سبد خرید 0

معرفی دانشگاه صنعتی شریف


دانشگاه صنعتی شریف

تاریخچه ی دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف تهران ابتدا با نام دانشگاه آریامهر به همراه دانشگاه آریامهر اصفهان، به دستور محمدرضا شاه پهلوی، و با الگوبرداری از دانشگاه ام آی تی آمریکا در سال ۱۳۴۴ ، توسط محمد مجتهدی گیلانی تاسیس شد. این دانشگاه برای پرورش نیروهای ایرانی در علوم و فناوری تاسیس شد. تا بجای رفتن دانشجویان ایرانی به کشورهای خارجی و هزینه های گزاف، اساتید خارجی به ایران بیایند و در کشور تعداد بیشتری دانشجو را آموزش دهند.در این مقاله از سری مقالات معرفی برترین دانشگاه های کشور به دانشگاه صنعتی شریف بپردازیم.

 

اولین دانشجویان این دانشگاه در سال ۱۳۴۵ در مهرماه پا به این دانشگاه گذاشتند. نام این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به اسم یکی از شهدای مجاهدین خلق که نام وی مجید شریف واقفی بود. و در آن دانشگاه به تحصیل پرداخته بود، تغییر یافت و به دانشگاه صنعتی شریف مشهور شد. این دانشگاه دومین دانشگاه صنعتی پس از تاسیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران بود. محل ساختمان اصلی این دانشگاه در نزدیکی میدان آزادی است. و یک پردیس صنعتی در خلیج فارس واقع در جزیره ی کیش نیز دارد. این دانشگاه یکی از مراکز بزرگ آموزش نیروهای مهندسی- فنی کشور محسوب می شود که در مشاغل ارزشمندی مشغول به فعالیت و خدمت به کشور هستند..

 


معرفی دانشگاه صنعتی شریف


رتبه علمی دانشگاه شریف

 

دانشگاه صنعتی شریف به دلیل کسب مقام ها و جوایز مختلف در مسابقات جهانی، در زمینه های مختلف از جمله برنامه نویسی، رباتیک و خودرو های هیبریدی و جشنواره های دانشجویی . از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین دیگر دانشگاه ایران و جهان برخوردار است. این دانشگاه در ۲۱ دوره پی در پی مقام اول مسابقات ریاضی داخلی را از آن خود کرده است. همچنین دانشگاه شریف در بین دانشگاه های کشور رتبه اول مسابقه های acm را کسب کرده است.

 

 

آرم دانشگاه شریف در سال ۱۳۹۲ در جشنواره ی ملی جز ۱۰۰ برند برتر کشور شناخته شد .و در ۴ دوره عنوان برتر جشنواره ی خوارزمی را دریافت کرد. از دیگر افتخارات این دانشگاه طراحی و ساخت « شریف ست» ماهواره ای با کیفیت عکس رنگی و قدرت زیاد تفکیک و کسب دو مدال طلا در مسابقات جهانی ریاضی به همراه چهار مدال برنز همچنین قرار گرفتن در جایگاه بیست و هفتم دانشگاه های جوان دنیا.

 


رشته های دانشگاه صنعتی شریف


چهره های مشهور دانشگاه شریف

 

این دانشگاه با پذیرش دانشجو های خود از بین نفرات برتر کنکور در رشته های مختلف گروه ریاضی- فیزیک. همچنین استعدادهای درخشان دانش آموزی دارای مدال در المپیاد های ریاضی ، شیمی و فیزیک، یکی از بهترین دانشگاه های کشور در زمینه جذب و آموزش نوابغ و متخصصین است. 

 

از برترین دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف می توان مریم میرزاخانی را نام برد که یکی از شناخته ترین چهره های دنیا در زمینه ی ریاضیات است. از طرف دیگر انتخاب جواد صالحی به عنوان دانشمند پر استناد در ISI . چهره های مشهور دیگر که از فارغ تحصیلان این دانشگاه است عادل فردوسی پور. اسحاق جهانگیری، علی دایی است. از میان اساتید دانشگاه شخصیت های برجسته ای از جمله پرویز دوامی، سعید سهراب پور، علی محمد رنجبر.سیاوش شهشهانی و مهدی بهادری نژاد .. نام برد که به عنوان چهره های ماندگار نیز انتخاب شده اند.

 

و دانش آموختگان دیگری از قبیل حمید تقوایی که حزب کمونیست کارگری را رهبری می کند. منوچهر منطقی که مدیر عامل شرکت ایران خودرو است. محمد جواد اردشیر لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی و تعداد دیگری از فارغ تحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در سال های گذشته در این دانشگاه به تحصیل می پرداختند.

 

دانشکده ها و رشته ها

 

دانشگاه صنعتی شریف تهران و پردیس کیش دارای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. دانشگاه شریف شامل ۱۵ دانشکده و گروه مستقل با گرایش های مختلف است که به این صورت است.
دانشکده شیمی، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی و علم مواد، دانشکده مهندسی هوافضا.دانشکده مهندسی برق ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشکده شیمی ونفت، دانشکده مهندسی علوم، دانشکده ریاضی، دانشکده فیزیک. دانشکده مهندسی صنایع، مهندسی انرژی، مهندسی فناوری نانو و مهندسی هسته ای در حال پذیرش دانشجویان در این رشته ها و گرایش های آنها است. همچنین دارای ده کتابخانه مستقل برای دانشکده های خود است که شامل تعداد بسیاری کتاب فارسی و لاتین همچنین نشریات، مقالات و پایان نامه است.

 

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 


مطالب پر بازدید سایت حرف آخر

معرفی دانشگاه امیر کبیر و شرایط ورود به آن

اطلاعات کامل درباره دانشگاه تهران و شرایط ورود به آن

معرفی کامل دانشگاه شهید بهشتی و شرایط ورود به آن

معرفی کامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز

اطلاعات کامل درباره دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

اطلاعات کامل درباره دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

بودجه بندی دین و زندگی در کنکور به چه صورتی می باشد؟

بودجه بندی عربی در کنکور نظام جدید چگونه است؟

بودجه بندی فیزیک نظام جدید در کنکور چگونه می باشد؟

بودجه بندی شیمی کنکور چگونه است؟

بودجه بندی زیست شناسی نظام جدید در کنکور به چه صورتی می باشد؟

پکیچ های ریاضی نظام جدید موسسه حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید