سبد خرید 0

روش های جلوگیری از افت مطالعه درسی

مسیر کنکور یک مسیر طولانی و فرسایشی خواهد بود که با گذشت زمان از راندمان حافظه و سرعت و دقت مطالعه کاسته خواهد شد. فرد رفته رفته احساس خستگی و بی حوصلگی کرده و علاقه ای به مطالعه نشان نخواهد داد. به همین دلیل روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور  میتواند بسیار به دانش آموز  در این راه کمک کند.در این مقاله از مقالات موسسه حرف آخر به این موضوع می پردازیم.

دانستن روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور این انکان را برای شما دانش آموزان فراهم می کند تا در مدت زمانی که برای کنکور مطالعه می کنید بتوانید از یک  روش مناسب استفاده کنند و روند مطالعه ثابتی داشته باشند. داشتن روند مطالعه ثابت این امکان را فراهم می کند تا برنامه مطالعه منظم تری داشته باشید و در مدت زمان مناسبی تا کنکور بتوانید بر تمامی مطالب درسی خود مسلط شوید..

اینکه دانش آموزان متوجه اشتباهات خود شوند و روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه را بدانند یکی از مهمترین نکاتی می باشد که باید به آن توجه کرد زیرا در بسیاری از مواقع دانش آموزان این سوال را می پرسند که من مدت زمان زیادی را برای مطالعه می گذارم ولی از لحاظ کیفیت مطالعه و راندمان شرایط خوبی را ندارم. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی به شما عزیزان آموزش دهیم که با رعایت آنها بتوانید راندمان مطالعه خود را افزایش دهید.

برترین روش های جلوگیری از افت تحصیلی
روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور

روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور

کنکور یک امتحان جامع بوده و روش مطالعاتی آن نیز باید  جامع و در برگیرنده تمام موضوعات و درس های مورد نیاز باشد. در این بخش به یک سری از مواردی که باعث افت راندمان مطالعه میشود اشاره خواهیم کرد:

۱ – غرق شدن در تخیل و رویا پردازی: برخی از دانش آموزان بعد از گذشت مدتی از مطالعه و گرفتن نتیجه مناسب در چند امتحان ابتدایی شروع به رویا پردازی کرده و فکر می کنند که به پایان راه رسیده و همه چیز تمام  شده است. شروع به کاهش مطالعه که منجر به کاهش راندمان مطالعه می شود می کنند.

۲ – غرق شدن در گذشته و احساس نا امیدی: درست برعکس مورد  قبلی اشاره شده این موضوع می باشد. در این حالت دانش آموز به علت  اینکه با روش های مطالعه و برنامه ریزی منطبق نیست ممکن است در چند ماه یا هفته اول در مطالعه مطالب و موفق شدن در امتحانات موفق نباشد. که این عدم موفقیت نباید فرد را ناامید و دچار افت راندمان مطالعه در ادامه راه کند.

۳ – عدم تشخیص اولویت کمیت و کیفیت مطالب: روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور به شما یاد خواهد داد که برای کدام درس باید وقت بیشتری بگذارید. و کدام درس را کمتر مطالعه کنیم یا اصلا کنار بگذاریم.

 

۴ – استفاده از روش مطالعه اشتباه: بسیاری از دانش آموزان روش مطالعه را نمی دانند و یا راه طولانی تری را برای انجام مطالعه در پیش میگیرند. در صورتی که اگر آموزش ها و راهنمایی های لازم را ببینند بسیار راحت تر و با صرف وقت کمتر می توانند این مسیر را بروند.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

روش های جلوگیری از افت ساعت مطالعه
بالا بردن راندمان تحصیلی

بهترین راهای افزایش راندمان مطالعه درسی

۵ – داشتن وسواس مطالعاتی: یکی از مهمترین عواملی که مانع روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور می شود همین مورد است. افرادی که دچار وسواس مطالعاتی هستند چه این وسواس از نوع وسواس به تجهیزات مطالعه باشد و چه وسواس در مطالعه مکرر یک موضوع باشد وقت زیادی را از دست خواهند داد. و حتما باید این مورد را برطرف کنند.

 

۶ – عدم آگاهی از منابع و اهمیت دروس: باید فرد از این مورد آگاه باشد که اهمیت تمام دروس برای امتحان جامعی مانند کنکور یکسان نیست. عدم آگاهی از این موضوع باعث می شود تا دانش آموز برای درس ها و موضوعات بی اهمیت و کم اهمیت هم وقت زیادی را صرف کند که باعث خستگی و حالت فرسایشی درس خوانده شده و افت راندمان مطالعه را باعث خواهد شد.

 

۷ – اهمیت دادن بیش از حد به نمره و نتایج امتحانات آماده سازی: دانش آموز باید از این موضوع آگاه شود که امتحانات قبل کنکور به اندازه خود کنکور مهم نمی باشد. و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و نمره مناسب برای یک امتحان ساده و آماده سازی نباید راندمان و برنامه ریزی مطالعاتی خود را تحت تاثیر قرار دهد.  در روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور این موضوع باید به دانش آموزان گوشزد شود.

 

 

۸ – بی انگیزگی: بسیاری از افراد رسیدن به موفقیت و دست یافتن به اهداف سخت را دور از دسترس می دانند. و به اصطلاح اهداف خود را کوچک می کنند. و هدف گذاری خود را با احتیاط انجام می دهند. به همین دلیل کمتر درس می خوانند و راندمان درس خواندن آنها کاهش می یابد.

 

۹ – سعی در حفظ کردن تمام مطالب: یکی از روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه درس های کنکور این می باشد که به دانش آموزان باید آموزش دهیم که همه موضوعات و درس ها قابل حفظ کردن نیست بلکه بعضی از موضوعات  و درس ها را باید درک کنیم. در صورتی که سعی در حفظ این گونه مطالب کنیم حتما از راندمان مطالعه ما کاسته خواهد شد.

 

۱۰ – افزایش سرعت خواندن یا تند خوانی: تند خوانی باعث می شود که شما در مدت زمان کوتاهی مطالب زیادی را بخوانید. که علاوه بر دیرتر خسته شدن جسمی باعث افزایش اعتماد به نفس و شارژ روحی نیز خواهد شد.

مقالات مرتبط با این مطلب :

روش های برنامه ریزی در سال دوازدهم برای مطالعه کنکور

روش های صحیح تست زنی در کنکور

چگونه از وسواس در مطالعه جلوگیری کنیم؟

رتبه های برتر کنکور چه ویژگی هایی دارند؟

معرفی کامل پکیج زیست شناسی موسسه حرف آخر

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر