سبد خرید 0

ویژگی های رتبه های برتر کنکور

انجام کارهای کوچک و جزئی و تکرار آن ها سبب بروز یک موفقیت بزرگ می شود. این جمله به این معنی است که برای کسب یک نتیجه عالی در هر حوزه ای، لازم است تا کار های لازم و مربوط به آن را به صورت مداوم انجام داد. یکی از مهمترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور داشتن نظم و همچنین تکرار مداوم و پیوسته ی دروس است.در این مقاله ار مقالات حرف آخر  به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

 

زمانی که از رتبه های برتر کنکور سوال می شود چه کارهایی را برای موفقیت خود انجام داده اند هرکدام چندین مورد از اقداماتی که انجام داده اند را توضیح می دهند. اما در بین این اقدامات همه این رتبه برترها ویژگی های مشترکی در این زمینه دارند. در ادامه به چند مورد از مهم ترین ویژگی های رتبه های  برتر کنکور اشاره شده است.

یکی از مباحثی که بسیایر از دانش آموزان به دنبال آن هستند این می باشد که رتبه های برتر کنکور دارای چه ویژگی هایی هستند تا آنها هم با استفاده از آن ویژگی ها و پیش رفتن در راه آنها بتوانند به رتبه های خوب در کنکور دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی و معرفی ویژگی های رتبه های برتر در کنکور بتوانیم در این راه کمکتون کنیم .

ویژگی رتبه های برتر کنکور
ویژگی های رتبه های برتر کنکور

مهمترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور

پشتکار، از مهمترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور

 یکی از مهم ترین عوامل موفقیت داشتن پشتکار و تداوم و پایداری است. اغلب دانش آموزان در مسیر سخت و پر مشغله کنکور زود دلسرد شده و ناامید می شوند. اما رتبه برتر ها در هر شرایطی به تلاش خود ادامه داده و همچنان با انگیزه هستند. در واقع این نوع دانش آموزان روزانه ۸۰ درصد انرژی خود را صرف مطالعه و تست زنی می کنند و در آخر بهره این تلاش را می برند.

شرکت در آزمون های مختلف شبیه سازی کنکور

 کنکور شبیه به یک مسابقه نهایی و مهم است که قبل از این مسابقه باید دانش آموزان و داوطلبان با تلاش و پشتکار در آزمون های مقدماتی شبیه سازی کنکور شرکت کرده و سعی به کسب درصد های بالا داشته باشند. در چنین آزمون های مقدماتی باید دانش آموزان نقاط ضعف و قوت خود را بیابند و روی هر کدام از آن ها کار کنند. این یکی دیگر از مهمترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور است.

تجزیه و تحلیل دقیق آزمون های شبیه سازی

 اغلب رتبه های برتر کنکور می گویند که آزمون دادن بدون بررسی و تجزیه و تحلیل مثل این است که در آزمون شرکت نکرده ای. افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند باید آزمون ها را با وسواس خاص و زیادی بررسی کنند در غیر این صورت فقط وقتشان را هدر داده اند. بنابراین تحلیل عملکرد یکی دیگر از مهمترین ویژگی های رتبه های برتر است.

برترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور
برترین ویژگی های برته های برتر کنکور

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

برترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور

داشتن خواب کافی و منظم

یکی از باور های غلط بین اغلب دانش آموزان و داوطلبان نسبت به رتبه های برتر این است که آن ها شبانه روز درس خوانده و حتی برخی اوقات نمی خوابند، در حالی که هرگز چنین نیست. ذهن انسان برای داشتن فعالیت با کیفیت نیاز به خواب کافی دارد، یعنی تمامی رتبه برتر ها دارای خواب منظم و کافی هستند. برای مثال هنگامی که یکی از رتبه های برتر کنکور می گوید من ۸ ماه قبل از کنکور هرگز ۱۱ شب به بعد را ندیده ام نشان از لزوم و ضرورت خواب کافی و منظم برای یک دانش آموز و داوطلب کنکوری است.

داشتن انگیزه کافی

یکی از مهمترین ویژگی های این است که آنان همواره از انگیزه بالا و روحیه شادی برخوردار هستند. داشتن امید به آینده و هدف می تواند در انجام بسیاری از کار ها موثر باشد. اگر دانش آموزان و داوطلبان به صورت دائم اهداف خود را در ذهن خود تصور کنند آن گاه همواره انگیزه و پشتکارشان رو به افزایش خواهد بود. رتبه های برتر همواره در مصاحبه های خود گفته اند که همیشه به آینده و هدف خود امید داشته اند و هرگز دلسرد نشده اند.

اهمیت زمان بندی در هنگام مطالعه کنکور

داشتن امید و القای انرژی مثبت به خود

 امیدوار بودن با انگیزه داشتن متفاوت است. انگیزه عبارت است از این که فرد برای رسیدن به هدف خود سخت تلاش می کند. اما امیدواری به این معنا است که فرد با شکست های خود ناامید و دلسرد نشده و به مسیر خود همچنان ادامه می دهد. داوطلبانی که از انگیزه و امید بالایی برخوردار هستند هرگز به تفکرات منفی بقیه اهمیت نداده و به تلاششان ادامه می دهند.

داشتن زمانبندی مناسب (مدیریت زمان)

یکی از مهم ترین عناصر و مهمترین ویژگی های رتبه های برتر کنکور داشتن مهارت کنترل و مدیریت زمان است. به عبارتی چنین افرادی از وقت های مرده خود بیشتر استفاده می کنند و اجازه نمی دهند ساعت و دقیقه ای از وقتشان تلف شود. در واقع افراد رتبه برتر می دانند که همین دقیقه ها و حتی ثانیه هایی که به نظر ناچیز می آیند در طول ماه جمع شده و زمانی بسیار زیاد را به وجود می آورند.

مقالات مرتبط با این مطلب 

روش های صحیح تست زنی چیست؟

چگونه می توان از افت زمان مطالعه جلوگیری کرد؟

روش های برنامه ریزی در سال دوازدهم به چه صورتی باید باشد؟

روش های اهمیت ندادن به حرف ها دیگران در مدت زمان کنکور چیست؟

مدت زمان استراحت بین مطالعه هر درس چقدر باید باشد؟

پکیج های ادبیات موسسه حرف آخر کدام است؟

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر