سبد خرید 0

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۴

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی یکی از مهمترین مباحثی باشد که دانش آموزان رشته انسانی باید به آن توجه کنند. زیرا دانستن بودجه بندی به آنها کمک می کند تا تعداد سوالاتی که از هر مبحث برای آنها در کنکور مطرح می‌شود را آگاهی کامل داشته باشند. و بتوانند با دید بهتری نسبت به برنامه ریزی و مطالعه مطالب درسی و خود اقدامات لازم را انجام دهند. ریاضی یکی از دروس دشوار برای گروه انسانی می باشد. و بسیاری از دانش آموزان رشته انسانی در درس ریاضی دارای مشکلات فراوانی بوده و به همین دلیل از پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور انسانی صرف نظر میکنند.


اگر بخواهیم به صورت کامل در خصوص بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۴ برای شما عزیزان توضیحات لازم را اخذ کنیم باید بگوییم از درس ریاضی در کنکور انسانی بیست سوال مطرح می‌شود. و مدت زمانی که برای پاسخگویی به این ۲۰ سال در نظر گرفته شده است ۲۵ دقیقه می باشد. پس می توان نتیجه گرفت هر دانش آموز برای پاسخگویی به هر تست ریاضی ۷۲ ثانیه زمان لازم دارد با اینکه مدت زمان قابل توجهی برای پاسخگویی به تست های ریاضی در کنکور انسانی در نظر گرفته شده است. با این حال بسیاری از دانش‌آموزان رشته انسانی قادر به پاسخگویی به سوالات ریاضی نیستند و عموماً ریاضی را با درصد بسیار پایین و یا حتی منفی در کنکور انسانی پاسخ می دهند.
دانستن بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی یکی از نکات بسیار مهم برای دانش آموزان این رشته می باشد زیرا می توانند با استفاده از مطالعه درست و هدفمند و یا مطالعه مباحثی که تعداد بیشتری از آنها در کنکور مطرح می‌شود .بتوانند درصد خود را در درس ریاضی افزایش دهند لازم به ذکر است اگر منابع معتبر و کاملی در درس ریاضی رشته انسانی داشته باشیم و دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن منابع مباحث را به بهترین شکل آموزش ببینند .می تواند درصد بالایی را در درس ریاضی کسب کنند و باعث می‌شود تا رتبه و جایگاه آنها را در بین سایر داوطلبان بهبود ببخشد.در این مقاله از تیم مشاوران موسسه حرف آخر به بررسی این مطلب می پردازیم.

 

مباحث تست خیز ریاضی کنکور انسانی 1401
بودجه بندی ریاضی انسانی کنکور ۱۴۰۴

بودجه بندی مباحث تست خیز ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۴

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی مانند سایر دروس رشته انسانی تعداد تست مشخص و تعداد سوالات مشخص در هر مبحث از سال دهم یازدهم و دوازدهم می باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۴ بپردازیم باید بگوییم که از ریاضی سال دهم ۸ سوال از ریاضی سال یازدهم ۶ سوال از ریاضی سال دوازدهم ۶ سوال مجموعه در کنکور رشته انسانی مطرح می‌شود .ریاضی سال دهم به صورت کلی شامل ۵ فصل مختلف می باشد که فصل ها عبارتند از عبارت های جبری و معادله درجه دوم نمودار تابع درجه ۲ داده های آماری و نمودارهای یک متغیره که در زیر به تک تک مباحث و تعداد سوالاتی که از هر مبحث از ریاضی سال دهم رشته انسانی در کنکور مطرح می‌شود به صورت کامل اشاره می کنیم.


ریاضی سال یازدهم انسانی یکی دیگر از مباحث میباشد که شامل سه فصل بوده و مجموع ۶ سوال را به خود اختصاص می‌دهد. از فصولی که می‌توان مهم‌ترین آنها در ریاضی سال یازدهم باشد فصل اعمال بر روی تابع بوده که تقریبا می توان گفت از این مبحث سوال در کنکور مطرح میشود. ریاضی سال دوازدهم نیز مانند ریاضی سال یازدهم ۶ سوال را در کنکور انسانی به خود اختصاص می دهد و دانش آموزان می توانند به راحتی با مطالعه و مرور و استفاده از منابع درست درس ریاضی درصد قابل توجهی را کسب کند.

 

ریاضی پایه دهم: ۸ سوال


فصل عبارت‌های جبری: اتحاد جبری و کاربردها: ۱ سوال – عبارت‌های گویا: ۱ سوال ……….. ۲ سوال.
فصل معادله درجه دوم: معادله و مسائل توصیفی: ۱ سوال – معادلات شامل عبارات گویا: ۱ سوال ……….. ۲ سوال.
فصل تابع: نمودار تابع درجه ۲: ۱ سوال.
فصل کار با داده‌های آماری: معیارهای پراکندگی: ۱ سوال.
فصل نمایش داده‌ها: نمودارهای یک متغیره: ۲ سوال.


ریاضی پایه یازدهم: ۶ سوال


فصل آشنایی با منطق و استدلال ریاضی: گزاره‌ها و ترکیب گزاره‌ها: ۱ سوال.
فصل تابع: اعمال بر روی تابع: ۲ سوال – توابع پلکانی و قدر مطلق: ۱ سوال ……….. ۳ سوال.
فصل آمار: شاخص‌های آماری: ۱ سوال – سری‌های زمانی: ۱ سوال ……….. ۲ سوال.


ریاضی پایه دوازدهم: ۶ سوال


فصل آمار و احتمال: شمارش: ۱ سوال – احتمال: ۲ سوال ……….. ۳ سوال.
فصل الگوهای خطی: دنباله حسابی: ۱ سوال – مدل سازی و دنباله: ۱ سوال ……….. ۲ سوال.
فصل الگوهای غیر خطی: دنباله هندسی: ۱ سوال.

ارتباط با موسسه حرف آخر

مشاوره قبل از خرید محصولات

در کنار شما تا روز کنکور گام به گام

۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱

۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵

همین الان با ما در تماس باشید

آمار پاسخگویی به ریاضی کنکور انسانی

یکی از نکاتی که در خصوص ریاضی رشته انسانی قابل توجه می‌باشد پاسخگویی داوطلبان به مباحث ریاضی در رشته انسانی بوده. اگر فرض کنیم تعداد دانش آموزانی که در کنکور ۱۴۰۴ رشته انسانی شرکت کردند ۱۶۸ هزار نفر بوده باشد میانگین پاسخگویی و درصد داوطلبان به درس ریاضی مطابق اعداد زیرمی باشد:


با توجه به بررسی پاسخگویی دانش آموزان کنکور انسانی به سوالات ریاضی در کنکور ۱۴۰۴ مشخص شد که تنها ۱۴ داوطلب توانستند ریاضی رشته انسانی را صدا بزند و از این میان ۴۱ داوطلب توانست بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بزنند. و ۱۴۵ نفر توانستند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بزنم. دکتر بسیار مهم در خصوص روال پاسخگویی دانش آموزان رشته انسانی به ریاضی کنکوری می‌باشد. که از این میان تقریبا می‌توان گفت ۱۱۶ هزار داوطلب ریاضی خود را زیر ۱۰ درصد در کنکور رشته انسانی ۱۴۰۰ پاسخ دادند.


پس می توان نتیجه گرفت درس ریاضی در کنکور انسانی و در بین دانش آموزان انسانی از محبوبیت بالایی برخوردار نبوده و عموما دانش‌آموزان می‌توانند درصد بالایی را در این درد کسب کند .حال اگر دانش آموزی بتوانند ریاضی رشته انسانی کنکور ۱۴۰۴ را با درصد بالا و امتیاز بالا پاسخ دهد می تواند از سایر رقبای خود به راحتی پیشی گرفته شرایط قبولی در دانشگاه ها و رشته های برتر را برای خود فراهم کند. می‌توان نتیجه گرفت درس ریاضی در کنکور انسانی در زیرگروه های مختلف مانند سایر دروس رشته انسانی دارای ضریب مختلف می باشد نکته بسیار مهم می باشد. و حتما بای بر بودجه بندی ریاضی رشته انسانی تسلط کامل داشته باشیم زیرا که درس ریاضی در زیر گروه ۱ دارای ضریب ۲ و در زیرگروه ۲ دارای ضریب ۴ بوده پس اهمیت درس ریاضی کاملا مشخص است. و تمام دانش آموزان رشته انسانی باید بتوانند مبحث ریاضی را به بهترین شکل آموزش ببینند تا در کنکور به تامین سوالاتمان پاسخ درست کرد.

 

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد فروش حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر