سبد خرید 0

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟

  • نویسنده: managerhakhr
  • دسته بندی: مشاوره کنکور
  • تاریخ ارسال: بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

روش مطالعه درس فیزیک کنکور

بررسی برترین روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟

 

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟ شاید این سوال بسیاری از دانش آموزان باشد .درس فیزیک از جمله درس‌های کنکوری است که دانش آموزان نسبت به آن به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول دانش آموزانی هستند که مطالعه درس فیزیک برای کنکور برای آن‌ها خیلی ساده و راحت است، زیرا که به راحتی مطلب را فرا گرفته و شروع به حل کردن سوالات آن می‌کنند. دسته دوم اما نسبت به فیزیک موضع گرفته و یادگیری آن را امری دور از ذهن می‌دانند. تفاوت این دو دسته گاهی مربوط به نحوه مطالعه آن‌هاست. حال باید بدانیم که روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟ در مطالعه این درس باید به  نکاتی توجه کرد که آن‌ها را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.در این مقاله از مقالات مشاوره کنکور بصورت کامل به بررسی روش مطالعه فیزیک می پردازیم.

 

درس فیزیک یکی از دروس اختصاصی برای رشته تجربی و ریاضی می باشد که روش مطالعه درس فیزیک مبحثی بسیار مهم می باشد. درس فیزیک بعلت داشتن فرمول های بسیار زیادی که دارد از نظر بسیاری از دانش آموزان جز درس های سخت می باشد و بسیاری از دانش آموزان در این درس نمی توانند درصد بالایی را کسب کنند زیرا بعلت فرمول های زیادی که در این درس وجود دارد حفظ تمامی این فرمول ها و تشخیص استفاده کردن در جای مناسب از این فرمول ها در سر جلسه کنکور کار بسیار دشواری می باشد.

 

پس برای اینکه بتوان در سر جلسه کنکور با وجود تمامی استرس ها و مدت زمان کمی که وجود دارد باید در انتخاب روش مطالعه درس فیزیک دقت بسیار داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از برترین روش ها در کنکور به سوالاتی که از این درس مطرح می شود در مدت زمان مشخص شده پاسخ دهیم.در پکیج فیزیک حرف آخر استاد پیمان کامیار با استفاده از الگو روشی را ارائه می دهد که نیازی به هیچ فرمولی در حل تست ها نداشته باشید.

 

نکات بسیار مهم در خصوص روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور

 

۱- سعی کنید مطالب را در کلاس درس یاد بگیرید. از مهم‌ترین نکات در رابطه با یادگیری درس فیزیک این است که مفهوم کلی هر مبحث را در کلاس درس متوجه شده تا در ادامه روند یادگیری و مطالعه درس فیزیک برای کنکور به مشکل زیادی برنخورید.

 

۲- پس از اتمام کلاس درس مبحث تدریس شده را یک بار بخوانید. با انجام این کار مطالب در ذهن شما مرور شده و برای حل سوالات آماده شوید.

۳- استفاده از دفترچه یادداشت برای فرمول‌ها و نکات مهم. درس فیزیک به دو بخش مفهوم مباحث و فرمول‌ها تقسیم بندی می‌شود. برای حفظ کردن فرمول‌ها می‌توانید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید تا هر زمان که نیاز داشتید به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. بخش حفظ کردن فرمول‌ها باید پس از فراگیری مبحث مورد مطالعه انجام شود. چرا که تا زمانی که مفهوم درس را متوجه نشده باشید حفظ کردن فرمول به درد شما نخواهد خورد.

 

۴- حل مسائل تشریحی. پس از گذراندن مراحل قبل شروع به حل کردن مسائل تشریحی کنید. حل مسائل تشریحی باعث می‌شود شما با جزئیات حل یک مسئله آشنا شده و روند آن را متوجه شوید. سعی کنید سوالات را از سطح ساده شروع کنید و پس از تسلط نسبی بر کلیت مطلب به سراغ سوالات متوسط و سخت بروید.

 

 


ترتیب مطالعه درس فیزیک کنکور

 

 

۵- در این مرحله شروع به تست زدن کنید. در شروع این مرحله همچنان سعی کنید پاسخ‌های تشریحی را با دقت بخوانید و نکات را یادداشت کنید. سوالات تستی را نیز از سطح ساده به سخت حل کنید. کنار سوالات مهم حتما علامت بزنید تا دوران جمع بندی آن‌ها را مرور کنید.

 

۶- برای حل تست‌ها زمان مشخص کنید. پس از تسلط بر مطلب مورد مطالعه می‌توانید مسئله زمان را نیز در حل مسائل تستی در نظر بگیرید و برای حل هر تعداد مشخص از سوالات زمانی را در نظر بگیرید. سپس عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهید.

 

۷- برای محک زدن خودتان می‌توانید آن مبحث را برای شخص دیگری توضیح دهید. انجام این کار باعث می‌شود تا میزان تسلط خود را بر موضوع مورد سنجش قرار دهید. به علاوه ممکن است شخصی که به او تدریس می‌کنید سوالاتی از شما بپرسد و شما را به چالش بکشد که این خودش می‌تواند باعث فهم عمیق‌تر شما نسبت به موضوع شود.

 

۸- یک اشتباه رایج داشتن چندین کتاب برای منبع سوالات است.

داشتن حداکثر ۲ منبع برای رساندن شما به تسلط روی بحث کافی است. سعی کنید همان یک یا دو کتاب را چندین بار مطالعه کنید و تست‌هایش را حل کنید.

 

 

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور

 

۹- سوالات تکراری را بیش از حد حل نکنید. این کار باعث خسته شدن ذهن شما می‌شود در عوض پس از رسیدن به یک تسلط نسبی به سراغ سوالاتی بروید که برای حل کردن آن‌ها باید چندین بخش آن مبحث را به هم ربط دهید. این کار باعث به چالش کشیدن ذهن و ارتباط برقرار کردن بین بخش‌های مختلف یک مبحث می‌شود.

 

۱۰- اگر وقت شما برای مطالعه درس فیزیک برای کنکور محدود است، به سوالات کنکور ۱۰ سال پیش نگاه کنید. با انجام این کار متوجه می‌شوید از هر مبحث به صورت نسبی چند سوال در کنکور هر سال آمده. سپس مباحث پرسوال را انتخاب کرده و شروع به مطالعه کنید. پس از تسلط نسبی روی مبحث به حل سوالات کنکوری آن موضوع خاص در ۱۰ سال اخیر بپردازید. با این کار می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و درصد درس فیزیک را به حد مشخصی برسانید.

 

۱۱- یک بحث بسیار مهم در رابطه با مطالعه درس فیزیک برای کنکور، مبحث جمع بندی است. برای جمع بندی این درس به خصوص در زمان عید و بعد از عید، ابتدا فرمول‌ها و نکات یادداشت شده را مطالعه کنید تا مبحث به صورت کلی یادتان بیاید. سپس شروع به حل سوالاتی کنید که در کتاب تست‌ها و یا جزوه و کتاب علامت زده بودید. با این کار مطالب تثبیت شده از گذشته در ذهن شما مرور شده و باعث می‌شود با کارایی بالاتری تست‌های کنکور را حل کنید.

 

در پکیج فیزیک حرف آخر با تدریس استاد کامیار روش هایی معرفی می شود که دانش آموزا با استفاده از آنها می توانند بدون استفاده از فرمول های موجود در درس فیزیک و فقط با استفاده از روش هایی که در این پکیج آموزش داده می شود بر تمامی مطالب تسلط پیدا کنند و مباحث فیزیک را مطالعه کنند.

جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با برترین مشاور موسسه حرف آخر مهندس میلاد نجفی با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ تماس حاصل فرمایید.

 

واحد فروش محصولات حرف آخر

شما دانش آموز کنکوری عزیز می توانید جهت اطلاع از آخرین تخفیفات و مشاوره قبل از خرید با واحد فروش موسسه حرف آخر به شماره ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ بصورت مستقیم در ارتباط باشید.


 

سوالات پر تکرار دانش آموزان :

معرفی کامل پکیج فیزیک استاد پیمان کامیار

بیوگرافی کامل استاد پیمان کامیار

بودجه بندی درس فیزیک در کنکور چگونه است؟

بودجه بندی درس زیست شناسی در کنکور چگونه است؟

بودجه بندی شیمی نظام جدید در کنکور سراسری به چه شکلی می باشد؟

عربی را برای کنکور چگونه مطالعه کنیم و بودجه بندی آن به چه شکلی می باشد؟

بودجه بندی شیمی نظام جدید در کنکور چگونه است؟

قیمت پکیج های عربی حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر

 

 


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید