سبد خرید 0

درصد های قبولی برای رشته پزشکی ۱۴۰۲

چه درس هایی مهمترند و با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد ؟

دانستن با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد. این کمک را دانش آموزان می کند تا برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی منظمی داشته باشند .اکثر دانش آموزان زمان انتخاب رشته در دبیرستان رشته تجربی را به دلیل اینکه در آینده پزشک شوند انتخاب می کنند.در این مقاله از مقالات سایت حرف آخر به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

رؤیای پزشک شدن عضو جدایی ناپذیر از دانش آموزان تجربی است. البته به غیر از کسانی که برای خود اهداف دیگری در نظر دارند و به دلیل رشته های دیگر این گرایش را انتخاب کرده اند. سوی صحبت با عاشقان رشته پزشکی است. برای رسیدن به این هدف علاوه بر مطالعه دروس و تست زدن فراوان نیاز است که بدانید چه درس هایی را باید بیشتر بخوانید .و با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد. در این مقاله سعی شده که شما را با دروس مختلف و اینکه با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد آشنا کنیم.

برای قبولی در رشته پزشکی چه درس هایی مهمترند؟

ابتدا لازم است با زیرگروه های مختلف رشته ی تجربی آشنا شوید تا دریابید که با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد:
زیرگروه یک: پزشکی، دندان پزشکی، فیزیوتراپی و رشته های زیرگروه پزشکی.
زیرگروه دو: رشته داروسازی و شیمی.
زیرگروه سه: رشته های زمین شناسی.
زیرگروه چهار: رشته های مدیریت، حسابداری و حقوق.
زیرگروه پنج: رشته های مهندسی کشاورزی.


رتبه لازم برای پزشکی دانشگاه تهران
رتبه لازم برای قبولی در پزشکی کنکور ۱۴۰۲

رتبه لازم برای قبولی در پزشکی کنکور ۱۴۰۲

با دانستن این زیرگروه ها حال باید بدانید با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد. همان طور که دیدید رشته پزشکی در زیرگروه یک قرار دارد. برای دانستن اینکه با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد و درس های مهمی که در این زیرگروه مهم است می توان بررسی را این گونه آغاز نمود:

درصد های قبولی رشته پزشکی در درس های عمومی

درصد های قبولی رشته پزشکی ادبیات ضریب ۴، معارف اسلامی ضریب ۳، عربی ضریب ۲، زبان خارجه ضریب ۲.
اگر بخواهیم بدانیم با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد و با این توصیف می توان گفت که درس ادبیات و معارف اسلامی در درصد قبولی ما تأثیرگذارتر از درس های زبان خارجه و عربی می باشد.

درصد های قبولی رشته پزشکی در درس های اختصاصی

زیست شناسی ضریب ۴، شیمی ضریب ۳، فیزیک ضریب ۲، ریاضی ضریب ۲، زمین شناسی ضریب صفر.
اینکه با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد و با توجه به ضرایبی که از درس های تخصصی عنوان گردید می توان دریافت که داوطلبان در رشته پزشکی اصلاً نیاز به خواندن و تست زدن در درس زمین شناسی ندارند.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

برای قبولی در پزشکی کنکور ۱۴۰۲ چه درس هایی اهمیت دارد

درصد های هر درس برای قبولی در پزشکی
درصدهای قبولی پزشکی تهران ۱۴۰۲

تحلیل درس ها یرای قبولی در رشته پزشکی

طبق ضرایب گفته شده می توان به اینکه درصد های قبولی رشته پزشکی جواب درستی داد. در رشته ی پزشکی ضریب درس های زیست شناسی و ادبیات فارسی ۴ بوده و این به معنای آن است. که اهمیت این دو درس باهم یکی بوده و اگر درس ادبیات فارسی را ۸۰ درصد و درس زیست شناسی را ۲۰ درصد بزنی.د با اینکه درس ادبیات فارسی یا زیست شناسی را ۱۰۰ درصد بزنید یکی است.

همچنین درس های شیمی و معارف دینی هم ضریب ۳ داشته و مشابه هم هستند. و از اهمیت یکسانی برخوردارند. اگر مدام به رشته پزشکی فکر می کنید. و غیر از آن به رشته های دیگر تجربی علاقه مند نیستید نیازی به خواندن و حتی تست زدن درس زمین شناسی ندارید.

با این حال زمین شناسی یکی از دروسی است که تراز را بالا می برد. به دلیل اینکه اکثر داوطلبان کنکور از این درس غافل می شوند. بالا رفتن تراز می تواند شرط قبولی در کنکور را افزایش دهد. اما تأثیری در انتخاب رشته ندارد. با پاسخ به این سؤال که با چه درصدهایی می توان قبول شد می شود اهداف را تعیین و با یک برنامه ریزی درسی اصولی و درست قدم به عرصه کنکور نهاد و از آن سربلند بیرون آمد.

نکته پایانی

علاوه بر موارد و ضرایب گفته شده و پاسخ به سؤال( با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد) .باید شهر و دانشگاهی که می خواهید. در آن قبول شوید را نیز در نظر داشته باشید زیرا قبولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه پایین و تراز بالاتری نسبت به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارد.

همچنین نوع دانشگاه نیز مهم است اینکه می خواهید روزانه، شبانه یا دانشگاه آزاد اسلامی درس بخوانید در تعیین اهداف شما تأثیرگذار خواهد بود. مسلماً دانشگاه آزاد هرچند در رشته ی پزشکی نسبت به دانشگاه دولتی و روزانه راحت تر است.
امیدواریم با در نظر گرفتن اینکه با چه درصدهایی می توان در رشته پزشکی قبول شد و پاسخ به این سؤال در این آزمون موفق و سربلند باشید.

مقالات پر بازدید سایت :

بودجه بندی درس شیمی نظام جدید در کنکور چگونه است؟

بودجه بندی زیست شناسی در کنکور تجربی به چه شکلی می باشد؟

برترین رشته های تجربی کدام رشته ها می باشند؟

برترین روش های مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟

روش مرور و جمع بندی در درس ریاضی به چه شکلی می باشد؟

اطلاعات کامل در مورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر