سبد خرید 0

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

یکی از مهمترین بحث هایی که در بین دانش آموزان در دو سال گذشته بسیار اهمیت پیدا کرده است تاثیر معدل در کنکور می باشد. با توجه به آخرین اطلاعیه سازمان سنجش تاثیر معدل در کنکور سراسری مثبت می باشد. این یک اشتباه بسیار بزرگ است که بعضی از دانش آموزان فکر می کنند اگر معدل آنها ۱۴ باشد تاثیر منفی در کنکور دارد .در این مقاله از سایت موسسه حرف آخر به این موضوع می پردازیم.

این حرف کاملا اشتباه می باشد. زیرا با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تاثیر معدل به این نکته باید توجه کرد که معدل دانش اموزی اگر ۱۸ باشد. تاثیر معدل برای او مثبت و به اندازه ۱۸ و اگر دانش آموزی دارای معدل ۱۲ باشد تاثیر معدل برای آن دانش آموز هم مثبت ولی به اندازه ۱۲ است. پس به این نکته توجه کنید که معدل در کنکور همچنان دارای تاثیر مثبت می باشد ولی میزان تاثیر گذاری آن تفاوت دارد.

آیا معدل در کنکور تاثیر منفی هم دارد؟

ممکن است در کنار اسم تاثیر معدل در کنکور ، تاثیر معدل مستقیم یا تاثیر معدل مثبت را دیده باشید. اما بیایید با معنای هر کدام از آن‌ها به طور ساده آشنا شویم.
اگر تاثیر معدل در کنکور مستقیم باشد. به این معناست که اگر معدل الف باشید تاثیر معدل ۲۵ درصد به نفع شماست.
اگر معدل ب و مساوی با میانگین معدل کل داوطلبان باشید، معدل فاقد تاثیر مثبت و منفی در کنکور خواهد بود.
اگر معدل جیم دارید، در تاثیر معدل مستقیم تاثیر معدل برای شما منفی خواهد بود.
اما تاثیر معدل مثبت به معنای این است که اگر داوطلب معدل بالایی داشته باشد .در رتبه کنکور او تاثیر مثبت دارد و باعث بهبود رتبه‌اش می‌شود. اما اگر معدل پایین یا متوسط باشد تاثیری در رتبه کنکور ندارد و رتبه نهایی همان نتیجه آزمون کنکور سراسری است.

یک نکته پنهان!
ممکن است فکر کنید اگر معدل بدی داشته باشید، با تاثیر معدل مثبت شرایط به نفع شما می‌شود .که درست هم هست. اما نکته‌ای که خیلی از داوطلبان بدان توجه نمی‌کنند این است که اگر دو داوطلب تراز یکسانی را در جلسه کنکور بیاورند. داوطلبی که معدل بهتری دارد از تاثیر معدل مثبت بهره برده و رتبه‌اش بهتر می‌شود و همین نکته باعث اختلاف او و فردی می‌شود که معدل در رتبه کنکورش تاثیر نداشته است.

تاثیر معدل در کنکور 1402
تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

تاثیر معدل سال دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲

طبق آخرین اعلام سازمان سنجش معدل سال دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲ دارای تاثیر ۴۰ درصدی می باشد.پس دانش آموزان توجه داشته باشید که معدل نهایی سال دوادزهم بسیار می تواند در سرنوشت کنکور شما عزیزان تاثیرگذار باشد.دانش ‌آموزان دوره متوسطه هر سال دو معدل ترم اول و ترم دوم و یک معدل کل برای آن سال دارند.
در پایان نیمه‌ی دوم سال یازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی برگزار می‌شود. که به این معناست همه‌ی دانش آموزان کشور به سوالاتی یکسان، با مدت زمان برابر و بارم بندی مشخص در یک ساعت و یک روز پاسخ می‌دهند.
علاوه بر امتحانات ترم دوم سال یازدهم، بعضی از امتحانات پایان ترم سال دوازدهم نیز به صورت نهایی برگزار می‌شوند.

اگر یازدهمی هستید…

اگر دانش آموز سال یازدهم هستید بهتر است تمرکزتان بر یادگیری دروس پایه‌ی یازدهم و حل تشریحی سوالات باشد. تا بتوانید در این قسمت از مسیر، معدل کامل و خوبی برای رتبه کنکورتان کنار بگذارید. توجه داشته باشید که تعداد داوطلبان زیاد است و هر چقدر معدل شما به بیست نزدیک‌تر یا با آن برابر باشد به نفع شماست.
اما اگر دوران متوسطه‌ی شما به پایان رسیده است. دیگر نگران گذشته‌ها نباشید، بهتر است تمام تمرکزتان بر مطالعه‌ی درست و اصولی برای کنکور سراسری باشد تا بتوانید در این آزمون رتبه لازم برای رشته و دانشگاه دلخواهتان را کسب کنید.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

قانون تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان ۱۴۰۲ به صورت تاثیر مثبت است. یعنی اگر در دوران متوسطه معدل خوبی نیاورده‌اید. نگران تاثیر منفی آن بر رتبه کنکورتان نباشید. رتبه کنکور شما، حاصل کیفیت و نحوه‌ی مطالعه‌ی شما در همین سال کنکور است. پس سعی کنید با تراز بالا در کنکور، معدل بدتان را جبران کنید.

رتبه کنکور سراسری چگونه محاسبه می شود

دانش آموزان همیشه مشتاقند بداند که چه چیزی باعث می‌شود رتبه‌ی بهتری بیاورند؟ تاثیر معدل در کنکور مهم است یا نه؟
رتبه کنکور سراسری به طور کلی با دو فاکتور حساب می‌شود. بخش اعظم آن مربوط به همان آزمون چهار ساعته روز کنکور است .که داوطلب باید به صد سوال عمومی در مدت زمان ۷۵ دقیقه پاسخ دهد و با توجه به این که کنکور کدام یک از رشته‌ها را شرکت کرده است. تعداد سوالات اختصاصی و مدت زمان پاسخگویی به هر درس متفاوت است.
داوطلبان رشته ریاضی باید به ۱۳۵ سوال در مدت زمان ۱۷۵ دقیقه پاسخ دهند. بدیهیست که زمان پاسخگویی با توجه به هدف گذاری داوطلب و سطح سوالات متفاوت است.

در رشته تجربی داوطلبان به ۱۷۵ سوال در مدت زمان ۱۴۵ دقیقه پاسخ می‌دهند. درس زمین شناسی فقط در زیرگروه ۲ دارای ضریب یک است. بسیاری از داوطلبان به علت ضریب صفر زمین شناسی در زیرگروه‌های دیگر به سوالات آن پاسخ نمی‌دهند. بنابر این زمان پاسخگویی به این۲۵ سوال را به دروس دیگرشان می‌دهند.

رشته انسانی، که هر سال تعداد داوطلبان آن رو به افزایش است، تنوع درسی بیشتری دارد اما تعداد سوالات چندان متفاوت نیست. داوطلبان این رشته نیز در مدت زمان ۱۶۵ دقیقه به ۱۸۰ سوال اختصاصی پاسخ می‌دهند.
همان طور که گفته شد، نحوه‌ی پاسخگویی داوطلب به سوالات دفترچه کنکور سراسری و تراز کسب شده‌ی نهایی او، بیشترین تاثیر را در رتبه کنکور سراسری درد. اما تاثیر معدل هر سال، با قانون‌های متفاوت وجود دارد که به شرح آن می‌پردازیم.

محاسبه رتبه کنکور 1402
تاثیر معدل سال دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲
صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با  تلفن حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر