سبد خرید 0

برترین دانشگاه های رشته تجربی

برترین دانشگاه های رشته تجربی از نظر های بسیار دارای اهمیت می باشند. دانش آموزانی از زمانی که باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند همواره نیاز به اطلاعات وسیعی درباره رشته تحصیلی آینده و دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظر خواهند داشت. در کشور ما دانشگاه های بر اساس درجه و رتبه به عنوان برترین دانشگاه های رشته تجربی قرار دارند که آرزوی هر دانشجویی است که در آن دانشگاه ها تحصیل نماید.در این مقاله از مقالات سایت موسسه حرف آخر به این موضوع می پردازیم.

برترین هدف های تحصیلی در رشته ی علوم تجربی رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و رشته های پیرا پزشکی (پرستاری، بینایی سنجی و شنوایی سنجی) می باشد. علت اهمیت این رشته ها در واقع به دلیل بازار کار قابل اطمینانی است که دارند. قبول نشدن در رشته های مذکور که توانایی تحصیلی و هوش بالایی می پذیرد. باعث افسردگی بالایی در قشر دانش آموز می گردد. بنابراین بهترین توصیه به شما دانشجوی عزیز تقویت پشتکار و اهمیت درک درست از توانایی خود می باشد.

برترین دانشگاه های کشور از نظر رتبه داخلی
برترین دانشگاه های رشته تجربی

بهترین دانشگاه های رشته های تجربی

در تحلیل رشته علوم تجربی پژوهشگران با بررسی های زیاد ویژگی های زیر را برای دانش آموزانی که رشته علوم تجربی را انتخاب می کنند. ویژگی اول در دروس علوم و ریاضی باید نمرات بالایی داشته باشید. ویژگی دوم داشتن معدل کل بالا که نشان دهنده قدرت علمی بالا شما است. ویژگی سوم فرد انتخاب کننده رشته علوم تجربی باید قدرت بالایی در برقراری روابط عمومی داشته باشد. ویژگی چهارم فرد علاقمند به رشته تجربی باید به مهارت های عینی به شدت علاقمند داشته باشد. از رشته علوم تجربی می توانید به زیر رشته هایی در مقاطع کاردانی با دوسال تحصیل، کارشناسی پیوسته با چهار سال تحصیل، کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته با ۵ یا ۶ سال تحصیل دست یابید.

دانشگاه های مخصوص رشته تجربی و به عبارت برترین دانشگاه های رشته تجربی در کشور ما در واقع برترین مکان های علمی کشور برای تربیت پزشکان. دندان پزشکان، پرستاران و … می باشند. که نتیجه رشته پزشکی می باشند. رشته تجربی و مباحث آن در واقع از تحقیقات تجربی افراد در طی قرون گذشته به وجود آمده است .این رشته برای تربیت جامعه درمان در کشور بسیار ضروری می باشد. در کشور ما برای تربیت جامعه درمان دانشگاه های متعددی به وجود آمده است. این رتبه بندی به صورت سالانه ارائه می گردد. در این مقاله به بررسی رتبه بندی برترین دانشگاه های رشته تجربی بر اساس جدیدترین داده های موجود می پردازیم.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

لیست برترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور

در زیر لیستی از رتبه بندی بروز شده برترین دانشگاه های علوم تجربی داخل کشور برای شما عزیزان آورده شده است.

رتبه اول برترین دانشگاه های رشته تجربی در سال ۱۳۹۹ به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است. که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده که ۲۸ بیمارستان زیر نظر ای دانشگاه قرار دارد. دانشگاه مذکور از دانشکده های متعددی تشکیل شده است.

رتبه دوم برترین دانشگاه های رشته تجربی در سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران اختصاص یافته است. این دانشگاه در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده که از دانشگاه های محبوب کشور در بین متقاضیان رشته علوم تجربی محسوب می شود. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده می باشد.

رتبه سوم برترین دانشگاه های رشته تجربی در سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی تهران می باشد. که دارای ۱۲ دانشکده و در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده است. این دانشگاه نیز در بین متقاضیان از دانشگاه های محبوب به حساب می آید.

رتبه چهارم لیست مذکور در سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد. که در خود شهر تهران است در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده است. که دارای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی متعددی می باشد. براساس رتبه بندی بومتریک این دانشگاه دارای رتبه ۷ در سال ۲۰۲۰ میلادی می باشد.

رتبه پنجم برترین دانشگاه های رشته تجربی در سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز (تاسیس در سال ۱۳۲۶) می باشد. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده (دانشکده های پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، مدیریت و اطلاع رسانی، علوم نوین پزشکی، پیراپزشکی، دندان پزشکی، بهداشت، تغذیه و علوم غذایی، طب سنتی، توان بخشی) و تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی می باشد و دارای رتبه ۷ ام در رتبه بندی بیومتریک می باشد.

رتبه ششم دانشگاه های برتر سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز می باشد که در سال ۱۳۳۳ تاسیس گردید. این دانشگاه در شهر اهواز قرار دارد و دارای ۸ دانشکده می باشد در سال ۲۰۲۰ میلادی دارای رتبه ۹ در رتبه بندی بومتریک می باشد. دانشگاه مذکور دارای ۲۶ مقاله داخلی و ۵ ژورنال در سال ۱۳۹۹ می باشد.

رتبه هفتم دانشگاه های برتر سال ۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۲۵ در اصفهان تاسیس گردید. دانشگاه مذکور دارای ۱۰ دانشکده و رتبه ۵ در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ رتبه بندی بیومتریک می باشد.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با  تلفن حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر