سبد خرید 0
فهرست مطالب

بودجه بندی عربی کنکور انسانی

بودجه بندی عربی انسانی در کنکور و دانستن آن توسط دانش آموزان یکی از نکات مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد. در این مقاله بصورت کامل به بررسی بودجه بندی عربی رشته انسانی در کنکور می پردازیم.

بودجه بندی عربی انسانی یکی از مهمترین نکاتی می باشد که باید به آن توجه کنیم.رشته انسانی دارای دروس مختلف می باشد که یکی از مهمترین دروس اختصاصی گروه انسانی عربی تخصصی آن می باشد. اگر دانش آموزان بخواهند در هر کدام یک از رشته های زیرگروه یک انسانی قبول شوند باید توجه ویژه‌ای به درس عربی داشته باشند.زیرا ضریب این درس در زیر گروه یک انسانی دارای اهمیت بالا بوده و می‌تواند روند قبولی در رشته های این زیر شاخه را به کلی تغییر دهد. یکی از نکاتی که دانش آموزان قبل از شرکت در کنکور سراسری باید به آن توجه کنند بودجه بندی هر درس در آن رشته می باشد. زیرا بودجه‌بندی کمک می کند تا دانش آموزان بتوانند مباحث و سرفصل های مهم را شناسایی و تمرکز بیشتری بر روی آن قسمت از مطالب درسی داشته باشند.

 

بودجه بندی عربی کنکور انسانی در تعریف کلی به تعداد سوالاتی گفته می شود که از هر مبحث در کنکور مطرح می شود. حتما دانش آموزان باید تعداد سوالاتی که در کنکور مطرح می شود برای هر درس و مباحث تست خیز را شناسایی کنند. دانستن و شناسایی کردن مباحث تست خیز درس عربی کنکور انسانی باعث می شود تا شما مسیر و نقشه راه خود در هنگام مطالعه مباحث درس عربی انسانی را بدانید. دانستن این بودجه بندی ها در کنکور مخصوصا در زمان مرور و جمع بندی اهمیت بالایی دارد. در هنگام مرور و جمعبندی مباحث با دانستن بودجه بندی عربی انسانی شما می توانید مباحثی که دارای بیشترین تعداد تست هست را در الویت مطالعه قرار دهید.

 

اگر بخواهیم بصورت کامل بودجه بندی عربی کنکور انسانی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که از عربی در کنکور انسانی ۲۵ سوال مطرح می شود. مدت زمانی که برای پاسخگویی به این ۲۵ تست در نظر گرفته شده است ۲۰ دقیقه می باشد. با توجه به این مطلب کاملا مشخص است که برای هر تست ما تقریبا ۴۸ ثانیه زمان داریم. اگر دانش آموزان انسانی بخواهند به این ۲۵ تست به درستی و در مدت زمان مشخص شده پاسخ دهند باید بتوانند بر تمامی مباحث عربی انسانی تسلط کامل داشته باشند.

 

 در این مقاله از تیم مشاوران انتشارات حرف آخر بصورت کامل بودجه بندی و تعداد سوالات هر مبحث عربی کنکور انسانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بودجه بندی عربی انسانی

بودجه بندی مباحث مهم در کنکور انسانی

سوالات و کنکور انسانی بسیار متنوع از بخش‌های مختلف کتاب طراحی می شود. و اگر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور انسانی بودجه‌بندی هر درس را بداند به صورت کامل می دانند که هر مبحث دارای چه تعداد سوالاتی در کنکور می باشد و با این نگاه بهتر و ریز تر و دقیق تری به سوالات و مباحث هر درس دارند.

مباحث مهمی که در بودجه بندی عربی انسانی وجود دارد و در کنکور از آنها سوال مطرح می شود مباحث مانند :

ترجمه

درک مطلب

تحلیل صرفی

حرکت گذاری

قواعد

می باشد که در این مقاله قصد داریم بصورت کامل به تعداد تست هر مبحث در کنکور انسانی بپردازیم. در بودجه بندی عربی کنکور انسانی میتوان گفت مباحثی کرد دارای تعداد سوال بیشتری میباشد ترجمه تعریب است. از مبحث ترجمه و تعریب ۱۰ سوال در کنکور مطرح میشود‌. مبحث بعدی که در جایگاه دوم قرار دارد قواعد بوده و ۸ سوال در کنکور عربی رشته انسانی مطرح می‌شود. بحث درک مطلب ۴ سوال را شامل می شود و بعد از درک مطلب و تحلیل صرفی ۳ سوال را به خود اختصاص می دهد. اعراب گذاری تنها یک سال را به خود اختصاص می دهد. در این قسمت با بودجه بندی مباحث مختلف عربی کنکور انسانی آشنا شدین و تعداد سوالاتی که از هر مبحث در کنکور انسانی مطرح می‌شود را خدمت شما عزیزان عرض کردیم. با توجه به توضیحات داده شده می توان به یک نتیجه رسید :

 

ترجمه و قرابت ۸ سوال و ۴۰ درصد.

اعراب و تحلیل صرفی ۳ سوال و ۱۵ درصد.

حرکت گذاری ۱ سوال و ۵ درصد.
قواعد ۸ سوال و ۴۰ درصد.

 

جهت دریافت رایگان

۲۰ درصد محصولات حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

تعدادسوالات هر مبحث عربی کنکور انسانی

ترجمه عربی عمومی کنکور
اولین، مهم ترین و تست خیز ترین بخش عربی، بخش ترجمه است که با ۱۰ سوال بیشترین تعداد سوالات را شامل می شود. ۴۰ درصد سوالات به این بخش اختصاص دارد.

بخش بندی ترجمه عربی در کنکور


ساده ترین سوالات، ترجمه عربی به فارسی با ۷ سوال است که این بخش برای پاسخ دهی، زمان کم تری هم نیز می برد.
بخش دیگر غالبا شامل ۲ سوال عین الصحیح و عین الخطا است. در این دو سوال باید از بین ترجمه های هر گزینه ترجمه درست تشخیص داده شود.
بخش دیگر هم معمولا ۱ سوال مفهومی یا قرابت معنایی است که از احادیث، ضرب المثل ها یا اشعار در آن استفاده می شود ( البته امکان دارد سوال قرابت نیاید و برای مثال ترجمه فارسی به عربی بیاید که در کنکور تجربی ۹۹ به همین شیوه سوال آمده بود).


درک مطلب عربی عمومی کنکور


درک مطلب در دفترچه شامل یک متن عربی است که باید ان را بخوانید و ابتدا به ۴ سوال که از درون متن پرسیده شده پاسخ بدهید و با پاسخ به این ۴ سوال ۱۶ درصد می توان کسب کرد.

تحلیل صرفی عربی عمومی کنکور


تحلیل صرفی نیز در بخش متن و درک مطلب قرار دارد این بخش ۳سوال دارد که در این سوالات باید ساختار و نقش کلمات و افعال مشخص شود، از مباحثی است که با کمی تمرین و به راحتی می توان ۱۲ درصد عربی عمومی را کسب کرد.

حرکت گذاری عربی عمومی در کنکور


با ۱ سوال، ۴ درصد کنکور را تشکیل می دهد. در این سوال باید علامت گذاری صحیح در بین گزینه ها تشخیص داده شود. .نمونه سوالی برای این بخش: ( عین الخطا فی ضبط الحرکات) است.

قواعد عربی کنکور عمومی


بعد از ترجمه، بیشترین تعداد تست ها به قواعد اختصاص داده شده که ۷ سوال است و با زدن این بخش، می توان ۲۸ درصد کسب کرد. ۵ تا از سوالات، مختص به قواعدی مانند نون وقایه، اسم تفضیل، مجهول، اعداد و .. است که پاسخ به این ۵ سوال، ۲۰ درصد کنکور را شامل می شود. ۱سوال بخش واژگان است که ۴ درصد است. ۱ سوال هم تضاد و ترادف و جمع مکسر که آن هم ۴ درصد است.

بهترین منابع آموزش عربی کنکور انسانی

عربی رشته انسانی حرف آخر

عربی انسانی حرف آخر با تدریس استاد محمد واعظی به صورت کاملا اختصاصی برای دانش آموزان رشته انسانی آماده شده است و یکی دیگر از محصولات رشته انسانی حرف آخر می باشد . که می خواهند در کنکور شرکت کنند یکی از مشکلاتی که دانش‌آموزان انسانی دارند. این میباشد که منابع بسیار خوب و زیادی در اختیار ندارند. و یکی از علت هایی که نمی تواند در کنکور نتیجه خیلی خوبی کسب کنند داشتن منابع بسیار خوب و تخصصی رشته خود آنها می باشد.

در پکیج عربی انسانی حرف آخر استاد محمد واعظی با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سازی تمامی مباحث سخت و دشوار درس عربی انسانی را به صورت کاملاً صفر تا صد برای شما عزیزان تدریس می‌کنند. یکی از ویژگی‌هایی که این پکیج دارد این می باشد که تمامی آموزش ها بصورت صفرتاصد بوده .و اگر دانش‌آموزی از قبل مطالعه نکرده باشد و یا دارای پایه درسی ضعیفی در درس عربی رشته انسانی باشد. می تواند با مشاهده این بخش خود را به ۱۰۰ درصد کنکور برساند.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر