سبد خرید 0

آموزش خطای اندازه گیری فیزیک کنکور

در این مقاله قصد داریم به آموزش خطای اندازه گیری فیزیک بپردازیم. فیزیک یکی از دروس اختصاصی می باشد. که برای رشته تجربی و رشته ریاضی در کنکور دارای سوالاتی است. نکته بسیار مهم در خصوص درس فیزیک در رشته ریاضی می باشد زیرا می توان گفت از لحاظ اهمیت در جایگاه دوم بعد از سوالات ریاضی قرار دارد. درس فیزیک بعلت داشتن فرمول های زیادی که دارد همیشه برای دانش آموزان جز دروس سخت و دشوار بحساب می آید . بسیاری از دانش آموزان در این درس دچار مشکلات فراوانی هستند. و نمی توانند از این درس در کنکور درصد قابل توجهی را کسب کنند.

 

یکی از مهمترین مشکلاتی که دانش آموزان با درس فیزیک دارند وجود فرمول های بسیار زیاد در این درس است.در واقع در طول دوران تحصیل بعلت نداشتن آموزش های درست و مفهومی فقط اقدام به حفظ کردن فرمول ها کرده ایم. که بتوانیم آخر سال از درس فیزیک نمره قبولی بیاوریم. ولی در کنکور و برای حل سوالات درس فیزیک در کنکور فقط حفظ بدون فرمول ها کار ساز نیست. و عموما دانش آموزان در این درس دارای مشکلات فراوانی هستند.

 

تعدا سوالات درس فیزیک در رشته ریاضی ۴۵ سوال و برای دانش آموزان رشته تجربی ۳۰ سوال در کنکور می باشد. که برای کسب درصد بالا و قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر خود باید بتوانند به سوالات این درس در مدت زمان مقرر پاسخ دهند.ولی با توجه به تلاشی که دانش آموزان در طول مدت آماده شدن برای کنکور برای درس فیزیک می گذارند. نمی توانند در کسب امتیاز از این درس موفق شوند. یکی از مهمترین نکاتی که برای پاسخ دادن به سوالات فیزیک در کنکور مورد نیاز است درک درست مفهومی مطالب می باشد. اگر دانش آموزان در شرایطی آموزش می دیدند که الویت درک مفهوم اصلی درس باشد قطعا در حل سوالات کنکور موفق تر بودند.

 

آموزش مبحث خطای اندازه گیری
آموزش کامل خطای اندازه گیری توسط استاد کامیار

اهمیت مبحث خطای اندازه گیری

مبحث خطای اندازه گیری فیزیک را می توان یکی از مهمترین مباحث در فیزیک سال دهم دانست. فیزیک سال دهم برای دانش آموزانی که از متوسطه اول وارد متوسطه دوم شده اند عموما سخت به نظر می رسد. زیرا مباحث رنگ جدی تر و کاربردی تری به خود می گیرند و دانش آموزان معمولا چار مشکل می شوند.

همان طور که می‌دانید در اندازه‌گیری کمیت‌های فیزیکی، عدم قطعیت و خطا همیشه وجود دارد. ممکن است اندازه گیری بر روی هر متغیری همراه با خطا باشد و این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته برخی از عوامل بیشتر از سایر عوامل در این خطا دخالت دارند. سه عامل بسیار مهم زیر معمولا بیشترین تاثیر را در خطای اندازه‌گیری دارند. این عوامل عبارتند از:

 

خطای فردی
خطای سیستم
خطای تصادفی یا اتفاقی

 

عموما در کتاب های درسی مطالب مقداری گنگ آموزش داده شده است. و دانش آموزان به درک درست مفهومی نکاتی که در داخل کتاب های درسی وجود دارد نمی رسند. می توان گفت فیزیک دهم یکی از مهمترین پایه های فیزیک در متوسطه دوم می باشد. زیرا بنای اصلی و ابتدایی کنکور از سال دهم شکل می گیرد و دانش آموزان مباحث ابتدایی و الفبای ابتدایی فیزیک برای کنکور را از سال دهم آموزش می بینند. پس نمی توان گفت فیزیک سال دهم در کنکور از اهمیت کمی برخوردار است. زیرا با بررسی کنکورهای گذشته متوجه می شویم در بعضی از سوالات طراح بگونه ای سوال را مطرح کرده است که نکته آن مربوط به سال دهم می باشد. پس برای اینکه بتوانیم در کنکور به درصد بالایی در درس فیزیک برسیم باید بر تمامی نکات سه سال تسلط کامل داشته باشیم. و درک درستی از مفاهیم ابتدایی فیزیک که در سال دهم آموزش داده می شود داشته باشیم. 

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

روش تدریس مبحث خطای اندازه گیری توسط استاد کامیار

آموزش خطای اندازه گیری فیزیک کنکور توسط استاد کامیار با استفاده از یک روش نوین آموزشی می باشد. در این روش آموزشی تمامی مباحث با استفاده از تصویرسازی و انیمیشن سازی تدریس می شود. و خبری از فرمول های سخت و پیچیده نیست. در روش تدریس مبحث خطای اندازه گیری توسط استاد کامیار تمامی درسنامه و نکات آن بصورت تصویرسازی و پویا نمایی در آمده. تا دانش آموزان با مشاهده آموزش درک درست و کاملا مفهومی از تمامی درس نامه و تفاوت های بین انواع خطای اندازه گیری داشته باشند. 


تمامی آموزش ها در قالب مجموعه فیلم هایی می باشد که استاد کامیار نکات آموزشی را از روی اسلایدهایی تدریس می کنند. در این روش آموزشی در ابتدا درسنامه بصورت کامل تدریس می شود. و بعد از تدریس درسنامه نکات و مفاهیم آموزش داده می شود. در پکیج فیزیک دهم بعد از آموزش درسنامه و تدریس نکات مثال هایی آورده شده است. تا دانش آموزان با کمک این مثال ها بصورت کامل و ۱۰۰ درصد بر تمامی نکات مبحث خطای اندازه گیری تسلط پیدا کنند.

پکیج های آموزش فیزیک حرف آخر

فیزیک سال دهم حرف آخر
فیزیک دهم حرف آخر

پکیج فیزیک سال دهم حرف آخر با تدریس بسیار عالی استاد کامیار می باشد.فیزیک یکی از دروس اختصاصی و با اهمیت برای رشته های ریاضی و تجربی می باشد.

فیزیک سال یازدهم حرف آخر
فیزیک یازدهم حرف آخر

فیزیک یازدهم حرف آخر یکی از پکیج های فیزیک جامع حرف آخر می باشد. مدرس فیزیک یازدهم حرف آخر استاد کامیار هستند.

سینماتیک حرف آخر
فیزیک سینماتیک دوازدهم حرف آخر

فیزیک سینماتیک دوازدهم حرف آخر جز پکیج های مربوط به فیزیک سال دوازدهم می شود. سینماتیک جز مباحث بسیار سخت از نظر دانش آموزان می باشد.

دینامیک فیزیک حرف آخر
فیزیک دینامیک دوازدهم حرف آخر

فیزیک دینامیک دوازدهم حرف آخر یکی از مهمترین پکیج های فیزیک سال دوازدهم می باشد. و بسیاری از دانش آموزان در این مبحث دارای ایراد هستند .

نوسان فیزیک حرف آخر
فیزیک نوسان دوازدهم حرف آخر

فیزیک نوسان دوازدهم حرف آخر یکی دیگر از ۳ پکیجی است که جمعا فیزیک دوازدهم را تشکیل می دهند. معمولا از نوسان ۲ تست مطرح می شود.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر