سبد خرید 0

معرفی دانشگاه شهید بهشتی


معرفی دانشگاه شهید بهشتی

ویژگی های دانشگاه شهید بهشتی

 

در این مقاله سعی داریم به معرفی دانشگاه شهید بهشتی که یکی از پیشرفته ترین و پیشرو ترین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور ما می باشد. (لازم است بیان داریم همه دانشگاه های تهران از نظر تجهیزات، سطح اساتید و سطح علمی از رتبه بالایی در کشور برخوردار می باشند.)، بپردازیم.

 

 

لازم به ذکر است بیان کنیم که در این مقاله معرفی دانشگاه شهید بهشتی را از چند نظر بررسی خواهیم نمود. در کشور ما تربیت نیروی متخصص در رشته تجربی که یکی از پرطرفدارترین رشته های موجود در کشور و رکورد دارد. تعداد داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری می باشد، برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است.

 

 

دانشگاه های علوم پزشکی در تهران و سراسر کشور وظیفه تربیت متخصص در بخش درمان کشور را بر عهده دارند. لازم نیست که بگوییم عدم وجود متخصص در بخش درمان و یا حتی کمبود متخصص در بخش درمان باعث به وجود آمدن چه مشکلاتی در هر جامعه ای می شود.


لوگوی دانشگاه شهید بهشتی

معرفی دانشگاه شهید بهشتی از نظر سال تاسیس و تاریخ

 

ابتدا معرفی دانشگاه شهید بهشتی را از نام دانشگاه شروع می کنیم. این دانشگاه ابتدا با نام دانشگاه ملی ایران تاسیس شد. و تا سال ۱۳۶۲ با همان نام در کشور و سند های رسمی خوانده می شد. دانشگاه شهید بهشتی با دستور محمدرضا پهلوی و توسط علی شیخ الاسلام در منطقه شمال غربی شهر تهران در سال ۱۳۳۸ شمسی تاسیس شد.

 

دانشگاه مذکور دانشگاهی دولتی، دارای ۵۷ ساختمان که ساختمان اصلی برای رشته های مختلف می باشد. ۱۹ دانشکده مجزا، ۱۰ پژوهشکده و ۹ مرکز تحقیقاتی است. دانشکده های معماری، علوم بانکداری و شهرسازی از همان سال اول تاسیس دانشگاه شروع به پذیرش دانشجو نمودند. و بقیه دانشکده ها در سال های بعد به صورت تدریجی توسعه یافته است.

 

دانشگاه شهید بهشتی در سالهای قبل از انقلاب اسلامی یک دانشگاه خصوصی به حساب می آمد. ولی بعد از انقلاب اسلامی با تصویب قوانینی به وسیله شورای انقلاب اسلامی این دانشگاه به دانشگاهی دولتی تبدیل گردید. در رتبه بندی های سال های گذشته، دانشگاه شهید بهشتی در سال های اخیر در رتبه های جهانی ۷۰۱، ۸۰۱، ۱۰۰۰ قرار گرفته .و در رتبه بندی های کشوری دارای پنجمین کرسی دانشگاه برتر کشور که بعد از دانشگاه های شریف، امیرکبیر. علم و صنعت و تهران است.


رشته های دانشگاه شهید بهشتی


معرفی دانشگاه شهید بهشتی و قطب های علمی آن

 

دانشگاه های موجود در پایتخت کشور ما به دلیل پیشرفته بودن پایتخت کشور بسیار در موارد علمی و آموزشی نسبت. به بقیه دانشگاه های موجود در سایر استان ها پیشرفته تر می باشند. می خواهیم معرفی دانشگاه شهید بهشتی را از معرفی مراکز تحقیقاتی آن ادامه دهیم. دانشگاه شهید بهشتی دارای مراکزی از قبیل، مرکزی با محوریت تحقیقات علوم اقتصادی، تحقیقات در مورد پروتئین. تحقیقات وقف، مرکز پژوهش در مورد جاده ابریشم، مرکزی در مورد مطالعات سنجش از راه دور، مرکزی در مورد گوهر شناسی، مرکزی در مورد استحصال آب های غیرمتعارف. مرکز در مورد مطالعات غیر متعارف و مراکز متعدد دیگر است.


پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

معرفی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی

 

معرفی دانشگاه شهید بهشتی را با دانشکده های آن ادامه می دهیم. دانشگاه شهید بهشتی دارای دانشکده های متعددی می باشد. که دارای سال تاسیس و در نتیجه سابقه متفاوتی می باشند. از جمله دانشکده های علوم اجتماعی و دانشکده ای علوم انسانی می توان به .(دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده مدیریت، دانشکده حقوق، دانشکده الهیات و دانشکده ادبیات و علوم انسانی) اشاره نمود.

 

این دانشگاه دارای دانشکده های علوم پایه (دانشکده علوم زمین مربوط به زمین شناسی، دانشگاه فیزیک، دانشکده علوم ریاضی. دانشکده فناوری زیستی و علوم مرتبط با آن، دانشکده نفت و علوم شیمی) و دانشکده های فنی و مهندسی (دانشکده مهندسی برق. دانشکده مهندسی فناوری های نوین، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده مهندسی هسته ای، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی های نوین. دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده مهندسی هسته ای، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست) نیز می باشد.

سخن آخر در مورد آثار و پژوهشگاه های دانشگاه شهید بهشتی

به آخرین بخش از بخش های معرفی دانشگاه شهید بهشتی رسیدیم. در این بخش به معرفی برخی از پژوهشگاه های دانشگاه شهید بهشتی می پردازیم. بیش از ۱۶ هزار مقاله از دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است. این دانشگاه دارای ۱۲۹۰ استاد می باشد و افراد سرشناسی در زمینه های اجتماعی و ورزشی و فرهنگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه شهید بهشتی دارای بیش از ۲۸ مجله تخصصی معتبر و بیش از ۴۸ هزار مقاله معتبر بین المللی می باشد که نشان دهنده رفتار درست علمی و پژوهشی و وجود تفکر فرهنگ پژوهش در این دانشگاه فوق العاده کشور می باشد.

ارتباط با تیم مشاوره حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

 


 

سوالات پر تکرار دانش آموزان :

 

رتبه برترهای کنکور روز چند ساعت مطالعه می کنند؟

معرفی دانشگاه صنعتی شریف و شرایط قبولی در این دانشگاه چگونه است؟

برترین رشته های ریاضی فیزیک در دانشگاه کدام است؟

پر درآمدترین رشته های تجربی کدامیک می باشند؟

رشته مهندسی برق دارای چه بازار کاری می شود و شرایط قبولی در آن به چه شکلی می باشد؟

استاد پیمان کامیار کیست؟ بیوگرافی کامل استاد پیمان کامیار

زندگی نامه استاد عبدالرضا منتظری برترین مدرس ریاضی کنکور

استاد مجتبی محمودی و همه اطلاعات درباره ایشان. بیوگرافی کامل

زیست شناسی حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر

 


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید