سبد خرید 0

چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنم؟

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

چگونه درس عربی را در کنکور 100 بزنیم؟

معرفی برترین روش ها برای چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنم؟

 

درس عربی از جمله درس‌های عمومی است که مطالعه آن برای عمده داوطلبان کنکور کار آسانی نیست. این تصور غلطی است که فکر کنیم درس عربی کنکور را باید همان گونه مطالعه کنیم که در دوران دبیرستان برای امتحانات تشریحی مطالعه می‌کردیم. سوالات درس عربی کنکور به دلیل چهارگزینه‌ای بودن بسیار راحت‌تر از سوالات امتحان تشریحی درس عربی است. همانطور که می‌دانید داشتن حتی یک درس با درصد ۱۰۰ در کارنامه کنکور می‌تواند رتبه شما را بسیار تغییر و آن را ارتقا دهد. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت مرکزی حرف آخر به شما یاد دهیم چگونه با یادگیری چند تکنیک و نکته ساده می‌توانید درس عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنید.

 

 

عربی کنکور را باید جدی گرفت زیرا بسیاری از دانش آموزان در این درس دارای مشکلات فراوانی هستند. و نمی توانند به تست های آن پاسخ درست دهند. ولی اگر دانش آموزی بتواند در این درس به درصد ۱۰۰ برسد می تواند به راحتی از سایر رقبای خود در کنکور جلو بیوفتتد. نکته بسیار مهمی که در خصوص درس عربی می باشد این است که دانش آموزان باید دقت کنند که اگر از یک منبع درست و مفید در هنگام مطالعه این درس استفاده کنند می توانند به درصد بالایی در این درس برسند.

 

 

عربی یکی از ۴ درس عمومی می باشد. که در دفترچه عمومی تعداد ۲۵ تست را به خود اختصاص می دهد. ضریب درس عریب در کنکور ۲ می باشد. و می توان از لحاظی درس عربی را بسیار مهم دانشت زیرا این درس از نظر بسیاری از دانش آموزان سخت و دشوار می باشد .و از زدن تست های آن صرفه نظر می کنند. در پکیج عربی حرف آخر استاد محمد واعظی با استفاده از روش های نوین آموزشی عربی را بصورت صفر تا صد از پایه تدریس می کند. و اگر دانش آموزی دارای پایه ئرسی ضعیفی هم باشد با استفاده از این پکیج می تواند در پاسخگویی به سوالات عربی کنکور موفق شوند.

 

 


 

چگونه عربی را در کنکور 100 بزنیم؟

تکنیک‌هایی جهت کسب درصد ۱۰۰ برای درس عربی کنکور

 

مطالب درس عربی کنکور به دو دسته کلی مطالب در رابطه با ترجمه و مطالب در رابطه با قواعد و صرف و نحو تقسیم بندی می‌شود. این دو دسته بی ارتباط با یکدیگر نبوده و عموما افرادی که در ترجمه قوی هستند، در به خاطر سپردن قواعد نیز بهتر عمل می‌کنند.

 

۱- برای شروع مطالعه درس عربی کنکور بهتر است با ترجمه شروع کنید. برای این کار ابتدا به سراغ لغت‌های ترجمه شده مربوط به هر درس که آخر کتاب درسی عربی آمده است. بروید و آن‌ها را به خاطر بسپارید. سپس تمامی متن‌های مربوط به هر درس را مطالعه کرده. و سعی کنید آن‌ها را ترجمه کنید. در بخشی از تمارین کتاب درسی گاهی لغات جدیدی می‌آیند که به خاطر سپردن ترجمه آن‌ها بسیار مهم است. چرا که اینگونه کلمات مد نظر طراحان سوالات کنکور عربی قرار می‌گیرند. برای ترجمه بعضی افعال خاص و مطالبی از این دست می‌توانید از درسنامه‌های کتاب‌های کمک درسی نیز کمک بگیرید.

 

۲- پس از به خاطر سپردن معنی لغات و نحوه ترجمه بعضی افعال خاص می‌توانید شروع به تست زدن کنید. سوالات ترجمه درس عربی کنکور عمدتا در چند لغت خاص و یا ترجمه یک فعل با هم تفاوت دارند. و عموما با رد گزینه می‌توانید گزینه صحیح را پیدا کنید. گاها حتی نیاز به دانستن ترجمه تمام لغات به کار رفته در صورت سوال نیز ندارید.

 

 

تکنیک‌های مطالعه درس عربی کنکور

 

 

۳- بخش درک مطلب عربی کنکور نوع دیگری از سوالات مربوط به ترجمه است .اما این بخش نیاز به فهم دقیق‌تر و عمیق‌تر متون عربی دارد. عموما این بخش از سوالات کنکور وقت گیرتر از سایر سوالات است. و گاهی داوطلبان ترجیح می‌دهند به این بخش از سوالات در انتهای زمان اختصاص شده به درس عربی پاسخ دهند. این بخش اکثر اوقات حاوی کلماتی است که جدید بوده و در کتاب‌های درسی اشاره‌ای به آن نشده است. پاسخ دادن به سوالات درک نیازمند تسلط و سرعت عمل بالا است که این دو تنها در صورتی به دست می‌آیند که شما تعداد زیادی سوالات از این قبیل را تمرین کرده باشید. تا نحوه پاسخ گویی به آن‌ها را به صورت یک تکنیک در ذهن تثبیت کرده و برای پاسخ گویی به سوالات درک مطلب از آن استفاده کنید.

 

۴- بخش بعدی سوالات مربوط به قواعد و دستور زبان عربی کنکور است. از آنجا که مطالب مربوط به این بخش کاملا به هم وابسته هستند، پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط را با هم و یا در فواصل زمانی نزدیک به هم مطالعه کنید. تا به خوبی در ذهن بمانند و بتوانید سوالات مربوط به آن‌ها را حل کنید. برای مثال تمامی قواعد مربوط به بحث منصوبات و یا معرفه و نکره را در مدت زمان یک الی دو هفته مطالعه کنید. و سپس تست‌های مربوط به آن را بزنید. با انجام این کار کاملا روی بخش‌های مختلف قواعد تسلط پیدا خواهید کرد و به هدف خود که کسب درصد ۱۰۰  است، نزدیک‌تر خواهید شد.

 

 

 

چگونه درس عربی کنکور را مطالعه کنیم؟

 

 

چگونه درس عربی کنکور را مطالعه کنیم؟

 

 

۵- برای مطالعه دقیق و کامل بخش قواعد می‌توانید با مطالعه جزوه‌های دبیر یا استاد عربی خود شروع کنید. سپس به سراغ درسنامه‌های کتاب‌های کمک آموزشی بروید. پس از مطالعه منابع در دسترس خود می‌توانید شروع به تست زدن کنید. و به خاطر داشته باشید که در درس عربی کنکور هر چه تعداد بیشتری تست بزنید. بیشتر با نحوه سوالات و نکات کد نظر طراحان کنکور آشنا می‌شوید و تسلط بیشتری برای حل سوالات درس عربی به دست خواهید آورد.

 

مطالعه درس عربی کنکور تقریبا زمان‌بر است اما اگر به درستی مطالعه شود می‌تواند به عنوان درسی که روی رتبه کنکور خیلی تاثیر گذار است. از آن یاد شود. برقراری ارتباط بین بخش‌های مختلف مطالعه شده چه در بخش ترجمه و چه در بخش قواعد می‌تواند تاثیر چشم گیری در تسلط شما در این درس شود. امید است با فراگیری و تمرین این تکنیک‌ها نتیجه مطلوب را در این درس کسب کرده و عربی کنکور را ۱۰۰ بزنید..

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 


واحد فروش محصولات حرف آخر

شما دانش آموز کنکوری عزیز می توانید جهت اطلاع از آخرین تخفیفات و مشاوره قبل از خرید با واحد فروش موسسه حرف آخر به شماره ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

 

برترین مقالات پر بازدید سایت حرف آخر :

 

چگونه می توان در کنکور ادبیات را ۱۰۰ زد؟

بودجه بندی عربی در کنکور نظام جدید چگونه است؟

معرفی کامل پکیج عربی استاد محمد واعظی

بیوگرافی کامل استاد محمد واعظی

بهترین راه مرور و جمع بندی درس ریاضی برای کنکور چیست؟

آموزش روش های نوین شیمی کنکور

آموزش مطالعه درس زیست شناسی برای آنکه بتوان در کنکور ۱۰۰ بزنید

دین و زندگی کنکور را چجوری مطالعه کنیم تا بتوانیم درصد بالایی را کسب کنیم

قیمت پکیج های فیزیک حرف آخر

 

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید