سبد خرید 0

اطلاعات کامل رشته مهندسی عمران


اطلاعات کامل رشته مهندسی عمران

پیشینه رشته مهندسی عمران

مهندسی عمران که در میان عموم به مهندسی ساخت و ساز معروف است. یکی از قدیمی ترین و پردرامد ترین مشاغل است که پیشینه ی ان به دوران پیش از مسیح برمی گردد. به نوعی اولین فعالیت های مهندسی را مصریان داشتند. انها با ساخت هرم های بسیار بزرگ یکی از عجیب ترین و پراهمیت ترین سازه های جهان را بنا نهادند. از دیگر فعالیت ها در زمینه عمرانی می توان به ساخت دیوار بزرگ چین، جاده سازی رومیان و طراحی قنات در کشور خودمان اشاره کرد.در این مقاله از برترین رشته های دانشگاهی به بررسی رشته مهندسی عمران می پردازیم.

 

درگذشته مردم تمایزی بین معماری و عمران قایل نبودند. اما رفته رفته این رشته یک هویت مستقل یافت و بین سال های ۱۸۱۸ تا ۱۸۲۸ با تشکیل یک موسسه مهندسین عمران در لندن این رشته به طور کامل به عنوان یک شغل شناخته شد. و اولین دانشگاهی که در ان مهندسی عمران تدریس می شد دانشگاهی در امریکا بود.

 

 


معرفی مهندسی عمران


آشنایی با مهندسان معروف جهان در زمینه عمران

 

از برجسته ترین مهندسین جهان در این راستا می توان به جام اسمیتون اشاره کرد. که به طراحی چندین پل و کانال، فانوس دریایی و بندر گاه پرداخت او بخاطر فعالیتهای خود در زمینه های عمرانی به پدر مهندسی عمران معروف است. از دیگر مهندسان معروف طراحی باید به الکساندر گوستاو ایفل اشاره کرد. که بنای معروف برج ایفل را طراحی کرد که شهرت جهانی دارد. در این میان اشرف حبیب الله مهندس عمرانی بود که با طراحی برنامه مهندسی عمران ایتبس که اگر در زمینه عمرانی فعالیت داشته باشید .یا از علاقه مندان این رشته باشید نام ان را شنیده اید، قدم بزرگی در طراحی سازه برداشت که به پاس این طراحی افتخار افرین تقدیر های بسیاری از او به عمل امد.

 

 

از دیگر فعالیتهای عمرانی می توان به جاده سازی اشاره کرد .که توماس تلفورد فعالیت های زیادی در این زمینه داشت و به غول جاده ها معروف بود. از دیگر بناهای طراحی شده در دنیای عمران باید به پل بروکلین اشاره کرد که توسط وارن روبلینگ طراحی شد و هم اکنون یکی از جاذبه های توریستی است نام برد. شاهکار هایی از این دست که هر بیننده ای را به تحسین وا دارد در مهندسی عمران بیشمار است.

 

گرایش های رشته مهندسی عمران


گرایش های رشته مهندسی عمران

 

مهندسی عمران نیز همانند باقی رشته های مهندسی بخاطر ارتباط با سایر رشته ها گرایش های خاص خود را دارد. این رشته به ۱۲ گرایش تقسیم می شودکه بدین صورت است:
۱-عمران-عمران
۲-عمران-نفت
۳-عمران-شهرسازی
۴-عمران-راه
۵-عمران-اب وسد سازی
۶-عمران- ترافیک
۷-عمران- زیباسازی شهری
۸-عمران- خط لوله
۹-عمران- سازه
۱۰-عمران- ساختمان
۱۱-عمران راه و ساختمان
۱۲-عمران- آب و فاضلاب

دروس هایی که در گرایش های رشته مهندسی عمران به صورت مشترک تدریس می شوند دروس هایی از جمله . مکانیک خاک، مقاومت مصالح، استاتیک، دینامیک. برنامه نویسی کامپیوتر، محاسبات عددی، فیزیک عمومی، ریاضیات عمومی، آمار و محاسبات عددی و متره و براورد پروژه هستند. و باقی گرایش ها با توجه به زمینه فعالیت دروس تخصصی خود را دارند.

 

زمینه های شغلی مهندسی عمران و درآمد آن

زمینه های شغلی مهندسان عمران 

.

مهندسی عمران به سه بخش کاری تقسیم می شود. گروه اول طراحی و مشاوره در پروژه های عمرانی را به عهده می گیرند که در این بخش تمام اموزش های دوران تحصیل اهمیت ویژه ای پیدا می کند. و مهندس عمران باید از تخصص هایی که در سال های تحصیل یاد گرفته به خوبی استفاده کند .و توانایی مدیریت انواع پروژه ها را داشته باشد. گروه دوم مربوط به پیمانکاری و اجرا هستند. این گروه باید با دقت فراوان طرح را اجرایی کنند و با مدیریت صحیح سایر نیرو های فعال در پروژه ان را به پایان برسانند .که نسبت به گروه اول ساده تر است. در آخرین بخش که مربوط به چک کردن پروژه است .مهندس ناظر تمام قسمت های پروژه را طبق اصول و استانداردها و ایمنی چک می کند.

 

از جمله زمینه های شغلی مهندسی عمران باید به تمامی پروژه های استخراج از معادن، راه سازی ،سد سازی. سازه های نفتی، ساخت نیروگاه، پل سازی، سازه های دریایی و مجتمع های مسکونی و پروژه های عظیم مانند استادیوم و فرودگاه اشاره کرد. در این میان میتوان به مهندسان دیگر اشاره کرد که در شرکت های مشاوره خصوصی برای محاسبه، نظارت و اجرای پروژه از انها کمک می گیرند.
درآمد در مشاغل عمران بسته به فعالیتی که دارند و میزان پشتکار افراد از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است .

 

ارتباط با واحد مشاوره و فروش حرف آخر

 

یکی از امکاناتی که در موسسه حرف آخر فراهم شده است این می باشد که دانش آموزان می توانند یک جلسه مشاوره رایگان با همکاران ما داشته باشند تا سوالات خود را در خصوص نوع برنامه ریزی و بهترین منابع کنکور از همکاران مشاور ما بپرسند. شما دانش آموزان عزیز حهت ارتباط با تیم مشاوره و فروش موسسه حرف آخر می توانید با شماره تملفن حرف آخر و با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ و ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ تماس حاصل فرمایید تا از امکانات مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان استفاده کنید.

 


 

مقالات پر بازدید سایت حرف آخر

 

اطلاعات کامل در خصوص رشته فیزیوتراپی

بررسی و معرفی کامل رشته پیراپزشکی

اطلاعات کامل در خصوص رشته پرستاری

بررسی رشته داروسازی و شرایط قبولی در آن

بررسی و معرفی کامل رشته مهندسی مکانیک

روش های مطالعه درس دین و زندگی برای کسب درصد خوب در کنکور

آموزش مطالعه درس زیست شناسی کنکور

چطوری درس شیمی را برای کنکور مطالعه کنیم تا بتونیم درصد بالایی در این درس کسب کنیم

روش مطالعه درست و صحیح درس ریاضی نظام جدید

چگونه می توان ادبیات را در کنکور ۱۰۰ زد؟

ریاضی نظام جدید حرف آخر

 

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر


  • بودجه بندی زیست

    بودجه بندی زیست کنکور
  • زیست شعبانی

    زیست استاد رضا شعبانی
  • معرفی رشته پزشکی

    اطلاعات جامع رشته پزشکی
  • بودجه بندی فیزیک

    بودجه بندی فیزیک کنکور
  • بودجه بندی ریاضی

    بودجه بندی ریاضی کنکور
  • ادبیات منتظری

    ادبیات محسن منتظری
  • بودجه بندی شیمی

    بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور
  • بودجه بندی عربی

    بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید