سبد خرید 0

آموزش کامل بازتاب متوالی از دو آینه

مبحث بازتاب متوالی ار دو آینه در درس فیزیک یکی از مباحثی می باشد. که هر ساله از آنه در کنکور سوال مطرح می شود.فیزیک یکی از دروس اختصاصی می باشد . درس فیزیک در کنکور برای دانش آموزان تجربی و ریاضی دارای سوالاتی در داخل دفترچه های اختصاصی می باشد. این درس با توجه به زیر گروه های متفاوت دارای ضرایب مختلفی است. از لحاظ اهمیت درس فیزیک در کنکور می توان گفت این درس برای دانش آموزان رشته ریاضی نسبت به دانش آموزان رشته تجربی دارای اهمیت بالاتری می باشد.

 

تمامی دانش آموزان در طول مدت آموزش و آماده شدن برای کنکور از منابع مختلفی برای درس فیزیک استفاده می کنند. ولی متاسفانه با بررسی کنکورهای گذشته و آمار های اعلامی دانش آموزان موفق به کسب درصد قابل توجهی در این درس نمی شوند.یکی از علت هایی که دانش آموزان نمی توانند در درس فیزیک در کنکور درصد بالایی را بدست آورند نداشتن آموزش های درست می باشد. درس فیزیک بعلت داشتن تعداد فرمول های بسیار زیادی که دراد باید مطالب آن را بصورت مفهومی آموزش دید. تا بتوانیم به سوالاتی که در کنکور مطرح می شود پاسخ درست دهیم.

 

در این مقاله از حرف آخر می خواهیم آموزش کامل بازتاب متوالی دو آینه با تدریس استاد کامیار را مورد بررسی قرار دهیم. و ویژگی های آن را بررسی کنیم.در روش تدریس استاد کامیار از هیچ فرمولی استفاده نمی شود و دانش آموزان با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سازی تمامی نکات را بصورت مفهومی آموزش می بینند.

تدریس بازتاب دو آینه استاد کامیار
آموزش کامل بازتاب متوالی از دو آینه

مزایای آموزش بازتاب متوالی توسط استاد کامیار

در روش تدریس استاد کامیار در بازتاب متوالی نکاتی که دارای اهمیت می باشد شامل آموزش صفر تا صد مباحث بوده.در این روش آموزشی تمامی آموزش ها از ابتدا بصورت کامل برای دانش آموزانا تدریس می شود. و با این تصور مباحث و انیمیشن ها آماده شده است که دانش آموز هیچ اطلاعاتی در خصوص بازتاب متوالی دو آینه ندارد. بعد از تدریس کاملا مفهومی که با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سازی می باشد. الگوهایی به دانش آموزان آموزش داده می شود که با استفاده از این الگو ها بتوانند بدون نیاز به فرمول های زیاد و سخت و پیچیده سرعت حل و پاسخگویی خود را بالاتر ببرند. 

 

در ادامه آموزش کامل بازتاب متوالی دو آینه توسط استاد کامیار در فیزیک ۶۰۴۰ حرف آخر و بعد از معرفی و آموزش الگوی آن تمامی تست های کنکورهای گذشته که از این مبحث در کنکور مطرح شده است. را بصورت کامل و تک تک حل و مورد بررسی قرار می دهند.در طول حل تست های مبحث بازتاب آینه متوالی تمامی نکات تستی آنها هم برای شما دانش آموزان تدریس می شود. تا برای حل سایر تست ها دچار مشکل نشوید.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

نکاتی در مورد مبحث آینه ها در فیزیک

ما در این قسمت مهم‌ترین نکات مربوط به مبحث آینه را در اختیار داوطلبان و دانش‎‌آموزان قرار می‌دهیم:

بازتاب یکی از مهم‌ترین مشخصات نور است.
پرتوها قبل از برخورد به سطح، پرتوهای برخوردی هستند.
پرتوها پس از برخورد به سطح، پرتو بازتاب هستند.
بازتاب از یک آینه یا هر سطح همواری، انعکاس منظم نام دارد.
اگر پرتوها پس از برخورد با سطح پراکنده شوند و به صورت موازی با یکدیگر بازتاب نشوند، انعکاس نامنظم است.
پرتو تابش، پرتو بازتاب و خط عمود بر سطح آینه در نقطه تابش در یک صفحه قرار دارند.
زاویه تابش و زاویه بازتاب با یکدیگر همواره برابرند.
زاویه تابش و زاویه بازتاب همواره نسبت به خط عمود بر سطح آینه ارزیابی می‌شوند.
آینه تخت سطحی صاف و مسطح است که بازتاب نور بر روی آن منظم است.
طول تصویر و طول جسم در آینه تخت برابر است.
فاصله تصویر تا آینه با فاصله جسم تا آینه در آینه تخت برابر است.
در آینه تخت تصویر مستقیم است و تصویر به هیچ عنوان منعکس نمی‌شود.
آینه کاو سطح داخلی بازتاب کننده است.
تصویر جسم در آینه مقعر، بزرگ‌تر و مستقیم دیده می‌شود.
هر گاه شعاع تابش ثابت بماند و آینه حول خطی در صفحه خود به اندازه α دوران داشته باشد، شعاع بازتابش به اندازه ۲α تغییر خواهد کرد.
هر گاه جسمی تصویر و کانون حقیقی داشته باشد، فاصله مربوط به آن‌ها را مثبت در نظر می‌گیریم و اگر مجازی باشد، فاصله مربوطه را منفی در نظر می‌گیریم.

.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر