سبد خرید 0

بهترین روش تست زنی در کنکور ۱۴۰۱

شیوه صحیح تست زنی برای کنکور یکی از مهمترین اصول اولیه می باشد که دانش آموزان باید بر آن تسلط داشته باشند. تا در هنگامی که در سر جلسه کنکور حضور دارند بتوانند زمان را مدیریت کنند و با مدیریت درست زمان و استفاده از یک روش درست در تست زنی بتوانند. به تمامی مباحث و درس هایی که در دفترچه اختصاصی و عمومی وجود دارد به بهترین شکل پاسخ دهند و در مدیریت زمان به مشکل بر نخورند.در این مقاله از نقالات  سایت مرکزی حرف آخر به این موضوع می پردازیم.

 

 

کنکور یک امتحان ساده نیست زیرا هم دارای حجم بالای دروس و یک امتحان جامع می باشد. و هم نوع امتحان با تمام امتحانات دیگر متفاوت است. چه بسیار دانش آموزان بسیار موفق در مدرسه بوده اند که با رسیدن به این امتحان کم آورده و سرخورده شده اند و آن به دلیل عدم آموزش درست و اشتباهی رفتن مسیر بوده است. دانش آموزانی که می خواهند در این راه موفق شوند باید شیوه صحیح تست زنی برای کنکور را یاد بگیرند. در غیر این صورت در امتحان نهایی حتی با ساعات بالای مطالعه دچار مشکل خواهند شد.

 

 

بسیایر از دانش آموزان می پرسند شیوه صحیح تست زنی برای کنکور چگونه می باشد؟ در جواب به این سوال باید اینگونه پاسخ داد که شیوه صحیح دارای یک سری اصول و مقرارتی می باشد که در ادامه مقاله به انها اشاره می کنیم. ولی در حالت کلی هر دانش آموز ممکن است یک روش و شیوه خاصی در تست زنی داشته باشد. که برای پیدا کردن شیوه ای که مناسب شما باشد باید با رعایت اصولی که در ادامه به شما عزیزان آموزش می دهیم و تمرین و شرکت در آزمون های آزمایشی شیوه تست زنی خودتون پیدا کنید.

شیوه صحیح تست زنی کنکور
بهترین روش تست زنی در کنکور ۱۴۰۱

بهترین روش های تست زنی در کنکور چیست؟

تکنیک تست زنی یک مهارت است که شما باید آن را یاد بگیرید. و برای این منظور دو مرحله وجود دارد: اولین مرحله افزایش مهارت قبل از کنکور و دومین مرحله عملی کردن این تکنیک ها در روز کنکور و امتحان نهایی می باشد. 


 افزایش مهارت و آموزش شیوه صحیح تست زنی برای کنکور:


در این بخش به یک سری از بهترین روشهایی که برای کسب مهارت تست زنی کنکور مفید است اشاره خواهیم کرد:

۱ – اولین قدم برای شیوه صحیح تست زنی برای کنکور شناخت نقاط قوت و ضعف افراد توسط خود افراد می باشد. زیرا توانایی افراد و یادگیری آنها در دروس مختلف برای افراد متفاوت است. و این موارد باید شناسایی شده و نسبت به آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

۲ – تنظیم زمان: شما باید بدانید که چه مقدار زمان برای زدن تست های با تعداد یکسان برای درس های متفاوت نیاز دارید. که در این حالت متوجه خواهید شد که برای کدام درس شما نیاز به زمان بیشتر دارید و یا نیاز به افزایش مهارت در تست زنی این درس خواهید داشت.

۳ – افزایش سرعت در خواندن تست: برای افزایش سرعت و استفاده بهینه از زمان باید یاد بگیرید سوالات را به سرعت بخوانید و تست هایی را که آسان هستند و کاملا به آنها احاطه دارید  اول بزنید.

۴ – از علامت گذاری استفاده کنید: به عنوان مثال در کنار تست هایی که به هیچ وجه امیدی برای جواب دادن آنها ندارید. علامت منها بگذارید و در کنار سوالاتی که شک دارید علامت ضربدر قرار دهید تا در هنگام مرور وقت را از دست ندهید.

۵ – حتما زمان را مدیریت کنید. اگر در انتها زمان اضافی داشتید. به سراغ تست هایی که زمان بر هستند و یا در مورد آنها شک دارید بروید.

۶ – اگر وقت اضافه داشتید برای مرور  ابتدا به سراغ سوالاتی که شک دارید  در  دروس با ضرایب بالا و در س هایی مهارت بالا در پاسخگویی آنها دارید بروید. و برای این منظور هم باید حتما نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. 

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

چگونه در کنکور تست بزنیم
چگونه در جلسه کنکور تست بزنیم؟

مراحل تست زنی صحیح در جلسه کنکور

۷ – شیوه صحیح تست زنی برای کنکور به شما کمک خواهد کرد تست های هر درس را زودتر از موعد مقرر شده به پایان برسانید که برای رسیدن به این هدف هم باید مهارت و سرعت تست زنی خود را افزایش دهید.

 

۸ – علاوه بر اینکه سوالات را به سرعت مطالعه می کنید باید یاد بگیرید که دقت لازم را در جوابدهی نیز داشته باشید و سرعت و دقت را توامان داشته باشید.

 

۹ – مدیریت بحران را باید یاد بگیرید. در صورتی که دچار اشتباه محاسباتی در زمان شدی باید سریعا زمان را مدیریت کنید. یعنی به سراغ تست هایی بروید که اولا ضریب بالا دارند و ثانیا درس هایی که وقت گیر نیستند را انجام دهید.

 

۱۰ – باید مهارت درست خواندن جملات را یاد بگیرید زیرا در اینگونه امتحانات سوالات انحرافی نقش بسیار تعیین کننده ای دارند.

 

 ۱۱ – یکی از شیوه صحیح تست زنی برای کنکور این است که گزینه هایی را که مطمئن هستید اشتباه است حذف کنید و یا بر روی آنها خط بکشید این کار سرعت عمل شما در رسیدن به پاسخ صحیح را افزایش خواهد داد.

 

۱۲ – مهارت تندخوانی خود را افزایش دهید تا از سوالات و جواب های طولانی ترس نداشته باشید تا بتوانید به آنها پاسخ دهید.

 

برای روز کنکور و امتحان نهایی شما دیگر فرصت آزمون و خطا نخواهید داشت و باید تمام مهارت های ذکر شده را کسب کرده و در روز کنکور به کار ببرید. یک سری مواردی وجود دارد که در باید در روز کنکور رعایت شود که عبارت است از:

 

۱ – داشتن اعتماد به نفس و دور بودن از دستپاچگی

۲ – زدن تست به ترتیب دفترچه آزمون و عدم نگاه کردن به صورت پراکنده به سوالات آزمون

۳ – وارد کردن تک به تک جواب تست ها به پاسخنامه

 

مقالات مرتبط با این مطلب :

 

روش های جلوگیری از افت راندمان مطالعه در کنکور

برترین روش های جلوگیری از وسواس در مطالعه کنکور

ویژگی های رتبه برتر شدن در کنکور

محصولات ریاضی نظام جدید موسسه حرف آخر

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر