سبد خرید 0

بودجه بندی زمین شناسی کنکور ۱۴۰۲

بودجه بندی زمین شناسی در کنکور ۱۴۰۲ برای دانش آموزان رشته تجربی دارای اهمیتمی باشد. البته لازم بذکر است که درس زمین شناسی در زیر شاخه های مختلف تجربی دارای اهمیت پایینی می باشد ولی اگر داوطلب بخواهد در رشته داروسازی رتبه بیاورد و ادامه تحصیل بدهد.حتما باید به سوالات درس زمین شناسی پاسخ دهد و درصد بالایی را کسب کند زیرا در رتبه و شرایط قبولی او تاثیر گذار است.

 

دانستن بودجه بندی زمین شناسی این امکان را برای دانش آموزان فراهم میکند تا بتوانند دید بهتر از مباحث مختلف داشته باشند و تمامی مباحث و سوالاتی که از سر فصل های آن درس در کنکور مطرح می شود را شناسایی کنند.دانستن تعداد سوالات و مباحث پر تست ر هنگام مطالعه به ما دید بهتری می ده و با استفاده از زمانبدی مناسبتر می توانیم به تمامی سر فصل ها و مباحث اصلی تسلط کامل داشته باشیم.

 

اگر بخواهیم از لحاظ بودجه بندی زمین شناسی تعداد تست های این درس را مورد بررسی قرار دهیم بای گفت که دارای ۲۵ سوال می باشد. مدت زمانی که برای پاسخگویی به این ۲۵ تست در نظر گرفته شده است ۲۰ دقیقه بوده. پس می توان نتیجه گرفت برای پاسخگویی به سوالات زمین شناسی در کنکور تجربی برای هر سوال ۴۸ ثانیه در نظر گرفته شده است

مباحث تست خیز زمین شناسی کنکور
بودجه بندی زمین شناسی در کنکور

مباحث تست خیز بودجه بندی زمین شناسی

همانطور که در بالا اشاره کردین از میحث زمین شناسی ۲۵ سوال در کنکور مطرح می شود. که این تعداد سوال از مباحث و سرفصل های مختلف بیان می شود. در زیر بصورت کامل به بودجه بندی زمین شناسی می پردازیم.

فصل اول به نام آفرینش کیهان و تکوین نام دارد که از این فصل ۵ سوال در کنکور مطرح می شود. و میتوان گفت پر تست ترین فصل از بودجه بندی زمین شناسی همین فصل می باشد.

 

فصل دوم با نام منابع معدنی و زیر بنای تمدن و توسعه صنعتی نام دارد که ۳ سوال از ۲۵ سوال را به خود اختصاص می دهد.فصل بعدی در بودجه بندی زمین شناسی کنکور ۱۴۰۲ منابع آب و خاک نام دارد که ۴ سوال را به خود اختصاص داده . فصل چهارم زمین شناسی سازه های مهندسی نام دارد کهاین فصل شامل ۳ سوال می باشد.

 

فصل پنجم در بودجه بندی زمین شناسی با نام سلامت است که از این فصل ۴ سوال مطرح می شود. فصل ششم پویای زمین نام دارد که ۳ سوال را به خود اختصاص می دهد و فصل آخر زمین شناسی ایران نام دارد که ۳ سوال را به خود اختصاص می دهد.ص

جهت دریافت رایگان

۲۰ درصد محصولات حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

بررسی کامل بودجه بندی زمین شناسی در کنکور

۱) فصل آفرینش کیهان و تکوین: ۵ سوال + تراز ۲۰ درصدی


یکی از مهم‌ترین فصل‌های زمین شناسی کنکور فصل اول یعنی آفرینش کیهان و تکوین است. بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید برای این درس شامل ۵ سوال است. داوطلبانی که بتوانند این فصل را به خوبی مطالعه کنند و به این ۵ سوال پاسخ دهند یک تراز ۲۰ درصدی برای زمین شناسی کنکور کسب می‌کنند. ۵ سوال این فصل از میان درس‌های زیر طراحی می‌شود.

آفرینش کیهان.

کهکشان راه شیری
منظومه شمسی.
حرکات زمین
تکوین زمین و آغاز زندگی در آن
سن زمین.
زمان در زمین شناسی
پیدایش اقیانوس ها.
فصل آفرینش کیهان و تکوین ۲۰%

۲) فصل منابع معدنی، زیر بنای تمدن و توسعه: ۳ سوال + تراز ۱۲ درصدی

فصل منابع معدنی، زیر بنای تمدن و توسعه صنعتی در بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید از ۳ سوال تشکیل شده است. داوطلبانی که بتوانند به این ۳ سوال در کنکور سراسری پاسخ دهند یک تراز ۱۲ درصدی به ترازهای خود اضافه می‌کنند. این فصل از درس‌های زیر تشکیل شده است.

منابع معدنی در زندگی ما.
غلظت عناصر در پوسته زمین
کانسنگ.
اکتشاف معدن
استخراج معدن و فرآوری ماده معدنی
گوهرها، زیبایی شگفت‌انگیز دنیای کانی‌ها.
سوخت‌های فسیلی
منابع معدنی، زیر بنای تمدن و توسعه ۱۲%

۳) فصل منابع آب و خاک: ۴ سوال + تراز ۱۶ درصدی

فصل سوم زمین شناسی کنکور از ۴ سوال تشکیل شده است. این فصل در حالت کلی ۴ بخش دارد و داوطلبان به راحتی می‌توانند به سوالات این بخش در کنکور سراسری پاسخ دهند. داوطلبانی که به ۴ سوال این بخش پاسخ دهند یک تراز ۱۶ درصدی در کنکور سراسری کسب می‌کنند. درس‌های فصل سوم به صورت زیر است.

آب جاری.
آب زیرزمینی
منابع خاک
خاک و فرسایش.
فصل منابع آب و خاک ۱۶%.

۴) فصل سازه‌های مهندسی:

۳ سوال + تراز ۱۲ درصدی
یکی دیگر از فصل‌هایی که در بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید داوطلبان باید به آن توجه کنند، فصل سازه‌های مهندسی است. این فصل در کنکور سراسری از ۳ سوال تشکیل شده است و داوطلبانی که بتوانند به این سوال‌ها پاسخ صحیح بدهند یک تراز ۱۲ درصدی در کنکور سراسری کسب می‌کنند. درس‌های این فصل به صورت زیر است.

مکان‌یابی سازه‌ها.
تنش
رفتار مواد در برابر تنش
نفوذپذیری
مکان مناسب برای ساخت سد.
مکان مناسب برای ساخت تونل و فضاهای زیرزمینی
مکان مناسب برای ساخت سازه‌های دریایی.
پایداری سازه‌ها
مصالح مورد نیاز برای احداث سازه‌ها
رفتار خاک‌ها و سنگ‌ها در سازه‌ها.
کاربرد مصالح خاک و خرده سنگی در راه‌سازی
فصل سازه‌های مهندسی ۱۲%.

۵) فصل سلامت: ۴ سوال + تراز ۱۶ درصدی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید، فصل سلامت است. این فصل در کنکور سراسری از ۴ سوال تشکیل شده است و داوطلبان می‌توانند با مطالعه این فصل و پاسخگویی به سوالات آن یک تراز ۱۶ درصدی در کنکور کسب کنند. درس‌های این فصل به صورت زیر است.

زمین شناسی پزشکی
پراکندگی و تمرکز عناصر.
منشأ بیماری‌های زمین‌زاد
کاربرد کانی‌ها در داروسازی.
فصل سلامت ۱۶%.

۶) فصل پویایی زمین: ۳ سوال + تراز ۱۲ درصدی

فصل پویایی زمین در کنکور سراسری دارای ۳ سوال است. داوطلبانی که به سوال‌های این فصل در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند یک تراز ۱۲ درصدی در کنکور سراسری کسب می‌کنند. درس‌های این فصل به صورت زیر است:

شکستگی‌ها.
زمین لرزه
امواج لرزه‌ای
مقیاس اندازه‌گیری زمین لرزه.
پیش بینی زمین لرزه
ایمنی در برابر زمین لرزه
چین خوردگی.
آتشفشان
فواید آتشفشان‌ها.
فصل پویایی زمین ۱۲%.

 

۷) فصل زمین شناسی ایران: ۳ سوال + تراز ۱۲ درصدی

فصل زمین شناسی ایران در بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید دارای ۳ سوال است. داوطلبانی که به این ۳ سوال پاسخ می‌دهند در کنکور یک تراز ۱۲ درصدی به جمع ترازهای خود اضافه می‌کنند. درس‌های این فصل به صورت زیر است.

تاریخچه زمین شناسی ایران.
نقشه‌های زمین شناسی
پهنه‌های زمین شناسی ایران
منابع معدنی ایران.
ذخایر نفت و گاز ایران
گسل‌های اصلی ایران.
آتشفشان‌های ایران
زمین گردشگری
ژئوپارک.

 

منبع : موسسه حرف آخر

 

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر