سبد خرید 0

معرفی کامل رشته کامپیوتر


معرفی رشته کامپیوتر

سخنی برای معرفی رشته کامپیوتر

 

در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در مورد معرفی رشته کامپیوتر را بررسی کنیم. این دیگر یک احتمال نیست که بیان می کردند با ورود کامپیوتر به زندگی انسان ها این زندگی سراسر در حال تغییر است. در زمان حال باید بیان کرد با ورود کامپیوتر این زندگی و شکل آن به صورت سراسری تغییر کرده است.در این مقاله از برترین رشته های دانشگاهی به بررسی رشته مهندسی کامپیوتر می پردازیم.

 

با ورود کامپیوتر علاوه بر اینکه حجم کارهای انجام شده در واحد زمان ، دقت در محاسبات به صورت فزاینده ای افزایش یافته است. به دلیل اینکه در جامعه امروزی کامپیوتر و استفاده از آن بسیار فراگیر شده است نیاز به افرادی که در این رشته پرکاربرد تحصیل کرده باشند احساس می شوند و اهمیت رشته کامپیوتر کاملا با این موارد مشخص است.

 

داوطلبان کنکور ریاضی اقبال بسیار خوبی نسبت به این رشته دارند. در واقع با اختراع کامپیوتر انسان ها وظیفه تفکر را برعهده گرفته و انجام کار را به عهده ماشین ها واگذار کرده اند. در واقع کامپیوتر نقش یک واسط بین انسان اندیشمند و کار انجام شده را برعهده دارد. با کامپیوتر که دیگر امروزه عضو جدا ناپذیر هر خانه و خانواده می باشد. کارهای پیش پا افتاده دیگر برعهده انسان ها نمی باشد. در کشور ما معرفی رشته کامپیوتر به صورت وسیع در وبسایت های معتبر و در صورت عدم کافی بودن در اختیار مشاوران این رشته وجود دارد .که می توانند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که دوست دارند در این رشته تحصیل نمایند.

 

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار (معماری کامپیوتر) می باشد. معرفی رشته کامپیوتر در واقع شامل آشنایی با گرایش های اصلی این رشته در دوره کارشناسی می باشد. که در ادامه این امر را بررسی می نماییم.

 


اطلاعات کامل رشته کامپیوتر


اطلاعات لازم در مورد معرفی رشته کامپیوتر و گرایش مهندسی نرم افزار

 

اطلاعات لازم در مورد رشته کامپیوتر را با معرفی رشته مهندسی نرم افزار شروع می کنیم. این رشته از زیرگروه فنی و مهندسی در دانشگاه های ایران، رشته ای است که بیشتر تولیدات آن غیر قابل لمس می باشد. در این رشته، متخصص مطبوع وقتی روی پروژه ای کار می کند و برنامه نویسی می نماید در پایان کار نتیجه قابل لمسی به دست نمی آورد.

 

در حقیقت، نرم افزاری که به دست می آید در روح و جان سیستم های کامپیوتری مورد نظر می نشیند و باعث عملکرد رو به جلوی سیستم می شود. و مجموعه تولید نرم افزار را به هدف خود می رساند یا نزدیک تر می نماید که می تواند نرم افزار سیستمی یا کاربردی باشد. رشته مهندسی نرم افزار به درک درست جبری و ریاضی قوی به جهت علم مسائل موجود در ریاضی و محاسبات عددی که در طراحی برنامه های منطقی و مهندسی موجود است. نیاز مبرم دارد. این بخش در واقع معرفی رشته کامپیوتر و گرایش مهندسی نرم افزار را به شما انتقال داد.

 

 


درآمد رشته مهندسی کامپیوتر

اطلاعات لازم در مورد معرفی رشته کامپیوتر و گرایش مهندسی سخت افزار

 

این بخش را با اطلاعات لازم در معرفی رشته کامپیوتر و گرایش سخت افزار این ادامه می دهیم. سخت افزار کامپیوتر اجزاء تشکیل دهنده فیزیکی کامپیوتر از جمله صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک ها  می باشند. در مقطع لیسانس بیشتر دروس سخت افزاری در مورد طراحی قسمت های ظاهری (اعم از پورت های ورودی، مدارات جانبی و …).کامپیوتر اعم از شبکه، برد های الکتریکی و کنترل سخت افزار مربوط می شود که به نوعی مطالب مشترک زیادی با مهندسی برق و گرایش های آن دارد.

 

دروسی مانند میکروپروسسور یک و دو، دیجیتال، معماری کامپیوتر و مدارهای دیجیتال و … در مقاطع این رشته ارائه می گردند. برای رسیدن به اهداف خود در رشته مهندسی سخت افزار باید پشتکار داشته باشید. چون علاوه بر اینکه این رشته، رشته ای نسبتا با سختی بالا می باشد .در واقع صرف اینکه شما در رشته سخت افزار حتی در دانشگاه سطح بالای کشور باعث نمی شود که شما در رشته مذکور موفق شوید.

 

خصوصیت پویا بودن آن و ابداع و تغییرات وسیع در زمینه سخت افزاری به سختی این رشته افزوده است .و البته اینکه کشور ما در هیچ زمینه ای در رشته سخت افزار پیشرو نیست شاید دلیل دیگری برای دشوار بودن این رشته باشد. پس برای موفقیت هر چه بیشتر در این رشته باید علاوه بر مطالعه فراگیر و روش درست مطالعه باید دانشجوی مورد نظر در جهت به روز آوری علم خود تلاش روز افزونی داشته باشد.

 

دو نیاز عمده برای رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش سخت افزار این رشته نیاز مبرم به پایه قوی علمی در زمینه های فیزیک و ریاضی است .و البته نیاز زیاد این رشته به خلاقیت دانشجو نیز یکی از مسائلی است که قابل چشم پوشی نیست. تا اینجا با رشته مهندسی سخت افزار در راستای اطلاعات لازم در مورد رشته کامپیوتر آشنا شدید.

 

 

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط با این مقاله

 

معرفی کامل رشته پزشکی

بررسی و اطلاعات کامل رشته دندانپزشکی

معرفی رشته فیزیوتراپی و شرایط قبولی در آن

اطلاعات کامل در خصوص رشته پیراپزشکی

معرفی کامل رشته مهندسی برق

معرفی رشته پرستاری و شرایط قبولی در آن

بررسی رشته مهندسی مکانیک و شرایط قبولی در آن

ادبیات نظام جدید موسسه حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید