سبد خرید 0

معرفی دانشگاه امیرکبیر


معرفی دانشگاه امیرکبیر

پیشینه ی تاریخی دانشگاه امیرکبیر

 

دانشگاه امیرکبیر به نام یکی از صدراعظم های بزرگ ایران به نام میرزا تقی خان فراهانی یا امیرکبیر که صدر اعظم ناصرالدین شاه بود نام گذاری شد. امیرکبیر خدمات بسیاری را برای کشور ایران انجام داد. او در زمینه ی دانش و فناوری تلاش های فراوانی کرد. از جمله تاسیس مدرسه دارالفنون که در ان دانش و علم هایی نو تدریس می شد. از نگاهی دیگر می توان گفت که دارالفنون مانند یک دانشگاه بود زیرا در ان زمان مردم از کلمه دارالفنون برای دانشگاه های خارجی استفاده می کردند. از دیگر کارهای فرهنگی امیرکبیر منتشر کردن. وقایع اتفاقیه بود که روزنامه ای بود که در جهت اهداف صدراعظم برای تغییرات در اداره کشور بود. اما عمر صدارت امیرکبیر بیش از سه سال نبود و او پس از تبعید به کاشان در حمام فین کاشان به دستور ناصرالدین شاه قاجار به قتل رسید.در این مقاله از سری مقالات معرفی برترین دانشگاه های کشور به بررسی دانشگاه امیرکبیر می پردازیم.

 

 

از این رو دانشگاه پلی تکنیک تهران در ایران با نام امیرکبیر به پاس زنده نگه داشتن نام نیک این صدر اعظم شریف تاسیس شد. در میان این دانشگاه ها، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است. که در آن رشته های فنی و مهندسی تدریس می شود . این دانشگاه از رتبه علمی بالایی در میان دیگر دانشگاه ها برخوردار است و دانش آموخته های آن از پرافتخارترین مهندسین و مفاخر کشور هستند. این دانشگاه توسط محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۳۳۵ تاسیس شد. و دو سال بعد شروع فعالیت خود را با تعداد انگشت شماری رشته از جمله: مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیکی، مهندسی برق، مهندسی نساجی و مهندسی شیمی آغاز نمود.

جایگاه دانشگاه امیرکبیر در جهان

 

دانشگاه امیرکبیر طبق طبقه بندی موضوعی مهندسی در میان دانشگاه های دنیا در رتبه ی ۱۳۲ قرار دارد. همچنین این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ در لیستی که تایمز اعلام نمود در رده ی دوم بین دانشگاه های کشور قرار داشت. در بین دانشگاه های صنعتی در سال ۱۳۹۳ دانشگاه امیرکبیر از نگاه موسسه اطلاعات علمی رتبه ی اول را در اختیار داشت. دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۲۰۱۹ در سنجش دانشگاه ملی تایوان در بین رده های ۶۰۰ تا ۷۰۰ قرار گرفت.

 

 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر رده بندی های دیگر، جشنواره های داخلی و المپیاد ها نیز دارای جوایز ارزنده ای است. و چندین مرتبه در جایگاه های شایسته و خوبی قرار گرفته است. شایان ذکر است که اساتید مشهور و معروفی که دارای مدارج علمی بالا هستند. در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. از این رو متقاضیان و علاقه مندان زیادی مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند. و قبولی در کنکور و پذیرش در این دانشگاه یکی از اهداف علاقه مندان به تحصیل است. از طرفی ظرفیت های پذیرش دانشجو در این دانشگاه در رشته های متفاوت به تعداد محدودی انجام می شود.

 

 


دانشگاه امیرکبیر


فارغ تحصیلان دانشگاه امیرکبیر در رشته های مختلف

 

مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو کشور یکی از مفاخرین فارغ تحصیل شده دانشگاه امیرکبیر است. از دیگر فارغ تحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، داوود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون. محسن فیروزآبادی مهندس کامپیوتر در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ، رضا ایروانی استاد دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی برق. معصومه ابتکار معاون رییس جمهور، ابوالحسن آستانه اصل استاد دانشگاه کالیفرنیا در رشته مهندسی عمران و تعداد بی شمار دیگری از فارغ تحصیلان دانشگاه امیرکبیر هستند .که در زمینه های مختلف فعال هستند.

معرفی دانشگاه فنی امیرکبیر


دانشکده های دانشگاه امیر کبیر

 

بیش از ۲۰ دانشکده و گروه آموزشی مستقل در شهرهای تهران، گرمسار، ماهشهر و بندرعباس است. دانشگاه دارای یک پردیس بین المللی است. دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی شیمی. دانشکده مهندسی نفت، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشکده مهندسی پزشکی، دانشکده مدیریت.علم و فناوری، دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست.دانشکده مهندسی دریا، دانشکده مهندسی معدن و متالوژی از جمله دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

 

 

این دانشگاه دارای ۶ گروه آموزشی زبان خارجی، تربیت بدنی، رباتیک، نانو تکنولوژی. معارف و علوم انسانی مستقل است که این دانشگاه را به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور تبدیل کرده است.
این دانشگاه از نظر رفاهی خدماتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. با بیش از ۲۰ خوابگاه دانشجویی مجردی و متاهلی و خدماتی از قبیل مرکز بهداشت و درمان.کانون های فرهنگی و فروشگاه های دانشجویی مانند: خیاطی، کفاشی، آرایشگاه برای خدمات رسانی به دانشجویان در سطح خوبی قرار دارد.

 

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

یکی از امکاناتی که در حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 


مطالب پر بازدید سایت حرف آخر

 

چگونه درس دین و زندگی را برای کنکور مطالعه کنیم ؟

روش مطالعه درس زیست شناسی برای کنکور و رسیدن به درصد های بالا در این درس چیست؟

شیمی را برای کنکور چه جوری باید مطالعه کرد تا بتوان در کنکور درصد بالایی کسب کرد؟

برترین روش های مطالعه ریاضی کنکور چگونه می باشد؟

روش های مطالعه درس ادبیات برای رسیدن زدن ادبیات ۱۰۰ در کنکور چیست؟

بودجه بندی درس ریاضی نظام جدید در کنکور چگونه می باشد؟

بودجه بندی دین و زندگی کنکور و مباحث تست خیز آن کدام است؟

بودجه بندی عربی نظام جدید در کنکور سراسری

پکیج های فیزیک نظام جدید حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید