سبد خرید 0

نحوه برنامه ریزی روزانه و هفتگی برای کنکور

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۱۴, ۱۳۹۹

نحوه برنامه ریزی روزانه و هفتگی برای کنکور

چرا باید برنامه ریزی را در سال کنکور جدی بگیریم؟

 

سال کنکور ذهن و بدن ما نیاز به آرامش و نظم بیشتری دارد. با برنامه ریزی کنکور هنگام انجام کارها احساس سردرگمی و اضطراب نمی‌کنیم. یک برنامه‌ ریزی درست باعث می‌شود تعادل بین درس‌های مختلف و همچنین کارهای‌ شخصی و تفریح و استراحت رعایت شود. از فواید برنامه ریزی افزایش انگیزه و اراده در رسیدن به اهداف است.در این مقاله از سری مقالات مشاوره کنکور به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

 

چه نکاتی را هنگام برنامه‌ ریزی باید رعایت کنیم؟

 

هر شخص با توجه به نیازها و توانایی‌های خود نیازمند برنامه‌ای ویژه است. باید توجه داشت که هر فرد با شناخت واقع‌بینانه‌ای که از خود دارد و یادگیری روش برنامه ریزی کنکور می‌تواند برنامه‌ای مناسب برای خود تنظیم کند. قدم اول در هر برنامه‌ای مشخص کردن هدف بلند مدت و کوتاه‌ مدت است.

 

تعادل در برنامه ریزی کنکور

 

در برنامه ریزی کنکور حتما به تناسب دروس اختصاصی و عمومی دقت کنید. نسبت ۲ به یک در دروس می‌تواند مناسب باشد یعنی اگر ۶ ساعت مطالعه می‌کنید ۴ ساعت دروس اختصاصی و ۲ ساعت مربوط به دروس عمومی باشد.
دروسی مثل زیست و شیمی را هر روز در برنامه ریزی داشته‌ باشید.درس‌هایی که در آن‌ ضعف دارید نیاز به تلاش و زمان بیشتری هستند. بین ساعات تفریح و استراحت خود تعادل داشته باشید.

 

واحد یا باکس مطالعاتی

 

با توجه به میزان توانایی و مدت زمانی که می‌توانید روی یک درس متمرکز بمانید واحدهای مطالعاتی خود را برنامه ریزی روزانه کنکور کنید. مثلا می‌توانید به ازای یک ساعت الی ۵/۱مطالعه یک ربع الی ده دقیقه استراحت کنید و بعد واحد بعدی را شروع کنید. این واحدها را بسته به توان بدنی خود می‌توانید کمتر یا بیشتر کنید.

 

 


برنامه ریزی هفتگی کنکور


استراحت و تفریح

 

بدن نیاز به استراحت و تفریح دارد، در کنار برنامه درسی حتما لیستی از تفریحات و کارهای مورد علاقه خود تهیه کنید و ساعاتی از روز را به این کارها بپردازید ولی تعادل را فراموش نکنید!

 

درس هر روز همان روز

 

اگر دانش‌آموز هستید حتما درس هر روز را همان روز مطالعه کنید. اگر فارغ التحصیل هستید حتما ساعات پایانی برنامه ریزی روزانه را به مرور درس‌های آن روز بپردازید.

 

انعطاف در برنامه ریزی کنکور

 

برنامه ریزی کنکور باید قابل انعطاف باشد تا اگر تغییراتی در طول روز به وجود آمد آن را مدیریت کنید.
اگر به صورت هفتگی برنامه ریزی می‌کنید باید توجه داشته‌باشید که ممکن است در طول هفته از برنامه ریزی هفتگی کنکور چند درس جا بمانید پس روزی را در هفته خالی بگذارید تا به مرور و جمع‌بندی هفتگی و جبران درس‌های جا مانده‌‌تان بپردازید.

 

 

ساعت خواب و بیداری

 

آمادگی بدن و مغز تاثیر بسیار زیادی در یادگیری و تمرکز هنگام مطالعه دارد. تنظیم ساعات استراحت و خواب باعث تنظیم ساعت بیولوژیک بدن می‌شود و باعث می‌شود هنگام مطالعه احساس خستگی یا خواب‌آلودگی نکنید. بین ۶ تا ۸ ساعت خواب کافی است.

 

روتین روزانه

 

هر روز کارهایی را به عنوان روتین به صورت منظم انجام دهید. مثلا هر شب ۱۰ تست قرابت همراه با یک متن انگلیسی بررسی کنید. برای افزایش تسلط و سرعت تست زنی در محاسبات شیمی می‌توانید روزانه ۵ تست استوکیومتری کار کنید.یا دروسی که در آنها ضعف دارید را به واحد ها کوچک تست‌زنی و مرور تقسیم کنید و هر روز در زمان مشخصی به آن بپردازید.

 

برنامه ریزی روزانه کنکور


نحوه برنامه ریزی هفتگی

 

در ابتدای برنامه ریزی هفتگی کنکور اهداف و کارهای ضروری را روی برگه‌ای بنویسید. مثلا مباحثی که باید مطالعه کنید و تعداد تستی که باید بزنید یا کلاس‌هایی که باید شرکت کنید، زمانی برای ورزش و استراحت روزانه.
روزهای هفته را بنویسید و کارهایی که باید انجام دهید را در طول هفته پخش کنید. برای هرکار یک زمان تقریبی تخمین بزنید.
ترتیب مطالعه کتاب می‌تواند به ترتیب تدریس معلم یا فهرست کتاب‌ باشد. در نهایت حجم موردنظر را بر تعداد روزها تقسیم کنید. مثلا اگر فصل یک ریاضی شما ۲۰۰ تست دارد و شما در هفته سه روز به مدت ۲ ساعت ریاضی می‌خوانید بهتر این تست ها را به دو قسمت زوج و فرد تقسیم کنید و ۱۰۰ تست فرد را در طول هفته اول کار کنید در هر روز ۳۰ تست باید بررسی شود.

نحوه برنامه ریزی روزانه

 

پس از اینکه حجم دروس و زمان لازم برای هر کار را مشخص کردید برنامه ریزی روزانه کنکور شما مشخص می‌شود. حالا باید مشخص کنید هر کار را در چه ساعتی ازبرنامه ریزی روزانه کنکور انجام دهید.
پیشنهاد می‌شود درس اول شما در روز محاسباتی باشد تا ذهن‌تان فعال‌تر شود. پس از هر درس اختصاصی می‌توانید یک درس عمومی مطالعه کنید تا انرژی بدنتان متعادل شود. برای مواقعی که خسته هستید دروس سبک‌تر و جذاب تر را انتخاب کنید یا روتین روزانه‌تان را انجام دهید و هرگز دروسی که در آن ضعف دارید به آخر شب موکول نکنید.

 

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 


مقالات پر بازدید سایت 

 

چگونه می توان انگیزه خود را برای مطالعه بالا برد؟

مهمترین نکات در ماه های پایانی کنکور چیست؟

درصد های قبولی در رشته پزشکی به چه صورتی باید باشد؟

درصد های لازم برای رشته دندانپزشکی به چه شکلی می باشد؟

چگونه برای خود یک برنامه ریزی روزانه و هفتگی مناسب داشته باشیم؟

برترین نکات در مطالعه درس زبان انگلیسی چیست؟

در هنگام مرور درس زیست شناسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

معرفی کامل پکیج عربی استاد واعظی

ریاضی حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر

 


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید