.
در وارون تابع جای ورودی و خروجی با یکدیگر عوض می‌شوند.
شما می‌توانید با محدود کردن دامنه تابعی غیر یک به یک، معکوس آن را بنویسید.

 

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر