سبد خرید 0

آموزش مبحث محلول ها در شیمی کنکور سراسری

مبحث محلول ها در شیمی کنکور یکی از مهمترین مباحثی می باشد که می توان نام برد. بصورت کلی شیمی در کنکور رشته تجربی و ریاضی ارای اهمیت فراوانی می باشد . دانش آموزانی که در حال آماده شدن برای کنکور هستند عموما در درس شیمی دارای مشکلات پایه ای هستند. اگر بخواهیم مشکلاتی که دانش آموزان با این درس دارند را دسته بندی کنیم قطعا یکی از مهمترین آنها بحث وجود فرمول های و روابطی می باشد که در شیمی بسیار وجود دارد. دلیلی دیگری که درس شیمی از نظر دانش آموزان بسیار مشکل است نداشتن آموزش درست در طول دوران تحصیل می باشد.

 

مبحث محلول ها در شیمی کنکور بسیار مورد توجه طراحان می باشد و می توان گفت هر ساله از این مبحث در کنکور سوالاتی مطرح می شود.به جرات می توان گفت استاد شیروانی یکی از برترین مدرسین شیمی کنکور هستند که با استفاده از روشی نو به آموزش تمامی مباحث سخت و دشوار در درس شیمی می پردازند.روش تدریس استاد شیروانی در شیمی حرف آخر به این گونه می باشد که در ابتدا درسنامه را بصورت کامل تدریس می کنند و بعد از تدریس درسنامه الگوهایی را آموزش می دهند. شاید اگر بخواهیم تعداد روابط و فرمول هایی که در شیمی وجود دارد را بشماریم تقریبا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ رابط و فرمول وجود دارد. ولی استاد شیروانی در روش تدریس خود با استفاده از تنها ۳ الگو تمامی مباحث و نکات را تدریس می کند.

 

 

می توان گفت بزرگترین مشکلی که دانش آموزان با درس شیمی دارند نداشتن درک درست از مفاهیم می باشد. زیرا شیمی در کنکور به دو دسته مفاهیم و مسائل تقسیم بندی شده است. و اگر دانش آموزی بخواهد از این درس درصد بالایی را کسب کند باید بتواند بر هر دو قسمت تسلط کامل داشته باشد ولی عموما بعلت نداشتن آموزش های درست در طول دوران تحصیل این تسلط حاصل نمی شود. در روش تدریس استاد شیروانی در مبحث محلول ها شیمی کنکور چون از تصویرسازی و انیمیشن سازی در روند آموزش استفاده می کنند هر آنچه که دانش آموزان لازم است بدانند را بصورت تصویری می بینند . این شهودی سازی باعث می شود تا درک درستی از مفاهیم داشته باشید و مطالب را به بهترین شکل آموزش ببینید.

 

تعداد سوالات شیمی در کنکور

بودجه بندی شیمی نظام جدید کنکور را می توان به سه قسمت مختلف برای شیمی سال دهم شیمی سال یازدهم و شیمی سال دوازدهم تقسیم بندی کرد. و از نظر دیگر میتوان شیمی کنکور را به دو دسته مفاهیم شیمی کنکور و مسائل شیمی کنکور تقسیم بندی کرد .در پکیج شیمی حرف آخر بصورت مجزا تدریس شده است زیرا هر کدام یک از این مباحث در کنکور دارای تعداد سوالات مشخص می باشند .و درصد قابل توجهی از مباحث را به خود اختصاص می‌دهند.

 

تعداد سوالات شیمی برای داوطلبان رشته تجربی ۳۵ سوال می باشد و در مجموع در ۳۵ دقیقه و برای هر تست ۶۰ ثانیه یا یک دقیقه وقت دارد .تا به سوالات خود پاسخ دهند. ین تعداد سوال برای رشته ریاضی هم ۳۵ عدد می‌باشد. و داوطلبان رشته ریاضی هم در مجموع ۳۵ دقیقه فرصت پاسخ دادن به سوالات درس شیمی کنکور را دارند.

 

اگر بخواهیم شیمی را از لحاظ سال های تحصیلی تقسیم بندی کنیم از سال دهم در کنکور ۸ سوال مطرح می شود که بصورت میانگین ۲۳ درصد از سوالات را به خود اختصاص می دهد. از سال یازدهم ۱۴ سوال مطرح می شود که تقریبا ۴۰ درصد را به خود اختصاص می دهد . و از سال دوازدهم ۱۳ سوال در کنکور مطرح می شود.

آموزش شیمی کنکور
آموزش محلول های شیمی کنکور سراسری توسط شیروانی

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

مبحث محلول در شیمی

داوطلبان در کنکور سراسری باید مباحثی مانند محلول ها، غلظت مولی، درصد جرمی، ppm و انحلال پذیری را مطالعه کنند. معمولا این مبحث در کنکور سراسری مورد توجه طراحان سوالات قرار می‌گیرد و سوالات زیادی از این مبحث در کنکور سراسری مطرح می‌شود.

مبحث محلول ها: انحلال پذیری
اگر بخواهید مبحث محلول ها را به خوبی یاد بگیرید باید با برخی از مباحث نیز آشنا باشید. اولین مبحثی که در این مطلب آن را به شما توضیح می‌دهیم، مبحث انحلال پذیری است. انحلال پذیری چیست؟ بیشترین مقدار حل شونده در دمای مشخص و ۱۰۰ گرم آب، انحلال پذیری است.

مفهوم ppm در محلول ها
پی پی ام به معنی قسمت در میلیون است و برای سنجش غلظت محلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر