سبد خرید 0

درصدهای لازم قبولی در رشته دندانپزشکی ۱۴۰۲

رشته ی دندان پزشکی از رشته های محبوب البته بعد از پزشکی در بین داوطلبان تجربی است. برخی دانش آموزان با رؤیای پزشک شدن رشته ی تجربی را انتخاب می کنند .و با علاقه مند شدن به رشته دندان پزشکی آن را هدف خود در آزمون سراسری کنکور قرار می دهند. قبل از هر کاری بهتر است هدف خودتان را مشخص کنید، تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید .و تعیین کنید که در چه دانشگاهی و کدام شهر درس بخوانید. سپس تحقیق کنید که درصدهای لازم قبولی برای رشته دندان پزشکی در کنکور کدام است. و چه درس هایی در قبولی در این رشته مؤثرتر بوده و چه درس هایی از اهمیت کمتری برخوردارند.در این مقاله از سایت حرف آخر به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

رتبه لازم قبولی دندانپزشکی 1402
درصدهای قبولی دندانپزشکی کنکور ۱۴۰۲

رتبه لازم قبولی در دندان پزشکی کنکور ۱۴۰۲

اولین گام برای ورود به رشته دندانپزشکی

در ابتدا بهتر است دانشگاه و شهر موردنظر خود را تعیین کنید و برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید. برای این کار معتبرترین راه مطالعه و بررسی دقیق دفترچه کنکور همان سال یا سال قبل است. زیرا قبل از کنکور دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای دانلود در سایت سازمان سنجش بارگذاری نمی شود. با مطالعه و بررسی دقیق شهرها و دانشگاه هایی که رشته دندان پزشکی را دارند می توانید اهداف خود را ترسیم کنید و با هدف درس بخوانید.

همچنین با در نظر گرفتن درصدهای لازم برای قبولی رشته دندان پزشکی با امید و انگیزه به تلاش خود ادامه دهید. زیرا با هدف درس خواندن باعث پیشرفت خواهد شد. اینکه حتماً برای خود هدف گذاری کنید دلیل دیگر آن اینکه قبولی در رشته دندان پزشکی در دانشگاه سراسری در شهرهای بزرگی چون تهران به مراتب به دلیل درخواست های زیاد سخت تر از قبولی در همان رشته اما در شهرهای کوچک تر خواهد بود.

همچنین قبولی در دانشگاه سراسری و در دوره روزانه از قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی دشوارتر است. پس بهتر است از درصدهای لازم برای رشته دندان پزشکی آگاهی داشته باشید. اما دلیل اینکه این مطالب عنوان می گردد این است که ابتدا هدف خود را مشخص کنید. و بعد به سراغ این بروید که درصدهای لازم برای رشته دندان پزشکی در کنکور کدام است.

شرایط قبولی در دندان پزشکی کنکور 1402
رتبه لازم قبولی دندانپزشکی کنکور ۱۴۰۲

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی 1402
رتبه لازم دندان پزشکی تهران ۱۴۰۲

در خصوص درصدهای لازم برای رشته دندان پزشکی باید دانست که در بین درس های عمومی ادبیات فارسی و در بین درس های تخصصی زیست شناسی با داشتن ضریب ۴ از اهمیت بالاتری برخوردار می باشند. یعنی درصد این دو درس باید بیشتر باشد. زیرا این دو درس درصدهای لازم دندانپزشکی را تأمین می کنند.

همچنین دو درس معارف اسلامی در عمومی و شیمی در تخصصی با داشتن ضریب ۳ در رتبه دوم از نظر اهمیت قرار می گیرند. دروس عربی و زبان در درس های عمومی و ریاضی و فیزیک در تخصصی ضریب ۲ را داشته. و از اهمیت کمتری نسبت به دو گروه قبل دارند. درس زمین شناسی در این زیرگروه جایگاهی نداشته و ضریب صفر را دارد.

اما با توجه به اینکه در نمره کل و تراز تأثیرگذار است. نمی توان از آن گذشت. با این حال تأثیری در درصدهای لازم برای قبولی رشته دندان پزشکی ندارد. با دانستن این مطالب و در نظر گرفتن درصدهای لازم می توانید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. و این با هدف درس خواندن باعث پیشرفت می گردد. با بررسی کارنامه داوطلبان تجربی کسانی که درس های تخصصی زیست شناسی و شیمی را بین ۶۰ تا ۸۰ درصد زده بودند. و در دروس عمومی ادبیات فارسی و معارف اسلامی نیز این درصدها را حفظ کردند شانس بالاتری در قبولی در دانشگاه های سراسری و نوبت روزانه داشته اند.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر