سبد خرید 0

بودجه بندی زیست سال دهم کنکور ۱۴۰۲

دانستن بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ از آنجایی اهمیت پیدا می کند که با توجه به تغییراتی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است.عمومی ها حذف شده و دانش آموزان رشته تجربی در آزمون فقط باید به ۴ درس اختصاصی پاسخ دهند.در میان این ۴ درس درس زیست شناسی مهمترین با بیشترین ضریب در میان سایر دروس اختصاصی می باشد.زیست دهم در مجموع دارای ۷ فصل مختلف می باشد.نکته بسیار مهم در خصوص بودجه بندی زیست سال دهم در کنکور ۱۴۰۲ این است .که دانش آموزان باید این نکته را بدانند تست های کنکور در درس زیست شناسی بصورت ترکیبی مطرح می شود . این تست های ترکیبی در بعضی از موارد از ترکیب نکات چند مبحث طراحی می شوند.اگر کنکورهای سالهای گذشته را مورد مطالعه قرار دهید به این نتیجه می رسید که در بعضی از تست ها شما باید بر تعدی از مباحث تسلط داشته باشید تا بتوانید به آن تست پاسخ دهید.

 

 

 

شاید برای بسیاری از دانش آموزان این سوال پیش بیادید که دانشتن بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ چه کمکی به ما می کند.نکته قابل توجه و تفاوت یک دانش آموز آگاه و یک دانش آموز معمولی که هدف خاص و ویژه ای را برای خود مشخص نکرده از همینجا شروع می شود.یک دانش آموز آگاه با دانستن بودجه بندی زیست سال دهم برنامه ریزی دقیقتری در هنگام مطالعه میکند.اگر شما بدانید که بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ چگونه است .به راحتی می توانید مطالب مهم و پر تست را از مطالبی که دارای اهمیت کمتری دارند تفکیک کنید.این تفکیک آنجایی به شما کمک می کند که در هنگام جمع بندی مطالب درسی به راحتی می دانید که کدام مطلب دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر مطالب است.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

بودجه بندی زیست دهم کنکور 1402
بودجه بندی زیست دهم ۱۴۰۲

از زیست سال دهم چند سوال در کنکور ۱۴۰۲ مطرح می شود؟

اگر بخواهیم به این سوال بصورت دقیق پاسخ دهیم باید در گام اول بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می دانید از زیست شناسی در کنکور سراسری در مجموع ۵۰ سوال مطرح می شود.از این ۵۰ سوال ۱۶ سوال از زیست سال دهم مطرح می شود.در این مقاله از سایت حرف آخر بصورت کامل به بررسی این ۱۶ سوال و تعداد آن از هر فصل زیست سال دهم می پردازیم.

زیست سال دهم از ۷ فصل تشکیل شده است که این ۷ فصل به شرح زیر است :

فصل اول: زیست‌شناسی، دیروز، امروز و فردا
فصل دوم: گوارش و جذب مواد
فصل سوم: تبادلات گازی
فصل چهارم: گردش مواد در بدن
فصل پنجم: تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد
فصل ششم: از یاخته تا گیاه
فصل هفتم: جذب و انتقال مواد در گیاهان

از هرکدامیک از این فصلها تعداد تقریبا مشخصی سوال در سال های مختلف مطرح می شود که با بررسی کنکورهای گذشته می توان به این نتیجه رسید که بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ تقریبا و با درصد بالایی مطابق زیر می باشد:

فصل اول زیست دهم معمولا بعنوان مقدمه به حساب می آید و از آن به تنهایی تستی در کنکور ۱۴۰۲ مطرح نمی شود.

فصل دوم با عنوان گوارش و جذب مواد ۳ تست از ۱۶ تست را به خود اختصاص می دهد.

بودجه بندی زیست دهم ۱۴۰۲ برای فصل سوم با عنوان تبادلات گازی شامل ۲ تست می باشد.

اگر بخواهیم فصل چهارم را از لحاظ تعداد تست های کنکور ۱۴۰۲ بررسی کنیم با عنوان گردش مواد در بدن شامل ۳ تست می شود.

از فصل پنجم با عنوان تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ۳ سوال در کنکور ۱۴۰۲ مطرح می شود.

فصل ششم با عنوان از یاخته تا گیاه نیز مانند فصل پنجم ۳ تست را از ۱۶ تست در بودجه بندی زیست دهم کنکور ۱۴۰۲ به خود اختصاص می دهد.

فصل هفتم که آخرین فصل در زیست سال دهم می باشد ۲ تست را از ۵۰ تست کنکور به خود اختصاص می دهد.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در طرح هیبرید کنکور ۱۴۰۲ حرف آخر و دریافت شماره کارت موسسه حرف آخر با شماره تلفن  های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر