سبد خرید 0

آموزش کامل استوکیومتری شیمی کنکور

آموزش استوکیومتری شیمی کنکور یکی از مهمترین مباحثی می باشد که دانش اموزان در کنکور اب آن مواجه می شوند. درس شیمی یکی از دروس مهم در کنکور می باشد. بصورت کلی می توان گفت شیمی کنکور به دو دسته مسائل شیمی و مفاهیم تقسیم بندی می شوند. از لحاظ اهمیت با بررسی کنکورهای گذشته متوجه می شویم که تعداد سوالاتی که از این دو دسته بندی در کنکور مطرح می شود تقریبا مساوی می باشد.در این مقاله از سایت حرف آخر به مبح استوکیومتری شیمی می پردازیم.

 

اگر کنکور سالهای گذشته را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم سوالاتی که در کنکور مطرح می شود عموما بصورت ترکیبی می باشد. بعنوان مثال در کنکور سال ۱۳۹۹ طراح سوالات را به گونه ای مطرح کرده بود که نکات مفهومی با نکات مسائل ترکیب شده بود.اگر دانش آموزی در کنکور فقط بر روس مفاهیم و یا فقط بر روس مسائل تسلط داشته باشد نمی تواند به سوالات پاسخ دهد. زیرا در کنکور نظام جدید باید بر تمامی مباحث شیمی تسلط کامل داشته باشید تا بتوانید به تست ها پاسخ درست دهید.

 

مبحث استوکیومتری یکی از قسمت های مهم در شیمی کنکور می باشد که دانش آموزان بسیاری در هنگام آماده سازی خود برای کنکور به این مبحث توجه ویژه ای می کنند. ولی بسیاری از دانش آموزان نمی توانند در کنکور در درس شیمی درصد بالایی را کسب کنند. یکی از مهمترین علت های آن دانش آموزان نمی توانند در درس شیمی درصد بالایی ار بزنند نداشتن آموزش درست می باشد. در پکیج شیمی حرف آخر استاد شیروانی تمامی مباحث را با استفاده از تصویرسازی و انیمیشن سازی تدریس می کنند.

آموزش استوکیومتری کنکور شیمی
آموزش استوکیومتری شیمی استاد شیروانی

ویژگی های تدریس استوکیومتری توسط استاد شیروانی

در روش تدریس مبحث استوکیومتری توسط استاد شیروانی در ابتدا درسنامه بصورت کامل و صفر تا صد به کمک تصویرسازی و انیمیشن سازی تدریس می شود. در این شیوه آموزش دانش آموزان هر آنچه که در حال یادگیری هستند را بصورت کامل مشاهده می کنند. با کمک تصویرسازی درک کامل و مفهومی از مبحث استوکیومتری به دانش اموزان انتقال پیدا می کند.

 

بعد از تدریس کامل درسنامه نوبت به معرفی الگوهایی می رسد که بدون نیاز به روش های محاسباتی سخت و دشوار دانش آموزان بتوانند فقط با استفاده از یک الگو به تمامی تست های مبحث استوکیومتری در شیمی کنکور سراسری پاسخ دهند. بعد از معرفی الگو ها نوبت به حل تست های کنکورهای گذشته می رسد. در این قسمت استاد شیروانی تمامی تست های کنکورهای گذشته که از مبحث استوکیومتری مطرح شده است را با استفاده از الگویی که آموزش داده اند حل می کنند. این کار باعث می شود که هم تمرینی شود برای روش استفاده از الگو ها و هم تست های کنکورهای گذشته کامل حل شده باشد.

جهت دریافت تخفیفات

۱۰ تا ۵۰ درصدی حرف آخر

همین حالا اقدام کنید.

استوکیومتری چیست ؟

استوکیومتری یکی از شاخه‌های علم شیمی است که روابط کمی میان عناصر تشکیل دهنده مواد مرکب و عناصر آن‌ها را در واکنش‌های شیمیایی نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت استوکیومتری نسبت‌های کمی بین دو یا چند ماده را مشخص می‌کند. داوطلبان و دانش‌آموزانی که این مبحث را می‌خواهند یاد بگیرند باید بر مفاهیم زیر تسلط داشته باشند:

 

داوطلبان و دانش‌آموزان باید معادلات متعادل کننده را یاد بگیرند.
داوطلبان باید با مفهوم تبدیل گرم و مول آشنا باشند.
داوطلبان باید جرم مولی را محاسبه کنند.
سوالات این مبحث نیاز به مهارت‌های ریاضی خاص دارد.
سوالات این بخش باید از طریق تناسب حل شود.
نحوه کار با جدول تناوبی را داوطلبان باید بدانند.

 


ضرایب استوکیومتری


داوطلبان باید به ضرایب استوکیومتری نیز در حل مسائل توجه داشته باشند. این ضرایب به اعدادی گفته می‌شود که در کنار اتم‌ها، یون‌ها و مولکول‌های یک واکنش نوشته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید یکسان بودن عناصر واکنش دهنده‌ها و محصولات است. معمولا این ضرایب به صورت اعداد کسری یا صحیح در معادلات نوشته می‌شود. داوطلبان برای اینکه بتوانند محاسبات را به راحتی انجام دهند باید اعداد را به صورت اعداد صحیح یادداشت کنند.تمامی نکات مبحث استوکیومتری بصورت کامل در شیمی ۶۰۴۰ حرف آخر توسط استاد شیروانی تدریس شده است.

 

نکات زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

 

هنگام حل محاسبات این مبحث همیشه نکات زیر را به یاد داشته باشید:

جرم محصولات با جرم واکنش‌ دهنده‌ها برابر است.
جرم یک عنصر با جرم ثابت عنصر دیگر در نسبت اعداد کامل ترکیب می‌شود.
تمامی نمونه‌های یک ترکیب شیمیایی دارای ترکیب اولیه هستند.

صفحه اینستاگرام حرف آخر
اینستاگرام موسسه حرف آخر
تلگرام حرف آخر
کانال تلگرام موسسه حرف آخر

ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر

شما دانش آموزان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از رشته های تجربی و شرایط قبولی در هر کدامیک از زیر شاخه های آن با واحد مشاوران ارشد حرف آخر بصورت رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۱ – ۰۲۱۶۶۱۷۵۸۷۵ در ارتباط باشید تا همکاران ما شما عزیزان را در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای رسیدن به دانشگاه و رشته مورد نظر راهنمایی کنند.

شماره تلفن دفتر مرکزی حرف آخر
تلفن حرف آخر