سبد خرید 0

بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی

بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی یکی از مباحث مهم و دروسی می باشد که دانش آموزان رشته انسانی در کنکور با آن روبرو می شود. دانستن بودجه بندی این کمک را به دانش آموزان می کند تا بتواند تمامی مباحث را در قالب یک بودجه بندی بیاورند و مباحث پرت سحر دست را شناسایی بکنند.

 

 اهمیت دانستن بودجه بندی یک درصد این امکان را برای دانش آموز فراهم می کند تا بتواند دید بهتری نسبت به مباحث مفاهیم و تعداد تست هایی که از هر قسمت در کنکور برای آن آنها مطرح می‌شود را داشته باشد. در واقع می توان گفت تعداد سوالاتی که از هر مبحث از زبان فارسی در کنکور انسانی برای دانش آموزان مطرح می‌شود را بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی می‌گویند. این بودجه بندی شامل تست‌های میباشد که از هر فصل مبحث یا سال تحصیلی به صورت مختلف برای عزیزان مطرح می‌شود.


درس ادبیات و زبان فارسی را می‌توان گفت سومین درس می باشد. که در دفترچه اختصاصی رشته انسانی در کنکور مطرح می‌شود از مباحث ادبیات و زبان فارسی در کنکور انسانی سوال مطرح شده. و مدت زمان پاسخگویی برای هر یک از سوالات یک دقیقه و در مجموع ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخ گفتن به مبحث ادبیات و زبان فارسی رشته انسانی در کنکور ۱۴۰۱ مقرر شده است. اگر دانش آموزان بخواهند در مدت زمان مشخص و مقرر گردیده به تمامی سوالات زبان فارسی و ادبیات پاسخ دهند باید به صورت کلی بودجه بندی زبان فارسی در کنکور انسانی ۱۴۰۱ را بداند تا بتواند با مدیریت زمان به تمامی مباحث مختلف در این درس پاسخ دهند و زمان کم نیاورند.

 


بودجه بندی زبان فارسی انسانی 1401
بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی ۱۴۰۱

مباحث تست خیز زبان فارسی کنکور انسانی ۱۴۰۱

در خصوص بودجه بندی زبان فارسی کنکور سراسری رشته انسانی ۱۴۰۱ می توان گفت آن را می‌توانیم به شش بخش مختلف تجزیه کنیم. به صورت کلی می توان گفت بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی نمونه سوال را به خود اختصاص می‌دهد. بخش دیگر که پرتست ترین مبحث در بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی می باشد آرایه ادبی است آثار ادبی ۷ سوال را به خود اختصاص می‌دهد. و بعد از آن می توان بخش عروض را می توان مبحث مهم دیگری دانست که از آن ۶ سوال در کنکور رشته انسانی مبحث زبان فارسی مطرح می شود.


مبحث قرابت معنایی یکی دیگر از مباحث ادبیات رشته انسانی باشد که از آن ۵ سوال مطرح شده. و می توان گفت یکی از مهمترین مواردی می باشد که دانش آموزان رشته انسانی به علت نداشتن منابع خوب قرابت معنایی از زدن تست های این مبحث خودداری می کند. مبحث قافیه تنها دو سوال را به خود اختصاص می‌دهد و بعد از آن عروض و قافیه یک سوال را به خود اختصاص می دهد.


اگر بخواهیم بودجه بندی زبان فارسی را در کنکور انسانی به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که دانش‌آموزان متاسفانه نمی توانند به تست هایی که از مبحث ادبیات و زبان فارسی رشته انسانی مطرح می‌شود پاسخ درست دهند. با بررسی کنکور ۱۴۰۰ و تعداد شرکت کنندگان ای که در کنکور ۱۴۰۰ در رشته انسانی شرکت کردند می‌توان گفت تقریباً ۱۶۸ هزار شرکت کننده در کنکور رشته انسانی ۱۴۰۰ شرکت کردند. که از میان این تعداد فقط ۴ داوطلب توانستند درس ادبیات و زبان فارسی رشته انسانی را ۱۰۰ درصد بزنند.


با توجه به آمار های کنکور ۱۴۰۰ و از میان شرکت کنندگان  ۱۶۸ هزار شرکت کننده در کنکور انسانی ۱۴۸۲ هزار نفر درس ادبیات را زیر ۱۰ درصد زدند  نشان می دهد که نصف دانش آموزان رشته انسانی نتوانستند از درس ادبیات و زبان فارسی کنکور انسانی نتیجه مناسبی را کسب کند. با دانش آموز شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۱ می باشیم باید به این نکته توجه کنید که زدن یک درس و کسب امتیاز بالا در آن می‌تواند به قبولی شما در رشته های خیلی بالاتر و دانشگاه‌های معتبر تر کمک می‌کند .


بودجه بندی زبان فارسی در کنکور انسانی ۱۴۰۱ دارای اهمیت فراوانی بوده و ضریب این درس در زیرگروه های مختلف متفاوت است. و اگر بخواهیم در زیر گروه یک رشته انسانی اهمیت درس زبان فارسی را مطرح کنیم باید بگوییم دارای ضریب ۴ و در زیرگروه ۲ دارای ضریب ۲ می باشد پس نشان می دهد درس ادبیات و زبان فارسی در کنکور انسانی ۱۴۰۱ دارای اهمیت بالایی بوده.


جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

بودجه بندی زبان فارسی در کنکور انسانی ۱۴۰۱

اگر بخواهیم بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی ۱۴۰۱ را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم به مطلب زیر توجه کنید :
۱) بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی: ۹ سوال.
اولین بخشی که در بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی آن را بررسی می‌کنیم بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی است. این بخش مهم‌ترین بخش در بودجه بندی زبان فارسی کنکور محسوب می‌شود. بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی در کنکور سراسری دارای ۹ سوال است. این بدین معنی است که این بخش ۳۰ درصد از سوالات زبان فارسی کنکور انسانی را شامل می‌شود. بنابراین داوطلبان باید به این بخش اهمیت زیادی بدهند.

بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسیو
۳۰%
۲) بخش عروض: ۶ سوال.


بخش عروض یکی دیگر از بخش‌های زبان فارسی در کنکور انسانی است. این بخش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و تعداد سوالات زیادی را در کنکور سراسری دارد. داوطلبان در کنکور انسانی و در دفترچه تخصصی باید به ۶ سوال این درس پاسخ دهند. این ۶ سوال ۲۰ درصد از سوالات زبان فارسی در کنکور سراسری را شامل می‌شود.

 

بخش عروض
۲۰%


۳) قافیه: ۲ سوال.
در ادامه بررسی بودجه بندی زبان فارسی کنکور به سراغ بخش قافیه می‌رویم. این بخش یکی از آسان‌ترین بخش‌های بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی است. این بخش از ۲ سوال تشکیل شده است. داوطلبان که به این ۲ سوال پاسخ دهند یک درصد ۷ درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

 

بخش قافیه.
۷%


۴) ترکیبی از بخش عروض و قافیه: ۱ سوال.
بخش عروض و قافیه به صورت ترکیبی دارای ۱ سوال نیز هستند. داوطلبان باید این دو بخش را به خوبی یاد بگیرند تا بتوانند به سوال این بخش پاسخ دهند. این بخش ۳ درصد از سوالات زبان فارسی در کنکور را شامل می‌شود.

 

ترکیبی از بخش عروض و قافیه

۳%


۵) آرایه ادبی: ۷ سوال.


در ادامه بررسی بودجه بندی زبان فارسی انسانی کنکور به سراغ بخش آرایه‌های ادبی می‌رویم. بخش آرایه ادبی یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های زبان فارسی در کنکور انسانی است. این بخش در کنکور سراسری دارای ۷ سوال است. داوطلبانی که بتوانند به این سوالات پاسخ دهند یک درصد ۲۳ درصدی به جمع نمرات خود اضافه می‌کنند.

آرایه ادبی
۲۳%.


۶) قرابت معنایی: ۵ سوال
آخرین بخش در بودجه بندی زبان فارسی کنکور انسانی، بخش قرابت معنایی است. این بخش در کنکور سراسری دارای ۵ سوال است. داوطلبانی که به این ۵ سوال به درستی پاسخ می‌دهند یک تراز ۱۷ درصدی به نمرات خود اضافه می‌کنند.

قرابت معنایی.
۱۷%
منبع : سایت حرف آخر

 

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر